Activitatea mea din Consiliul Local Bacău #1 (08.07.2016)

Miercuri, 13 Iulie 2016 | Bacau, Initiative personale | 10 comentarii

După fiecare ședință a Consiliului Local al municipiului Bacău din care fac parte ca independent, veți citi aici, pe blogul meu, rezumatul voturilor, intepelărilor și pozițiilor pe care le exprim la întâlnirile forului decizional în care m-ați ales să vă reprezint. Transparența și comunicarea cu voi e prioritate 0 pentru mine!

Voi face asta după fiecare ședință în măsură în care reușesc să înregistrez audio/video întâlnirile, dar mai cu seamă cu ajutorul proceselor verbale pe care aparatul din subordinea secretarului trebuie să le publice în termen de 3 zile de la terminarea ședințelor, așa cum spune legea. Pentru că ieri a fost publicată minuta ședinței extraordinare de vineri, 8 iulie 2016, azi vă pot povesti pe larg ce am discutat și decis la prima ședință funcțională a noului Consiliu Local Bacău.

sedinta consiliul local bacau 8 iulie 2016

Exact cu procesele verbale am și început. Am dat vot negativ PV-ului ședinței de constituire deoarece acesta nu a fost publicat în 3 zile de la încheierea ședinței pe site, așa cum am relatat atunci când am afirmat că administrația Necula a ratat primul test al transparenței. Mai precis, nu e vorba de administrația Necula, ci de aparatul condus de secretarul Nicolae-Ovidiu Popovici.

1. Aprobarea listei finale a proiectelor/programelor ce vor primi finanțări nerambursabile pe Legea 350/2005. Din start, încă de la prezentarea avizelor comisiilor de specialitate, am spus că toată procedura privind acordarea finanțărilor nerambursabile în 2016 îmi ridică suspiciuni de nelegalitate:

  • Când au fost aprobate metodologiile pentru toate domeniile de finanțare, procedura de dezbatere publică pentru aceste documente era valabilă până pe 21 aprilie inclusiv. Consiliul Local s-a întrunit pe 20 aprilie și a votat un proiect de hotărâre care mai trebuie să stea în dezbatere încă 2 zile. Așadar, ONG-urile și persoanele interesate mai aveau încă 2 zile la dispoziție pentru a depune amendamente la acele ghiduri. Țeapă.
  • Termenul de depunere a proiectelor a fost scurtat de la 30 de zile (cel prevăzut de lege) la 15 zile.

Am spus-o foarte clar: apreciez foarte mult proiectele, dar nu pot aviza favorabil un proiect de hotărâre rezultat dintr-o procedură nelegală. Așadar, am votat negativ, iar avizul a rămas nedecis.

cristian ghinghes consiliul local bacau 8 iulie 2016 small cjfoto: Cristi Juverdeanu (Advertica)

De asemenea, am subliniat cât de importantă este promovarea acestui program de finanțări nerambursabile, având în vedere că s-a vorbit de domeniile de finanțare la care au rămas destui bani nealocați. Am spus că la sfârșitul acestui an mi-ar plăcea să ne întâlnim în Consiliul Local și să aprobăm atunci actele procedurale pentru finanțările nerambursabile din 2017, tocmai în ideea ca viitorii solicitanți să aibă timp să își desfășoarele proiectele. De asemenea, cred că putem face un eveniment, să invităm toate organizațiile interesate și să facem din programul finanțărilor pe Legea 350/2005 o oportunitate pe care să o cunoască toate ONG-urile și persoanele interesate.

Până la urmă, au fost votate toate proiectele selectate și propuse de comisiile fostului Consiliu Local, mai puțin proiectul Asociației Sport Club Bacău, în valoare de 2 milioane de lei, dar și toate cele 23 de proiecte de la domeniul Culte care însumau 1,9 milioane de lei. Asta pentru că toate aveau ca scop direct dezvoltarea infrastructurii beneficiarului, lucru nepermis de Legea 350/2005. Așa cum am spus la început, eu am votat “împotrivă” la toate din cauza nelegalităților înregistrate pe parcursul procedurii care a dus la selectarea acestor proiecte și îmi asum asta fără nicio problemă, chiar dacă este o poziție nu tocmai populară.

Data viitoare, adică la programul de finanțări nerambursabile din 2017, voi sta pe capul executivului ca totul să se întâmple planificat, ca la carte, conform legii și, cel mai important, astfel încât toți cei interesați să aibă posibilitatea să depună proiecte, nu doar cei care au fost mulțumiți cu niște metodologii aprobate fără dezbatere publică și care știau de apelul de proiecte care a ținut doar 15 zile și care de altfel nu a fost promovat mai deloc de fosta administrație liberală.

cristian ghinghes manolache poenaru consiliul local bacau 8 iulie 2016foto: Răzvan Bibire (ContraSENS)

2. Am votat un parteneriat foarte drag mie și pe care l-am susținut cât am putut și în acest an, și anume cel cu Asociația “Ingenious Drama”, pentru sprijinirea ID Fest 2016. Mai exact, am aprobat în Consiliul Local o sumă de 40.500 lei de la bugetul local pentru organizarea ediției cu numărul 17 a Festivalului Național de Teatru pentru Tineri care are loc în aceste zile la Teatrul Municipal Bacovia. Bugetul total al evenimentului se ridică la peste 100.000 de lei.

3. Am votat parteneriatul cu Federația Română de Natație și Pentatlon Modern pentru organizarea Campionatului Național de Sărituri în Apă Juniori C+D (8-10 iulie 2016) și a Campionatului Național de Sărituri în Apă Seniori și Juniori A+B (29-31 iulie 2016). Astfel, am fost de acord cu punerea la dispoziție a Bazinului de înot pentru desfășurarea acestor două concursuri naționale.

4. Am luat la cunoștință câteva rapoarte ale Camerei de Conturi Bacău: întreaga activitate a UAT în anii 2013 și 2014, administrarea SC Sport Club SA în perioada 2011-2014, administrarea CSM Bacău în perioada 2011-2014, admininstrarea Asociației Sport Club Bacău (2012-2014) etc. Vor urma și altele, a zis primarul.

5. La punctul 5, privind informarea primarului Cosmin Necula despre situația privind Theaterstock și Teatrul Municipal Bacovia, am luat cuvântul și am întrebat în primul rând în ce calitate au venit Mădălina Rotaru, Anca Sigartău, Dragoș Pandele și Ionuț Avram la primărie ca să ceară finanțare pentru Theaterstock II, având în vedere că Anca Sigartău nu mai este manager al teatrului după ce instanța a decis că fostul Consiliu Local a organizat un concurs ilegal pentru șefia Teatrului Municipal Bacovia.

Apoi, după ce i-am mulțumit primarului pentru informarea care pune degetul exact pe rana situației privind dezastrul financiaro-juridic rezultat în urma desfășurării festivalului Theaterstock, am insistat să organizăm cât mai curând concursul pentru următorul manager al teatrului, având în vedere că interimatul actualului director va expira în curând.

În final, am venit cu propunerea de a pune la dispoziție Teatrul Municipal Bacovia pentru tinerii pasionați de teatru din Bacău, referindu-mă în mod special la trupele de teatru ale liceenilor, în ideea de a le da acestora șansa să practice ceea ce le place măcar acum, în timpul liceului. Au avut la un moment dat acces la teatru, însă acea situație de normalitate n-a rezistat prea mult. Voi propune un proiect de hotărâre în acest sens la următoarele ședințe.

Consilierii Cosma Elena (PSRO), Lazăr Doina-Emanuela (PNL) și Miclăuș Daniel (PNL) au fost absenți.

consiliul local bacaufoto: Cosmin Necula (Facebook)

10 comentarii la “Activitatea mea din Consiliul Local Bacău #1 (08.07.2016)”

  1. Mara 13 Iulie 2016 at 18:17 Permalink

    Foarte frumoasa initiativa cu teatrul pentru tineri! Sa ne tii la curent cu ea, te rugam! :)

  2. Stefan Alexiu 13 Iulie 2016 at 19:15 Permalink

    Sunteti informat gresit. La ora actuala in teatru isi desfasoara activitatea cel putin cinci trupe de elevi. A fost o perioada cand doar cei de la Act aveau acces. De mai bine de un an s-a oferit aceasta posibilitate si celorlalte trupe.

  3. Serban Liviu Tiberiu 13 Iulie 2016 at 20:36 Permalink

    Sunt de acord cu ce spune Stefan, la ora actuala trupele de tineret repeta in teatru dupa un program stabilit de comun acord

    • Kristofer 13 Iulie 2016 at 20:42 Permalink

      Atunci jos palaria! :)
      Eu am auzit alte lucruri de la adolescentii din trupele de teatru.

      • Stefan Alexiu 13 Iulie 2016 at 22:14 Permalink

        Act, In the Spot, Transparency, Nobody’s si Visniec Story. Cel putin trei dintre trupe si-au jucat spectacolul pe scena mare si au primit si ajutor in realizarea lui.

  4. C 14 Iulie 2016 at 20:49 Permalink

    Recent a fost o competitie de teatru locala intre Ferdinand si Vranceanu si am fost pusi sa platim pentru inchirierea salii, chiar daca era o chestie pentru toti tinerii din Bacau. Asadar, domnule Stefan, initiativa lui C. Ghinghes e binevenita! Lucrurile trebuie oficializate si scrise undeva, nu stabilite la mica intelegere. Multumim!

  5. florin 18 Iulie 2016 at 12:23 Permalink

    off topic: stii unde sunt locatiile pentru distribuirea alimentelor UE in municipiul Bacau? (pe categorii)

  6. florin 19 Iulie 2016 at 20:08 Permalink

    Ai niste consilieri …

    http://www.prefecturabacau.ro/in-judetul-bacau-este-in-desfasurare-programul-operational-ajutorarea-persoanelor-defavorizate-poad/


Lasa un comentariu