Joi, 29 August 2019 | Bacau | 3 comentarii
Vineri, 30 august, începând cu ora 10:00, Consiliul Local al municipiului Bacău din care fac parte ca independent se întrunește în cea de-a doua și ultima ședință de luna aceasta. Pe ordinea de zi sunt 26 de proiecte de hotărâre (suspicios de puține față de celelalte luni), cele mai interesante fiind planurile urbanistice propuse, dar și propunerile ce vizează achiziția sediului BCR sau anularea unor datorii pe care diverse persoane sau firme le au către bugetul local. Nu lipsesc veșnicele asocieri directe pentru tot felul de evenimente private care nici ajunse la a nu știu câta ediție nu sunt capabile să se autosusțină, iar în același timp primarul se plânge de puținii bani pe care i-a primit de la Guvern. Păi care sunt prioritățile: dezvoltarea orașului ori nevoile din școli și licee pentru care spui mereu că nu sunt fonduri suficiente sau festivalurile și evenimentele din crâșme? Am analizat toate proiectele și le-am rezumat pentru voi în rândurile următoare, așa cum am făcut-o, fără excepție, înaintea fiecăre ședințe de consiliu local din acest mandat început în vara anului 2016. + 1.532.720 lei pentru construirea parcării de la Spitalul Municipal; Văzând ca proiectul de hotărâre propus nu cuprinde nicio situație ori cifră exactă cu privire la scutirile ce ar urma să fie votate în Consiliul Local, am cerut directorului Direcției de Taxe și Impozite Locale o situație statistică. Astfel, am aflat că primele 100 persoane fizice datornice datorează bugetului local 7,93 milioane, accesoriile valorând 2,6 milioane. În cazul firmelor, primele 100 au de dat 6,42 milioane, majorările reprezentând 2,28 milioane. Am și listele cu acești debitori, însă funcționarii primăriei sunt de părere că aș încălca Regulamentul GDPR dacă le-aș publica. Cred și eu, văd nume interesante printre datornici. Sunt destul de sigur că unii dintre ei, “săracii”, nu au vreo dificultate financiară, așa cum precizează primarul în expunerea de motive, ci efectiv nu au chef să plătească taxele și impozitele pe care le datorează municipalității. 🙂 Conform PUZ-ului propus, coeficientul de ocupare a terenului (CUT) de 2 din PUG este majorat la 4, deci dublat, în ciuda prevederilor legale care interzic acest lucru. Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea 350/2001 a urbanismului, coeficientul de utilizare a terenului (CUT) propus de noua reglementare nu îl va putea depăși pe cel aprobat inițial cu mai mult de 20%, o singură dată. Excepție fac planurile urbanistice zonale destinate zonelor de interes economic, respectiv constituirii de parcuri industriale, parcuri tehnologice, supermagazine, hipermagazine, parcuri comerciale, zone de servicii și altele asemenea, dar nu e cazul aici, cum greșit susține doamna arhitect șef căreia i-am recomandat să își retragă și avizul (căci e ilegal), și proiectul de pe ordinea de zi din cauza problemelor de legalitate. În cazul în care va fi aprobat, mă voi adresa prefectului pentru control de legalitate și atacarea hotărârii la instanța de contencios administrativ. Precedentul este foarte periculos, mai ales în acea zonă (lângă terenurile de sport vizate deja de niște rechini imobiliari), așa că trebuie să fim foarte atenți la astfel de proiecte. Chit că și unii, și ceilalți încearcă să ducă discuția despre acest proiect într-o zonă politică și nocivă, eu rămân la poziția care m-a consacrat: proprietatea privată este garantată, oricine poate construi ce dorește și unde dorește, dar cu respectarea legii, a prevederilor urbanistice, a principiilor de dezvoltare urbană durabilă și fără să îi deranjeze pe vecini. În acest caz, niciuna dintre aceste condiții nu este îndeplinită. Să zicem că locuiți în unul dintre aceste blocuri (evidențiate cu bleu) care până nu demult aveau ditamai spațiul verde în fața geamurilor. Până a venit un “dezvoltator” apărut din spuma mării și a făcut un masacru verde. Acum întrebarea: ați fi de acord cu un PUD (Plan Urbanistic de Detaliu) -semnalizat cu roșu- ce presupune ridicarea unui restaurant KFC (cu tot cu drive, deci non-stop) chiar sub ferestrele/balcoanele voastre? Cetățenii care locuiesc în acele blocuri mi-au spus deja: categoric nu. Așadar, oportunitatea cade, iar votul meu va fi la vedere în consecință. Cât despre legalitate, la ședința Comisiei juridice de ieri am pus pe masă cel puțin două chestiuni: În condițiile în care Bacăul nu poate accesa aproape 50 de milioane pentru proiectele europene deja depuse din cauza datoriei de 7,9 milioane de lei pe care Primăria Bacău o are la MDRAP ca urmare a incompetenței pe care ultimele două administrații au demonstrat-o în gestionarea proiectului de la Insula de Agrement, o astfel de achiziție este de neconceput în acest moment. Proiecte introduse peste ordinea de zi: – Parohia Ortodoxă “Sf. Voievozi” Șerbănești: 74.572 lei (vitralii la Biserica Pogorârea Sfântului Duh); – Hermeziu Daniel (600 euro) și a antrenorului Relu Auraș (600 euro) pentru locul III la categoria 70kg în cadrul Campionatului European de Box – juniori; Documentația completă pentru toate proiectele de hotărâre o găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor.
+ 186.000 lei pentru finanțarea învățământului particular confesional (personal);
+ 472.000 lei pentru plata cheltuielilor de întreținere și a utilităților la unitățile de învățământ Drăgan (311.100 lei); Nicu Enea (16.900 lei); George Bacovia (22.000 lei); Ștefan cel Mare (66.000 lei); Catolic (56.ooo lei);
+ 250.000 lei pentru curâțenie;
+ 670.000 lei pentru apa pluvială;
+ 3.000 lei pentru 30.000 de formulare-tipizat (acorduri părinți pentru cabinetele școlare – date sensitive);
+ 420.000 lei pentru iluminatul public al mun. Bacău;
+ 1.000.000 lei pentru repararea străzilor din mun. Bacău;
+ 26.000 lei la CSM Bacău în urma drepturilor de televiziune și a vânzării unui jucător;
+ 49.000 lei la autorități publice (3 sisteme de supraveghere video și o centrală telefonică);
+ 149.661 lei pentru obținerea autorizațiilor de securitate la incendiu pentru CTC NV Karpen și CNVA;
+ 35.000 lei pentru un videoproiector la Teatrul de Vară;
+ 20.000 lei pentru obținerea autorizației de securitate la incendiu la Pavilionul Expozițional de la CAEX de la 297 la 1200 de persoane;
+ 3.000 lei la protecția mediului;
+ 193.000 lei pentru montarea unor sisteme de supraveghere video în 8 sensuri giratorii din oraș;
– 450.461 lei de la diferite străzi.
– complementaritatea cu traseul pentru deplasări nemotorizate Sud (Centru – Aeroport), proiect de mobilitate urbană ce urmează a fi finanțat prin fonduri europene, nu este asigurată dacă privim PUD-ul propus pe ordinea de zi;
– contractul de închiriere a căilor de acces a fost încheiat pe repede înainte, fără a fi trecut prin Consiliul Local, în ciuda prevederilor clare din Codul administrativ dar și din abrogata Lege 215/2001 a administrației publice locale.
– Parohia Ortodoxă Lazaret Bacău: 75.ooo lei (amenajări exterioare);
– Parohia Romano-Catolică “Sf. Nicolae” Bacău: 125.000 lei (reparație pardoseli);
– Parohia Ortodoxă Intrarea Domnului în Ierusalim Bacău: 75.000 lei (catapeteasmă și mobilier aferent);
– Parohia Ortodoxă Precista Bacău: 50.000 lei (iluminat exterior).
– Ienășoaie Rafael, Ienășoaie Gabriel și Mazilu Ștefan Fabian, (150 euro fiecare) pentru locul II la Campionatul Național de Șah rapud pe echipe de juniori B14.
Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Ședința Consiliului Local Bacău din 28 noiembrie 2023 (rezumatul proiectelor)
- Agenda evenimentelor din Bacău (24-26 noiembrie 2023)
- Invitație la dezbaterea publică a proiectului terenuri deschise
- Agenda evenimentelor din Bacău (17-19 noiembrie 2023)
- Agenda evenimentelor din Bacău (10-12 noiembrie 2023)
Comentarii recente
- Simona on Proiect în consultare publică: terenuri de sport ale școlilor și liceelor deschise pentru toți băcăuanii
- Ionut on Proiect în consultare publică: terenuri de sport ale școlilor și liceelor deschise pentru toți băcăuanii
- Radu on Proiect în consultare publică: terenuri de sport ale școlilor și liceelor deschise pentru toți băcăuanii
- Kristofer on Agenda evenimentelor din Bacău (27-29 octombrie 2023)
- Kross on Agenda evenimentelor din Bacău (27-29 octombrie 2023)
- Kross on Străzi neîncăpătoare pentru mașinile din Bacău. Soluția: transportul alternativ
- jonny anghel on Străzi neîncăpătoare pentru mașinile din Bacău. Soluția: transportul alternativ
- roch on Zilele Bacăului, așa cum le văd eu – propunere de program și activități
- Teo on Zilele Bacăului, așa cum le văd eu – propunere de program și activități
- Kristofer on Cafenea-container trântită pe trotuarul și pe spațiul verde de pe strada Aprodu Purice
Dacă apa pluvială o plătim toții, direct fiind inclusă în cheltuielile de întreținere (și nu e puțin: de exemplu la o scară din As. de locatari 106 s-a plătit pe luna iunie cca 60 lei, asociatia are 40 de scări. Faceți dv. calculele am cât se plătește la nivelul municipiului…), de ce mai dăm încă 650.000 de lei din fonduri locale?
La punctul 7 cred ca este o greseala: cum sa aprobati in 30 august, punerea la dispozitie gratuit a salii teatrului in datele de 8 si 15 august, deci retroactiv?
Așa e: era vorba de decembrie.