Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru

Marti, 26 Ianuarie 2021 | Bacau | 2 comentarii

Sunt întrebat deseori ce e cu atâtea ședințe pe care le facem la primărie și chiar aș vrea să răspund cât mai concret la asta: sunt întâlniri de lucru fie pentru proiectele în desfășurare, fie pentru lucrurile rămase în aer de luni/ani de zile.

Printre acestea se numără și regulamentele și metodologiile locale ce presupun ample dezbateri interne și “reglaje fine” între direcțiile și compartimentele din subordine astfel încât reglementările finale să fie predictibile, realiste, corecte din punct de vedere juridic și bune de aplicat.

De exemplu, la ora aceasta există în lucru la nivelul cabinetului meu următoarele acte normative locale:

  • 🚙 1. Regulamentul Comisiei de circulație;
  • 🏫 2. Metodologia de închiriere și punere la dispoziție a spațiilor școlare din unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului;
  • 🏪 3. Un nou regulament pentru organizarea și funcționarea piețelor;
  • 👮‍♀️ 4. Actualizarea normelor și regimului contravențiilor privind gospodărirea, păstrarea ordinii și liniștii publice, comerț și transport (HCL 223/2001);
  • 🖼 5. În premieră, un regulament de funcționare a spațiilor și a infrastructurii dedicate exploatării bunurilor culturale;
  • 🚦 6. Completarea Regulamentului privind regimul de acces și circulație, staționare și parcare pentru diferite categorii de vehicule rutiere în municipiul Bacău (HCL 305/2018);
  • 🌳 7. Un regulament al parcurilor, locurilor de joacă, locurilor de odihnă și grădinilor de cartier.

+ altele, dar le veți afla când vom fi siguri că putem face pași concreți în acele direcții.

Toate vor fi finalizate în următoarele săptămâni, urmând să fie lansate în dezbatere publică astfel încât fiecare băcăuan vizat sau interesat de aceste probleme să se implice în îmbunătățirea regulilor pe care le vom propune.

2 comentarii la “Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru”

  1. Radu 27 Ianuarie 2021 at 13:59 Permalink

    Buna ziua!
    Poate analizati si situatia parcarilor publice din zona institutiilor care sunt ocupate de autoturismele functionarilor. Ocupa locurile de dimineata pana seara, exact cand oamenii au nevoie sa se deplaseze la acele institutii sau in zonele centrale. Nici primaria nu incaseaza nimic din parcare. Ati putea introduce taxe si sa stimulati eliberarea parcarilor centrale si deplasarea functionarilor pe jos sau cu alte mijloace de transport.

  2. Kros 28 Ianuarie 2021 at 17:14 Permalink

    Se poate implementa regula ca angajatii institutiilor sa nu mai vina cu masina la service.Pana la urma angajatii statului trebuie sa fie model,nu sa fie cu masina inmatriculata in Bulgaria sa evite taxele ,dar sa mearga in control si sa amendeze firmele platitoare de taxe ca sa gasit o hartie in parcare.


Lasa un comentariu la Kros