Coridorul nemotorizat Centru-Gară-Cartier CFR, gata de scos la licitație

Joi, 10 Februarie 2022 | Bacau | 3 comentarii

În ședința de luni a Consiliului Local a fost aprobat devizul general actualizat în urma realizării proiectului tehnic pentru Coridorul pentru deplasări nemotorizate Centru-Gară-Cartier CFR-Sala Polivalentă-CAEX/Parc Industrial. Ceea ce înseamnă că în sfârșit lucrările pentru execuție pot fi scoase la licitație, lucru pe care îl așteptăm zilele următoare de la Primăria Bacău, astfel încât, cu puțin optimism, în primăvară să vedem primele șantiere pentru rețeaua de piste prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană (PMUD).

Tot în ședința de luni s-au făcut pași birocratici pentru preluarea de la Ministerul Transporturilor a pasajului subteran pietonal de la gară, astfel încât coridorul să aibă continuitate, exact cum a fost gândit inițial prin PMUD.

Amplasamentul, împărţit în mai multe segmente omogene, cuprinde următoarele zone ale municipiului: Bd. Vasile Pârvan, str. Gh. Donici, str. Constanţei, str. Gen. Stefan Guşă, pasaj subteran C.F.R., Piaţa Gării, str. Mihai Eminescu, str. Oituz, str. Vasile Alecsandri.

Alături de lucrarea proiectantului de drumuri, documentaţia tehnică va fi însoţită şi de un proiect arhitectural şi urbanistic, unde o atenţie deosebită va fi acordată amenajării Pieţei Gării.
Pentru uşurinţa planificării intervenţiilor, segmentele de lucru au fost stabilite astfel:

  • Segment 1 – Bd. Vasile Pârvan – de la intersecţia cu str. Arcadie Septilici pana la intersectia cu str. Gheorghe Donici, în lungime totală de 780 m;
  • Segment 2 – str. Gheorghe Donici – de la intersecţia cu bd. Vasile Pârvan, până la intersecţia cu str. Constanţei / str. Tineretului, în lungime totală de 340 m;
  • Segment 3 – str. Constanţei – de la iontyersecţia cu str. Gheorghe Donici, până la intersecţia cu str. Alexei Tolstoi, în lungime totală de 1650 m;
  • Segment 4 – traseul alcătuit din DN11 – Calea Dr. Alexandru Safran – str. Gen. Stefan Guşă – de la intersecţia giratorie intrare în municipiu (acces CAEX), până la intersecţia cu str. Constanţei, pe o lungime totală de 1134 m;
  • Segment 5 – Piaţa Gării, mărginită de strazile Mihai Eminescu, Avram Iancu şi str. Gării. In această piaţă are ieşirea şi pasajul nemotorizat C.F.R., care face legătura cu str. Gheorghe Donici. Piaţa Gării reprezintă şi punctul terminus pentru multe dintre traseele de transport în comun;
  • Segment 6 – str. Mihai Eminescu, de la intersecţia cu str. Gării, până la intersecţia cu str. Oituz, pe o lungime totală de 600 m;
  • Segment 7 – traseul alcătuit din str. Oituz şi str. Mihail Kogălniceanu, de la intersecţia cu str. Mihai Eminescu, până la intersecţia giratorie cu străzile George Bacovia, Unirii şi Nicolae Bălcescu, în lungime totală de 600 m;
  • Segment 8 – traseul alcătuit din str. Oituz şi Vasile Alecsandri. De la intersecţia cu str. Mihai Eminescu şi până la str. Războieni, în lungime totală de 1393 m.

Conform devizului actualizat întocmit de Pencraft SRL, lucrările se ridică la 22,6 milioane lei.

via Băcăuanii vor piste pentru biciclete

documentatie tehnica avize pencraft coridor cfr

3 comentarii la “Coridorul nemotorizat Centru-Gară-Cartier CFR, gata de scos la licitație”

  1. VRAJIFLOAREA 13 Februarie 2022 at 12:48 Permalink

    Bacaul a avut un simulacru de “pista pentru biciclete”.Tinea de la Podul peste Bistrita pana la intrarea pe Insula.A deranjat”vecinii”?Nu se putea “supraveghea”usor?De ce nu s-a prelungit pana la Kauflandul de pe Milcov prin asfaltare?Tot asa deranja “vecinii” importanti?
    Sunt multi care intreaba de ce nu se face pista pentru biciclete care sa fie pe malul Bistritei si sa se poata ajunge pana in Gheraesti.Nu sunt bani?Nu puteti sa o “supravegheati”?
    Politicienii tac malc.Ce interese sunt sa nu se faca?

    • Kristofer 13 Februarie 2022 at 22:50 Permalink

      Bine ați spus, era un “simulacru”, nefiind niciodată avizată și amenajată corespunzător. Cât despre pistele pe malul Bistriței, eu demarasem deja acest proiect anul trecut, dar între timp mi-au fost luate atribuțiile și am fost izolat departe de aceste investiții. Erau discuții avansate cu Hidroelectrica, având în vedere că malurile digurilor celor două lacuri au un regim special, fiind zone de protecție.

  2. VRAJIFLOAREA 15 Februarie 2022 at 18:25 Permalink

    Si totusi impresia mea e ca pista aceea pentru biciclete niciodata avizata(desi era semnalizata cu placute instalate de cei de la primarie banuiesc)si amenajata corespunzator(desi era blocat accesul masinilor cu stalpi instalati tot de primarie banuiesc) nu “a functionat” si din cauza
    ca pe terenurile de la baza sportiva “Lucretiu Avram”(culmea tot aflata in administrarea primariei)se aciuau asa intamplator fara voia angajatilor de acolo haite de caini “de pe la casele din zona”.
    Se stie faptul ca atunci cand vad biciclete cainii alearga dupa ele.

    Ce am vrut sa subliniez e ca pistele astea pentru biciclete indiferent unde ar fi ele avizate si amenajate corespunzator sigur vor deranja.
    Mai ales pe traseele astea stabilite in proiect.Vor deranja soferii.
    Multe din segmentele enumerate mai sus sunt supraaglomerate de masini tot timpul.(stiu asta deoarece le-am parcurs cu masina).
    Ma gandesc sa nu se cheltuiasca banii europeni si sa-i deranjam pe cei de la sate care vin la shopping in Bacau cu masinile personale.


Lasa un comentariu