Demolarea giratoriului „OZN” chiar era o prioritate? Cine răspunde pentru banii publici irosiți?

Că era urât, că reducea vizibilitatea șoferilor (problemă menționată inclusiv în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă) și că a costat mulți bani (circa 120.000 de euro) atunci când a fost amenajat – sunt lucruri pe care deja le știm cu toții. De asemenea, dărâmarea acelei construcției înalte devenise o chestiune de timp, dar asta nu înseamnă automat că reamenajarea sensului giratoriu chiar era o prioritate. Și am să vă explic și de ce.

În primul rând, dacă tot este gata și începe să fie un punct de referință pentru toate investițiile locale care intră în capitolul bugetar transporturi, haideți să ne uităm în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), la secțiunea siguranță, unde în pagina 213 găsim o hartă privind distribuția accidentelor de circulație pe ansamblul rețelei stradale a municipiului Bacău, alcătuită pe baza datelor puse la dispoziție de Inspectoratul de Poliție Județean Bacău. Deci vorbim pe date concrete, nu pe impresii.

Astfel, observăm că sunt multe „zone negre” în oraș, însă intersecția străzilor 9 Mai și Bulevardul Unirii nu se numără printre ele. Așadar, dacă ținea la siguranța rutieră, administrația Necula ar fi trebuit să rezolve mai întâi problemele din cu totul și cu totul alte intersecții (Bd. Unirii-Calea Tecuciului-Calea Romanului, Republicii-Chimiei-Aeroportului, 9 Mai-Calea Mărășești, Milcov-Izvoare etc).

harta zone negre bacau giratoriu ozn

Ba mai mult, există un document al IPJ Bacău care arată negru pe alb că amenajarea inițială a sensului giratoriu din intersecția de la Colegiul Economic „a contribuit la creșterea gradului de siguranță rutieră însă cu deficiențe în ceea ce privește fluența traficului rutier datorată în primul rând înălțimii centrului”. Totodată, poliția mai spune că accidentele de circulație produse în intersecție de când a fost amenajat giratoriul „OZN” au fost cauzate de traversarea neregulamentară de către pietoni, neacordarea priorității și nepăstrarea distanței în mers.

În fine, e foarte bine că a fost dărâmat „furuncul”, dar sunt convins că prioritare erau alte intersecții, mai ales dacă vorbim de siguranța participanților la trafic. În altă ordine de idei, nu trebuie să uităm că tot acest tango de construire-dărămâre ne-a costat peste 150.000 de euro (amenajarea inițială + costurile de demolare) și că, fiind vorba de banii băcăuanilor, cineva trebuie tras la răspundere pentru risipirea acestor fonduri publice. Am atras atenția executivului cu privire la acest aspect inclusiv în plenul Consiliului Local al municipiului Bacău din care face parte ca independent. Să vedem dacă și ce anume se va întâmpla în acest sens.

P.S.: Ieri am auzit un lucru foarte tare de la un prieten: primul mare (a se citi important) proiect al administrației Necula este de fapt… o dărâmare. 🙂

sensul giratoriu de la economic

3 thoughts on “Demolarea giratoriului „OZN” chiar era o prioritate? Cine răspunde pentru banii publici irosiți?

  1. Chiar ca nu intelegi nimic.Cum sa coste un morman de beton 100.000 euro?In plus acel sens chiar incurca circulatia,obturind vizibilitatea.

  2. In popor i se spunea TZATZOI si daca mai continua mult cu panarama asa s-ar fi spus la toata zona LA TZATZOI !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *