Ce am decis și discutat la ședința Senatului Universității #7

Duminica, 10 Aprilie 2016 | Studenti | Comenteaza

M-am luat cu strângerea de semnături pentru candidatura mea la Primăria și Consiliul Local Bacău și am omis să le relatez colegilor de la facultate care m-au votat pentru a-i reprezenta în Senatul Universității “Nicolae Titulescu” ce s-a întâmplat la ultima ședință a acestui for, întâlnire care a avut loc în urmă cu vreo 2 săptămâni, mai exact pe 24 martie.

Cred că principala responsabilitate a unui reprezentant, fie că e al elevilor, al studenților sau în general al cetățenilor, e să le transmită celor care l-au ales pentru acea funcție ce decide și discută pentru ei. Transparența pentru mine nu e doar o chestie pe care o enunțez de ochii lumii, ci pe care o aplic peste tot pe unde activez. Dacă la Bacău m-am ținut de Consiliul Local până a abrogat taxa abuzivă de 5 lei pentru informațiile de interes public, la facultate fac publice toate deciziile și discuțiile din Senatul universitar, informându-mi colegii.

universitatea nicolae titulescu bucuresti

Ce s-a decis și discutat la ședința senatului din 24 martie:

  • Am validat noii decani ai celor 3 facultăți și am aprobat concursurile pentru câteva posturi didactice;
  • Am aprobat comisiile pentru examenele de licență, pentru analizarea și soluționarea contestațiilor la aceste examene, dar și pentru admiterea pentru anul universitar 2016-2017.
  • Am aprobat raportul privind cercetarea științifică la nivelul universității pentru anul 2015, cu 8 lucrări cotate ISI.
  • Am aprobat raportul financiar pentru anul 2015:

Venituri: 14,779,291 lei (majoritatea din taxe, apoi din chirii, sponsorizări și dobânzi);
Cheltuieli: 13,588,096 lei (salariile reprezentând 89%, adică peste 10 milioane de lei).

La acest punct a avut loc o discuție despre deficitele înregistrate în dreptul facultăților de Științe Administrative și Științe Economice, duse în spate de încasările de la Facultatea de Drept.

  • Am aprobat rapoartele de activitate pentru compartimentele Resurse umane și Bibliotecă. Uite așa am aflat că noi, studenții, avem acces, în cadrul bibliotecii, la baza de date internațională LexisNexis ce indexează peste 45.000 de reviste internaționale de drept.
  • Cât despre raportul de activitate al ASUNT pe anul universitar 2014-2015, am fost singurul care a votat împotrivă din cauza manierei netransparente în care asociația studenților din cadrul universității a organizat în toamnă alegerile pentru desemnarea noilor reprezentanți în structurile de conducere ale facultăților și universității.
  • La capitolul “diverse”, s-a discutat pe marginea redenumirii celor două facultăți care se confruntă cu un deficit de studenți: Facultatea de Științe Sociale și Administrative să devină, începând cu anul școlar viitor, Facultatea de Relații Internaționale și Administrație Națională și Europeană, iar Facultatea de Științe Economice să se numească Facultatea de Administrare a Afacerilor și Științe Economice, în vederea creșterii atractivității pentru absolvenții de liceu.
  • De asemenea, tot la “diverse”, a fost evidențiată importanța pregătirii din timp a evaluării ARACIS de la începutul anului 2017.

Acestea fiind spuse, dacă aveți nelămuriri sau probleme pe care credeți că le-aș putea rezolva aducându-le în atenția conducerii facultății/universității, nu ezitați să mă contactați!

Lasa un comentariu