Duminica, 10 Septembrie 2017 | Bacau | 3 comentarii
Că era urât, că reducea vizibilitatea șoferilor (problemă menționată inclusiv în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă) și că a costat mulți bani (circa 120.000 de euro) atunci când a fost amenajat – sunt lucruri pe care deja le știm cu toții. De asemenea, dărâmarea acelei construcției înalte devenise o chestiune de timp, dar asta nu înseamnă automat că reamenajarea sensului giratoriu chiar era o prioritate. Și am să vă explic și de ce. În primul rând, dacă tot este gata și începe să fie un punct de referință pentru toate investițiile locale care intră în capitolul bugetar transporturi, haideți să ne uităm în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), la secțiunea siguranță, unde în pagina 213 găsim o hartă privind distribuția accidentelor de circulație pe ansamblul rețelei stradale a municipiului Bacău, alcătuită pe baza datelor puse la dispoziție de Inspectoratul de Poliție Județean Bacău. Deci vorbim pe date concrete, nu pe impresii. Astfel, observăm că sunt multe “zone negre” în oraș, însă intersecția străzilor 9 Mai și Bulevardul Unirii nu se numără printre ele. Așadar, dacă ținea la siguranța rutieră, administrația Necula ar fi trebuit să rezolve mai întâi problemele din cu totul și cu totul alte intersecții (Bd. Unirii-Calea Tecuciului-Calea Romanului, Republicii-Chimiei-Aeroportului, 9 Mai-Calea Mărășești, Milcov-Izvoare etc). Ba mai mult, există un document al IPJ Bacău care arată negru pe alb că amenajarea inițială a sensului giratoriu din intersecția de la Colegiul Economic “a contribuit la creșterea gradului de siguranță rutieră însă cu deficiențe în ceea ce privește fluența traficului rutier datorată în primul rând înălțimii centrului”. Totodată, poliția mai spune că accidentele de circulație produse în intersecție de când a fost amenajat giratoriul “OZN” au fost cauzate de traversarea neregulamentară de către pietoni, neacordarea priorității și nepăstrarea distanței în mers. În fine, e foarte bine că a fost dărâmat “furuncul”, dar sunt convins că prioritare erau alte intersecții, mai ales dacă vorbim de siguranța participanților la trafic. În altă ordine de idei, nu trebuie să uităm că tot acest tango de construire-dărămâre ne-a costat peste 150.000 de euro (amenajarea inițială + costurile de demolare) și că, fiind vorba de banii băcăuanilor, cineva trebuie tras la răspundere pentru risipirea acestor fonduri publice. Am atras atenția executivului cu privire la acest aspect inclusiv în plenul Consiliului Local al municipiului Bacău din care face parte ca independent. Să vedem dacă și ce anume se va întâmpla în acest sens. P.S.: Ieri am auzit un lucru foarte tare de la un prieten: primul mare (a se citi important) proiect al administrației Necula este de fapt… o dărâmare. Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- În sfârșit, avem Comisie de circulație în municipiului Bacău
- Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Bacăul a marcat în această seară Ora Pământului
- Ședința Consiliului Local Bacău din 26 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
Comentarii recente
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Mihnea on A13: Bacău-Brașov sau Răcăciuni-Brașov?
- Mike on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kristofer on Consultări pentru strategia de dezvoltare urbană la nivel metropolitan
- Kristofer on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Stan on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kuru on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- M on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
Chiar ca nu intelegi nimic.Cum sa coste un morman de beton 100.000 euro?In plus acel sens chiar incurca circulatia,obturind vizibilitatea.
In popor i se spunea TZATZOI si daca mai continua mult cu panarama asa s-ar fi spus la toata zona LA TZATZOI !
Aceasi vizibilitate redusa e dupa demolare, o prostie.