Ieri, de Ziua Învățătorului, am transmis toată recunoștința noastră profesorilor băcăuani, dar în același timp, ne-am luat față de aceștia în particular și față de întreaga comunitate școlară în general, formată din elevi, părinți și cadre didactice, angajamentul că pentru noi susținerea educației a fost și rămâne o prioritate! Astfel, venim cu soluții prin care să punem educația acolo unde îi este locul: la baza unei comunități prospere.
Din analizele preliminare ale PLUS Bacău și ale organizațiilor non-guvernamentale, sub un sfert dintre cele 93 de primării din județ oferă burse elevilor din localitate, restul încâlcând legea prin dezinteresul pe care îl arată față de educație și implicit față de cei care reprezintă viitorul în comunitățile lor. Acest lucru nu este de negociat, iar noi vom depune toate eforturile, alături de actorii civici locali, astfel încât toți elevii băcăuani să beneficieze de aceleași drepturi.
Mergând mai departe, ne dorim ca fondul școlii să fie interzis nu doar pe hârtie, ci și sancționat acolo unde este în continuare solicitat părinților, primăriile fiind cele care trebuie să suporte absolut toate cheltuielile necesare pentru asigurarea unui act educațional de calitate în toate instituțiile de învățământ din județul Bacău. Directorii de școli au obligația să solicite fonduri suplimentare de la autoritățile locale, nicidecum să pună părinții la plată doar pentru că li s-a spus de la partid să nu deranjeze primarul.
Pe această cale, facem un apel la toate primăriile din județ să majoreze, la rectificările bugetare locale din acestă vară, finanțările complementare de la bugetul local pentru educație astfel încât consumabilele și toate nevoile de la clasă să nu mai fie suportate de părinți, profesori și elevi, ci de stat, eliminând astfel din ecuație ilegalul fond al școlii și implicit dubla finanțare a educației.
Nu în ultimul rând, Consiliul Județean Bacău trebuie să găsească de urgență pârghiile prin care să deconteze transportul județean al elevilor și al studenților, așa cum Legea Educației stipulează, această problemă fiind una dintre principalele cauze ale abandonului școlar alături de lipsurile multor familii din comunități ținute în subdezvoltare în ultimii 30 de ani.