Avancronică pentru ședința ordinară a Consiliului Local Bacău din 31 martie 2017

Joi, 30 Martie 2017 | Bacau, stiri | 2 comentarii

Mâine, 31 martie 2017, vă aștept la ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău! Aceasta va începe la ora 15:00 @ Centrul de Afaceri și Expoziții, iar prin natura ordinii de zi este o întrunire foarte, foarte importantă.

Discutăm, amendăm și votăm (sau nu) bugetul pe anul 2017 propus de primar, dar și o serie de parteneriate și investiții de interes pentru toți băcăuanii.

Ce proiecte vom dezbate și vota la ședința ordinară de vineri, 31 martie 2017:

  • 1. aprobarea costului mediu lunar de întreținere și a cuantumului contribuției lunare de întreținere datorată de persoanele vârstnice ce beneficiază de serviciile Căminului pentru persoane vârstnice și de susținătorii legali ai acestora pentru anul 2017 la aceleași valori stabilite în 2016;

bugetul-municipiului-bacau-2017-900x600

  • 2. Bugetul de venituri și cheltuieli, respectiv Programul de investiții pentru anul 2017;

Despre bugetul pe anul acesta al municipiului Bacău am tot scris pe parcursul ultimei luni mai multe articole din care vă puteți face o idee destul clară despre felul în care arată și a fost conceput de primarul Cosmin Necula. L-am analizat, l-am disecat și am ajuns la concluzia că trebuie amendamendat în mai multe privințe. Propunerile de modificare a proiectului de buget le veți auzi mâine, în cadrul ședinței. Surprize-suprize! Până atunci, vă las cu articolele pe care le-am publicat pe tema bugetului:
– Document: proiectul de buget pe 2017 în format PDF căutabil;
– Pistele pentru biciclete și parcările supraterane din Bacău vor fi finanțate prin fonduri europene;
– 10 motive din cauza cărora primarul Cosmin Necula probabil a ținut ascuns proiectul de buget timp de o săptămână;
– Proiectul de buget al municipiului Bacău este ținut departe de ochii băcăuanilor;
– Bugetul. Unde-i bugetul?

  • 3. acordarea unui premiu de 5.000 de lei domnului Zlătan F. Gheorghe cu ocazia împlinirii vârstei de 100 de ani;
  • 4. punerea la dispoziție a sălii Teatrului de Vară pentru următoarele spectacole:

– 17-18 aprilie: repetiții și spectacol “Veniți de Luați Lumină”;
– 27-28-29 iunie:  repetiții și Festival de Folclor “Ion Drăgoi”;
– 4-5 noiembrie: repetiții și spectacol “Rapsodii de toamnă”;
– 21-22 decembrie: repetiții și Festival “O, ce veste minunată”;
– 7 aprilie 2017: Balul Balurilor – ediția a VII-a.
Dacă primele 4 sunt organizate de Ansamblul Folcloric “Busuiocul”, cel de-al cincilea îi aparține Consiliului Județean al Elevilor (CJE) Bacău, ajutat de Colegiul “Ferdinand I”.

Balul Balurilor 2012 (122)

  • 5. alocarea a 19.370 lei pentru susținerea financiară a vizitei unui grup de 11 persoane din orașul Petach Tikva din Israel în cadrul programului “Școli înfrățite” (2-6 aprilie 2017);
  • 6. achiziționarea de servicii juridice pentru Poliția Locală în valoare de 50.000 de lei;
  • 7. aprobarea cotizației pentru anul 2017 la ADIB (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Bacău) în cuantum de 400.000 lei;
  • 8. modificarea rețelei școlare din mun. Bacău, în sensul schimbării denumirii “Grădiniței cu program prelungit Pinochio” în “Grădinița Pinochio”;
  • 9. modificarea HCL nr. 207/2016 prin care au fost desemnați reprezentanții municipalității în consiliile de administrație ale școlilor și liceele din municipiul Bacău pentru anul școlar în curs;
  • 10. transformarea a 14 posturi de șofer din treapta II în treapa I (7 la Secția Siguranța circulației, deservire auto și intervenții operative, 4 la Atelier mecanic pentru intervenții rapide și 3 la Secția utilaje și servicii tehnice);
  • 11. aprobarea Organigramei, a numărului de personal, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției de Asistență Socială a mun. Bacău;
  • 12. modificarea Organigramei și a Statului de Funcții ale Centrului Bugetar Creșe Bacău;
  • 13. aprobarea înființării Autorității Urbane – Organism Intermediar de nivel II al POR 2014-2020 în cadrul UAT – Municipiul Bacău;

Autoritatea Urbană, care va fi formată din experți tehnici ai aparatului administrativ local, va selecta proiectele eligibile în cadrul axei prioritare 4 a POR 2014-2020 privind dezvoltarea urbană, în baza unei proceduri de prioritizare și selecție. Așadar, va avea responsabilitatea selecției strategice a proiectelor (identificarea priorităților), urmând ca AM-POR să verifice proiectele din punct de vedere al eligibilității și respectării condițiilor de finanțare ale proiectelor.

Europa-Romania

  • 14. acordarea unui ajutor de urgență de 5.000 de lei doamnei Galeru Elena pentru fiul Dian Giunior-Adrian pentru acoperirea costurilor investigațiilor și tratamentelor medicale de recuperare;
  • 15. demararea preluării cimitirelor ce aparțin domeniului public și care au făcut obiectul contractului de concesionare cu SC Luvis SRL;
  • 16. interzicerea accesului autovehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare sau egală cu 3,5 tone pe tronsonul cuprins între str. N. Bălcescu și Calea Mărășești;

3 de bine - benzi circulatie centru bacau

  • 17. modificarea contractului de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică către Thermoenergy Group SA, prin adăugarea mijloacelor fixe rezultate în urma obiectivului de investiții “Dezvoltarea pieței de energie termică – racordare la SACET a instituțiilor publice – blocuri ANL str. Bucegi 136, 138, 140, sc. A+B și str. Făgăraș 4, 6, 8, sc. A+B”;
  • 18. deblocarea proiectului Big Build al Habitat for Humanity prin revocarea dreptului de folosință pentru terenul de 7.864 mp din str. Izvoare către Asociația Habitat for Humanity Comănești, urmând că acesta să fie transmis ulterior către Asociația Habitat for Humanity România;
  • 19. dezlipirea imobilului de 673 din str. Narciselor 2 în două loturi și ampartamentarea în mai multe unități individuale a blocului în vederea vânzării locuințelor ANL;
  • 20. aprobarea documentației tehnico-economice pentru modernizarea rețelei de termoficare prin închiderea inelară a magistralei Sofert cu Cornișa, proiect de investiții cu o valoare totală de 11,6 milioane lei;
  • 21. aprobarea documentației tehnico-economice pentru realizarea unei conducte de legătură (Dn 600 mm) pentru transportul apei de la stația de pompe Gherăiești la rezervoarele de la Barați, proiect cu o valoare totală de 609.088 lei;
  • 22. aprobarea documentației tehnico-economice faza DALI pentru consolidarea, modernizarea și amenajarea construcției sălii de sport a LPS Bacău, investiție în valoare de aproape 1,1 milioane lei;

Este un proiect pentru care am tot militat de când am intrat în Consiliul Local și chiar mă bucur că sala de sport a LPS Bacău, instituția de învățământ în care am învățat timp de 12 ani și în care acum sunt membru al Consiliului de Administrație, va cunoaște, în sfârșit, mult așteptata reabilitare.

sala sport sportiv

  • 23. modificarea inventarului bunurilor din domeniul public, în sensul înscrierii suprafeței reale a străzii aeroportului, ca urmare a noilor măsurători;
  • 24. completarea inventarului centralizat al domeniului privat al mun. Bacău prin înscrierea unor  suprafețe pentru care municipalitatea are contracte de închiriere;
  • 25. aprobarea dreptului de uz și de servitute către Delgaz Grid SA asupra unor suprafețe de teren din străzile Neagoe Vodă și Plantelor pentru alimentarea cu energie electrică a blocului de locuințe de pe Neagoe Vodă nr. 7A;
  • 26. alegerea președintelui de ședință al Consiliului Local al mun. Bacău pentru lunile aprilie-mai 2017;

Plus alte 7 proiecte introduse “peste ordinea de zi” inițială:

  • 27A. alocarea a 140.180 lei pentru susținerea financiară a asocierii municipiului Bacău cu jud. Bacău în vederea realizării și implementării proiectului “Educație adaptată tulburărilor din spectrul autist” la Școala gimnazială specială “Maria Montessori” Bacău și la Centrul școlar de educație incluzivă nr. 1 Bacău;
  • 27B. aprobarea cotizației la Asociația Municipiilor din România pentru anul 2017, în valoare de 40.038 lei;
  • 27C. alocarea a 31.059 lei pentru “Zilele Centrului George Apostu” (22-23 aprilie 2017) pentru realizarea Revistei “Vitraliu” și a albumului de artă Ilie Boca – 80;
  • 27D. alocarea sumei de 33.000 lei pentru organizarea Campionatului European IBSA (International Blinds Sports Federation) ce se va desfășura la Complexul Sportiv TNT Club Sport, în parteneriat cu Asociația Sportivă TNT Sport Bacău;
  • 27E. alocarea a 20.000 de lei pentru achiziționarea a 500 de tricouri imprimate cu titulatura “Oraș european al sportului 2017” și punerea la dispoziției a Bazinului de înot în vederea organizării unor evenimente sportive în parteneriat cu Federația Română de Natație și Pentatlon Modern pe parcursul anului 2017;

Campionatul-National-de-inot-Juniori-la-Bazinul-de-Inot-Bacau

  • 27F. asocierea de principiu în cu jud. Bacău în vederea realizării unui centru de recuperare ambulatorie pentru copii la SJU Bacău;
  • 27G. punerea la dispoziție a sălii Teatrului Municipal Bacovia către Asociația pentru Ambulanță Bacău în ederea organizării unui spectacol caritabil gratuit în data de 3 aprilie 2017.

—————————————

Toate proiectele de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc ieri și alaltăieri.

Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?

2 comentarii la “Avancronică pentru ședința ordinară a Consiliului Local Bacău din 31 martie 2017”

  1. anonimus 31 Martie 2017 at 21:57 Permalink

    S-a votat bugetul? Toti pentru, ca in comunism? :)

    • Kristofer 31 Martie 2017 at 22:00 Permalink

      Da, a fost votat. 21 pentru + abținerea mea. Preiau ce am semnalat și pe Facebook mai devreme, și anume că am avut senzația că sunt martorul unui blat politic ce a condus automat la un buget negociat în spatele ușilor închise pentru anumite interese. Care sunt ele, rămâne de văzut.


Lasa un comentariu