V-a convins studenta Aliki să mergeți la vot?

Miercuri, 21 Mai 2014 | Pareri personale, Politica | Comenteaza

Azi am pus pe Instagram o fotografie cu un panou publicitar amplasat la metrou care promovează alegerile europarlamentare de duminică. Pe 25 mai Aliki va decide cine conduce Europa. Dar Tu? scrie pe panou. Și eu – asta am pus ca descriere pe Instagram, trecând cu vederea numele studentei din text.

Senzorianu a observat numele tipei care zâmbește frumos și, pe bună dreptate, apare o întrebare foarte corectă: nu puteau să aleagă un nume românesc? Evident că puteau, dar nu au vrut. Biroul de Informare în România al Parlamentului European a ales să păstreze șabloanele și numele venite de la Bruxelles din varii motive.

panou promovare alegeri europene 2014

Un motiv poate fi promovarea unei Europe unite, în care eu din București să empatizez cu Aliki din Grecia (cel mai probabil) și să merg la vot pentru că alegerile amândurora influențează în mod egal viitoarea componență a conducerii Uniunii Europene. E bun și întemeiat motivul, dar o campanie de promovare a alegerilor europene nu are ca scop promovarea unei Europe unite, ci să-i determine pe cât mai mulți dintre cetățenii europeni să voteze.

Cred că această campanie de informare ar fi avut un impact puțin mai mare dacă panourile ar fi fost gândite în mod diferit pentru fiecare țară în parte. Sunt sigur că ce merge în Spania pentru a scoate lumea la vot nu merge și în Marea Britanie, cum ce funcționează în Ungaria nu va da niciodată aceleași rezultate în România.

Eu mergeam la vot și înainte să văd mesajul lui Aliki și, din discuțiile pe care le am cu prietenii mei, sunt sigur că tinerii vor ieși la vot nu datorită acestor campanii de informare, lăudabile de altfel, ci atunci când vor avea mai multe locuri de muncă, când conducerea Uniunii Europene o va termina cu austeritatea, când oferta electorală va avea mai puține bullshit-uri și forme fără fond și mai ales atunci când liderii politici vor înceta bălăcăreala zilnică de la televizor și, mai nou, din social media. Asta apropo de ce vă spuneam ieri.

Lasa un comentariu