Marti, 16 Iunie 2020 | Bacau | 1 comentariu
În ultimele săptămâni, am solicitat în repetate rânduri administrației Necula să publice pe site toate contractele și plățile efectuate în regim de urgență pentru gestionarea pandemiei CoViD-19 la nivel local. În cadrul întrunirii Consiliului Local de la sfârșitul lunii mai, am luat cuvântul și am arătat că aceste achiziții au fost deja solicitate de Instituția Prefectului și de Curtea de Conturi și că nu vedem nicio justificare pentru care să fie ținute la secret de primarul Necula.
Accesând ieri site-ul municipalității, am avut surpriza să constatăm că lista achizițiilor a fost publicată, cheltuielile efectuate de Primăria Bacău pentru gestionarea Covid ridicându-se la aproape 15 milioane de lei. Astfel, putem vedea cu toții când au fost semnate contractele, pe ce sume și, mai ales, cu ce societăți comerciale au fost încheiate în regim de urgență. Echipa municipală a PLUS Bacău a început deja să analizeze cele 108 achiziții de pe listă, urmând să publicăm zilele viitoare o sinteză a felului în care au fost cheltuiți banii băcăuanilor fără proceduri competiționale fără licitații. Cu această ocazie, îi cerem primarului Necula să reia publicarea lunară a tuturor plăților efectuate de Primăria Bacău, practică care a încetat la finalul anului 2018. Ne reafirmăm convingerea că orice instituție publică trebuie să dea socoteală pentru fiecare leu cheltuit din bugetul public. Situația achizițiilor Covid la nivelul municipiului Bacău poate fi accesată aici.Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Ședință a Consiliului Local Bacău pentru aprobarea bugetului local pe anul 2021
- Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- Galerie foto: spălat mecanizat al străzilor și trotuarelor din Bacău
- Observații din stradă după prima tură cu bicicleta din 2021
- Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
Comentarii recente
- Sorin on Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- adrian on Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- Mike on Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Mihnea on A13: Bacău-Brașov sau Răcăciuni-Brașov?
- Mike on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kristofer on Consultări pentru strategia de dezvoltare urbană la nivel metropolitan
- Kristofer on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Stan on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kuru on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
Foarte multi bani virati catre SSPM….Firma aceasta este cea mai multitasking din intreaga regiune…face de toate. As fi de acord daca ar fi competitie libera, mai exact daca inainte de a incredinta direct la SSPM s-ar face un studiu de piata si s-ar centraliza preturile pentru aceleasi servicii prestate si de alte firme. Dar asa, mi se pare ca este doar o spalare de bani publici. Daca stau si ma gandesc ca o firma cu 20 de directori si 70 de muncitori necalificati (parca asa era la ultima raportare) poate sa faca si asfaltari, proiectare tehnica, constructii/amenajari spitale, amplasare containere COVID, amenajare Insula de Agrement, organizare de festivaluri, montari de scene, achizitii de containere si toalete, ingrijire spatii verzi, curatenie in tot orasul, si tot ce presupune administrarea unui oras….afirm, cu toata increderea, ca este O MARE BATAIE DE JOC. Domnilor consilieri, rolul dvs nu este sa stati ca fazanii si sa mai vociferati din cand in cand ci este SA REZOLVATI SITUATIA. Se poate cu usurinta constata ca de cand a aparut firma asta capusa, orasul arata ca o comuna, ca bugetul pe investitii este aproape de 0% si toti banii se duc pe plata salarii functionari publici si plata unor fini si afini aciuati in SSPM.