Luni, 19 Februarie 2018 | Bacau, stiri | 7 comentarii
Azi, la ora 16:00, este programată cea de-a treia ședință extraordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău pe luna aceasta. Urmând a se desfășura, ca de obicei, la Centrul de Afaceri și Expoziții, întrunirea cuprinde pe ordinea de zi aprobarea bugetului și a planului de investiții pentru anul 2018 (fără nicio consultare/dezbatere publică organizată de Primăria Bacău), înființarea unui nou serviciu municipal, deja obișnuita propunere de delegare a administrării domeniului public și privat către Societatea de Servicii Publice, două cotizații la ADIS și ADIB, respectiv două proiecte culturale. Mi-ar plăcea să văd cât mai mulți cetățeni în sală, deci vă aștept la ședință! Accesul este liber.
Rezumatul proiectelor pe care le astăzi, 19 februarie, de discutat și de votat: O majorare cu 150.000 de lei față de anul trecut a contribuției municipiului Bacău la ADIS, nemotivată în niciun fel în expunerea de motive semnată de primarul Necula. Acesta ar urma să furnizeze/presteze servicii precum măturatul, spălatul, stropirea și întrețiunerea căilor publice, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și mențiunerea în funcțuune a acestora pe timp de polei sau de îngheț, colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public și predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, deratizare, dezinfencție, dezinsecție, iluminat public. Așadar, salubrizare și iluminat public. Numărul de posturi prevăzut pentru acest serviciu este de 300 de funcții contractuale, abrogându-se totodată articolul 11 al HCL 352/2016 privind înființarea SSPM care stipula mutarea personalului DSAP la SSPM SA. Interesant: SSPM a fost înființată tocmai cu ideea de a oferi servicii publice (salubrizare, iluminat public), dar după un an de zile de activitate devine o societate publică de construcții care primește contracte directe, fără licitație, și care ar urma să gestioneze, conform viziunii primarului, domeniul public și privat. Acum înțelegeți de ce o numesc primărie paralelă, manevră și jucărie – toate la un loc? Arată tot mai mult ca Tel Drum… Dacă la ultimele două ședințe a fost respinsă în Consiliul Local prin neparticiparea opoziției unite la vot, săptămâna trecută a picat după ce un consilier din majoritatea de la putere s-a exprimat împotriva proiectului. Aveau nevoie de doar 13 voturi după ce PSRO a rămas fără consilieri în funcție, dar nici pe acelea nu le-au obținut. Vă spun din nou de ce nu pot accepta ideea de a pune în braţe domeniul public şi privat al oraşului unei societăţi publice care: – 1. nu respectă minimele condiţii legale în ceea ce priveşte transparenţa financiară şi decizională, şi anume prevederile din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, Legea 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice), respectiv HG 583/2016 privind aprobarea Strategiei naționale anticorupție pe perioada 2016-2020); Total venituri preconizate: 256.798.780 lei (-131 milioane lei față de anul trecut); Este, fără îndoială, unul dintre cele mai mici bugete ale Bacăului din ultimii 10 ani. Totuși, trebuie luat în calcul faptul că toate cheltuielile de personal din învățământ au fost mutate de la autoritățile locale la cele centrale, adică de la primării la ISJ-uri. Învățământ (bunuri și servicii): 15,31 milioane (2017: 15,62 milioane); Vor participa 9 liceeni și 2 coordonatori. Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc vineri. Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?
– 2. este condusă de o serie de PSD-işti care încasează salarii şi indemnizaţii care se ridică chiar şi până la 9.300 lei;
– 3. dă contracte prin încredinţare directă celor care au ajutat PSD în campania electorală din 2016;
– 4. nu dă socoteală publicului pentru patrimoniul care valorează peste 11 milioane de lei şi pe care l-a primit de la administraţia PSD+ALDE+PMP încă de la înfiinţare, cu participarea a 4 dintre consilierii locali PNL la vremea respectivă (asta apropo de “trădători” şi dezertori ai opoziţiei);
– 5. pare a fi jucăria primarului Necula şi a partidului care efemer, credeţi-mă, se află la conducerea Bacăului;
+ 6. s-a apucat de politică, atacând consilierii locali din opoziție.
Cheltuieli programate: 309.749.000 (-134 milioane lei față de 2017).
Plan investiții 2018: 104.727.712 (-23 milioane față de 2017).
– burse: 2,7 milioane (față de 2,75 milioane în 2017);
Sănătate: 15,97 milioane lei (2017: 17,26 milioane);
Cultură, recreere și religie: 29,13 milioane (2017: 31,68 milioane);
– asociații și fundații: 4 milioane (2017: 7,5 milioane);
– servicii culturale: 5,24 milioane (2017: 5,12 milioane);
– sport: 6 milioane (2017: 9,2 milioane);
– tineret: 0,8 milioane (2017: 1,5 milioane);
– servicii religioase: 427 mii lei (2017: 420 mii);
Asistență socială: 18,17 milioane (2017: 23,85 milioane);
– asociații și fundații: 0,9 milioane (2017: 1 milion);
– creșe: 5,1 milioane (2017: 5,4 milioane);
Locuințe, servicii și dezvoltare: 11,6 milioane (2017: 14,2 milioane);
Transporturi: 24,4 milioane (2017: 20,2 milioane);
– personal: 1,2 milioane (2017: 0,4 milioane);
– indemnizații de delegare: 150.000 lei;
– străzi: 21,9 milioane (17,6 milioane);
Poliția Locală: 12,11 milioane lei (2017: 10,97 milioane).
Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Am făcut pasul spre PLUS, unde mă voi înscrie în competiția pentru Primăria Bacău
- Protestele pentru mediu din Bacău, puse pe harta internațională chiar de Greta Thunberg
- Nu ne îngropați în gunoaie!
- Ședința Consiliului Local Bacău din 29 noiembrie 2019 (rezumatul proiectelor)
- Ce putem face concret astăzi ca să nu mai vedem elevi duși la școală cu căruța – varianta scurtă
Ce scriu pe România Curată
Comentarii recente
- Adi on Despre “Cumparam par” – foto
- Alex on Cauti vreo melodie de la Radio Deea ?
- Alin on Nu ne îngropați în gunoaie!
- Kristofer on Cauti vreo melodie de la Radio Deea ?
- Alex on Cauti vreo melodie de la Radio Deea ?
- PHB on Ședința Consiliului Local Bacău din 29 noiembrie 2019 (rezumatul proiectelor)
- claudiu on Nu ne îngropați în gunoaie!
- Kristofer on Cauti vreo melodie de la Radio Deea ?
- RNC on Ce putem face concret astăzi ca să nu mai vedem elevi duși la școală cu căruța – varianta scurtă
- Maria on Cauti vreo melodie de la Radio Deea ?
mai facem vreun consilier local ce faci tu la fiecare sedinta prin aceste informari foarte utile? Raspunsul il intuiesc deja, asa ca vreau sa il intreb public pe Lucica Bogdanel (stiu ca citesti!!!): de ce esti mincinos si afirmi despre acest tanar ca este cel mai slab consilier? Ca nu e in barca voastra PSD, Seche, Benea, Hrebe, Necula?
Intrebare:
Stiu ca a trecut sedinta, dar nu tine neaparat de acest eveniment.
Pot afla prin intermediul dvs cati asistati social sunt in evidentele primariei si ce suma au primit acestia anul trecut? Si de asemenea cati dintre asistatii social au prestat munca in folosul comunitatii?
Multumesc pentru atentie.
O zi buna
Emilia Popescu
Am trimis solicitarea către compartimentul de resort. Când primesc răspunsul, vi-l transmit dumneavoastră.
Mulțumesc pentru interes!
S-a respectat procedura concesionarii prin licitate publice in prima etapa?
multumesc
Răspunsul primit din partea Direcţiei de Asistenţă Socială Bacău:
http://www.kristofer.ro/wp-content/uploads/2018/02/raspuns-beneficiari-asistenta-sociala-primaria-bacau.pdf
multumesc si eu pentru promptitudine. ciudat, mi se pare foarte mic numarul asistatilor social. nici 200 de persoane? diferenta insa dintre beneficiari si prestatori este elocventa. chiar toti sa fi fost bolnavi, batrani si senili???
au cotit-o insa bine de tot cu privire la suma prmita de acestia. aici nu v-au dat nici un raspuns
o zi buna in continuare