Centrul de Afaceri și Expoziții găzduiește astăzi, începând cu ora 16:00, cea de-a patra și ultima ședință a Consiliului Local al municipiului Bacău pe luna aceasta. Fiind ordinară (deci cea uzuală/principală), avem mai multe proiecte pe ordinea de zi: 23 la număr.
Avem pe masă pentru aprobare câteva PUZ-uri propuse, investiții publice locale, chestiuni privind locuințele ANL, închirieri de spații prin licitație la Piața Centrală, concesiuni, plângeri prealabile, cotizații la asociațiile de dezvoltare, 3 încetări de mandate ale PSRO, dar și altele.
Rezumatele proiectelor pe care le vom dezbate și vota (sau nu) astăzi:
- 1. punerea la dispoziție către Federația Română de Natație și DJST Bacău a Bazinului de înot pentru organizarea a 8 evenimente de natație: 4 campionate naționale, două etape regionale și două cupe locale la înot;
- 2. asocierea municipiului Bacău cu CJ Bacău pentru finanțarea și realizarea în comun a reabilitării străzii Aeroportului;
Valoarea totală a proiectului este de 13.155.397 lei cu TVA, iar acordul presupune ca 95% din această sumă să fie asigurată din bugetul județean, restul de 5% rămânând în sarcina municipalității. Este o „afacere” avantajoasă pentru orașul Bacău, însă problematică dacă stăm să ne gândim în special la multiplele nevoi rurale din județ. Conform documentului, lucrările ar urma să fie finalizate abia la jumătatea anului 2019.
- 3. modificarea HCL305/2017 prin care s-au desemnat reprezentanții CL în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar de stat din municipiul Bacău;
- 4. modificarea organigramei Primăriei Bacău:
– 4 posturi de muncitor necalificat (vacante) de la Salubrizare și igienă publică -> 4 posturi de inspector I A în cadrul Intervenții și administrare cimitere (DSAP);
– 1 post de inspector de specialitate I A de la Utilaje și servicii tehnice (DSAP) -> 1 post de inspector la Intervenții și administrare cimitire;
– 1 post de muncitor necalificat de la Salubrizare și igienă publică -> referent treapta I la Direcția Administrare baze sportive;
– două posturi de municitor necalificat de la Salubrizare și igienă publică -> două posturi de inspector de specialitate I A la Direcția administrare baze sportive;
– 1 post de muncitor necalificat de la Salubrizare și igienă publică -> inspector de specialitate I la Direcția administrare baze sportive.
Așadar, 9 posturi sunt mutate de la Direcția Salubrizare Agrement Parcuri la Direcția Administrare Baze Sportive.
- 5. concesionarea către SC Eco Sud SA a tuturor bunurilor mobile și imobile aflate în patrimoniul municipiului Bacău ce urmează a fi folosite pentru desfășurarea activității la Celula II;
- 6. aprobarea cotizației anuale a municipiului Bacău la patrimoniul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Salubrizare (ADIS) Bacău pentru anul 2018: 600.0o0 lei;
O majorare cu 150.000 de lei față de anul trecut a contribuției municipiului Bacău la ADIS, nemotivată în niciun fel în expunerea de motive semnată de primarul Necula.
- 7. aprobarea cotizației anuale a municipiului Bacău la patrimoniul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Bacău (ADIB) pentru anul 2018: 400.0o0 lei (la același nivel ca anul trecut);
- 8. se ia act de datoria muncipiului Bacău către Thermoenergy Group SA în valoare de 1,758 milioane lei, reprezentând pierderi induse de prestarea serviciilor publice de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat, aferente lunii ianuarie 2018;
- 9. completarea HCL 441/2010 prin care s-a înființat CSM Bacău cu ramura de sport „kick-boxing”;
- 10. stabilirea chiriei aferente locuințelor ANL pentru anul 2018;
Valorile percepute fie sunt la fel ca în 2017, fie creșterile sunt, conform proiectului de hotărâre, nesemnificative: 1-2 lei.
- 11. aprobarea listei privind solicitanții care au acces la locuințe ANL destinate închirierii;
Aceasta cuprinde 110 persoane
- 12. completarea inventarului centralizat al domeniului privat al municipiului Bacău cu 7 suprafețe curprinse între 3,85 și 21 mp pentru o serie de garaje și căi de acces;
- 13. aprobarea dreptului de uz și de servitute către Delgaz Grid SA asupra unei suprafețe de teren situată în str. Izvoare pentru alimentarea cu energie electriciă a unei stații de mixturi asfaltice bituminioase;
- 14. transmiterea dreptului de concesiune de la dl. Grosu Igor-Adrian la Grosu Gabriela-Luminița pentru un teren de 24 mp;
- 15. transmiterea dreptului de concesiune de la SC Tegalis SRL la doamna Gălinescu Niculina-Maria pentru un teren de 8 mp;
- 16. transmiterea dreptului de concesiune de la SC Eduard SRL la dl. Jicmon Eduard pentru un teren de 40 mp în str. Alecu Russo;
- 17. aprobarea unui plan urbanistic zonal (PUZ) pentru refuncționalizarea, consolidarea, mansardarea și extinderea unor clădiri existente în vederea transformării lor în spital, policlinică și cămin de bătrâni în str. Letea nr. 17 de către Constantinescu Dumitru și Constantinescu Ioana-Lăcrămioara;
- 18. încetarea mandatului de consilier local al lui Cristinel Manolache (PSRO) ca urmare a Ordinului Prefectului, după ce acesta și-a pierdut calitatea de membru al partidului candidând la alegerile parlamentare din 2016 sub sigla PMP;
Foarte ciudat mi se pare faptul că acest ordin al prefectului Maricica Coșa vine abia acum, la mai bine de un an de la alegerile parlamentare. Așa cum am spus-o atunci inclusiv în proiectul de hotărâre prin care propuneam întregului consiliu încetarea mandatului, Cristi Manolache trebuia să își piardă calitatea de consilier la finalul anului 2016, imediat după candidatura sa pentru Parlament. Nu s-a întâmplat asta pentru că se pare că a fost util alianței locale PSD-ALDE-PMP timp de câteva luni.
- 19. respingerea plângerii prealabile formulate de doamna Ariton Adriana Milia care solicită anularea HCL 437/29.12.2017 prin care i-a fost majorat impozitul cu 500% pentru neîngrijirea clădirii din str. I.S. Sturza nr. 51;
- 20A. închirierea a trei spații aflate în incinta halei Pieței Centrale, prin licitație publică deschisă, la prețul de pornire de 30 lei/mp/lună, pe o perioadă de 5 ani;
- 20B. închirierea a patru amplasamente aflate pe terasa de flori a Pieței Centrale, prin licitație publică deschisă, pe o perioadă de 5 ani:
- 20C. încetarea de drept a mandatului de consilier local al lui Botoi Romică (PSRO), ca urmare a pierderii calității de membru al partidului;
- 20D. încetarea de drept a mandatului de consilier local al lui Diaconu Eusebiu-Iancu (PSRO), ca urmare a pierderii calității de membru al partidului.
Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc ieri.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?