Balize la CAEx

Luni, 18 Aprilie 2011 | Bacau, foto | 6 comentarii

Nu stiu daca ati observat, dar incep sa am o obsesie cu Centrul de Afaceri si Expozitii. Si da, inca mai am ce sa scriu despre el. De exemplu, despre balizele (obiect special instalat pe apă sau pe uscat pentru a indica navigatorilor sau piloților locurile primejdioase pentru navigație sau limitele terenului de aterizare) de pe una dintre cladirile din complexul CAEx.

Nu ma pricep, deci evit sa-mi dau cu parerea si sa trag vreo concluzie care s-ar putea sa fie total gresita. Intreb, poate sunt cititori care se pricep la aviatie. Eu, necunoscator, vad aceste balize ca fiind in plus si ma iau dupa culoarul de zbor pentru decolari si aterizari pe Aeroportul George Enescu Bacau, care este cu totul altul. Ma insel?

6 comentarii la “Balize la CAEx”

  1. tzopescu 18 Aprilie 2011 at 15:38 Permalink

    Si daca pilotul are o mica eroare de traseu (chiar daca avioanele de acum sunt pline de aparaturi de ghidaj) nu e bine sa le vada? Or fi pt elicoptere, avioare utilitare, etc.
    Cred totusi ca este o masura de precautie impusa de anumite reguli,probabil ale autoritatii aeriene romana, pentru cladirile cu regim de inaltime mai mare aflate in zona culoarelor de zbor. Asta pe langa faptul ca sunt multe astfel de balize pe cladirile mai inalte din bacau (vezi nocturna, turnurile de la CET, etc) si nici pe acolo nu este culoar aerian!

  2. adi 18 Aprilie 2011 at 19:25 Permalink

    dar daca unu cu vreun elicopter se izbeste in cladire si nu avea chestiile alea puse…cine e tras la raspundere oare?

  3. ContraSENS 18 Aprilie 2011 at 20:15 Permalink

    Culoarul de zbor e putin mai lat decat s-ar crede. Tot ce e in zona unitatilor militare nu are voie sa aiba mai mult de P+4, parca si, obligatoriu, trebuie semnalizat cu balize.

  4. Vlad 18 Aprilie 2011 at 20:18 Permalink

    Se afla in vecinatatea aeroportului , unde la joasa altitudine nu exista culoare de zbor ci pilotul vine la aterizare dupa anumite proceduri sau vectorizat de turn,si balizele il ajuta la orientarea in teren.

  5. anonim 19 Aprilie 2011 at 04:23 Permalink

    Am impresia ca dupa o anumita inaltime orice contructie trebuie marcata , balizata sau cum se zice , mai ales daca e amplasata in apropiera unui aeroport. Si cand vorbim de ”in apropierea ” gandeste-te ca viteza minima de zbor a unui avion de linie e cred undeva la 300km la ora . Aici s-ar putea sa ma insel dar parca asa auzisem.


Lasa un comentariu