Experienta inedita in Cipru, o insula controversata a Mediteranei

Vineri, 6 Noiembrie 2009 | Pareri personale | 18 comentarii

O profesoara din Liceul cu Program Sportiv Bacau care preda la mine la clasa a fost recent in Cipru pentru un curs de formare profesionala. Mi s-a parut o chestie interesanta si de aceea am decis sa v-o prezint si voua, in ideea de a deschide mintile celor care spun despre profesorii din Sportiv ca sunt net inferiori celor din alte licee din Bacau.

Sa stiti ca mai toti dascalii din Sportiv isi dau silinta sa faca oameni din elevii lor! Nu pot spune ca nu exista si profesori care nu fac acest lucru, dar dati-mi un exemplu de institutie educationala in care nu sunt profesori care nu-si fac datoria! Nu exista padure fara uscaturi.

Sa revenim la cursul de formare despre care am vorbit in deschiderea articolului. Iata cum a caracterizat profesoara mea experienta din Cipru:

Pregătirea profesională de calitate şi formarea continuă sunt două dintre caracteristicile unui dascăl european. Pentru mine , a fi profesor este mai întâi o pasiune şi apoi o meserie. Întotdeauna mi-am dorit să fiu un bun profesor pentru elevii mei, dar şi pentru mine însămi. Cursul de formare Comenius, ,, Metode active pentru îmbunătăţirea motivaţiei în situaţia de învăţare ’’, a reprezentat o ocazie specială de a-mi îmbunătăţi atât cunoştinţele pedagogice, cât şi culturale, o ocazie de a mai face un pas spre a deveni un dascăl complet.

Organizat de Ulla Salomaki, din Finlanda, în colaborare cu Universitatea Frederick, Cipru şi desfăşurat în Larnaca în perioada 11 octombrie-17 octombrie, cursul este un real succes în ceea ce priveşte dinamica grupului, învăţarea activ-participativă şi stimularea inteligenţei emoţionale. Participarea a 23 de colegi din Europa, respectiv: Suedia, Lituania, Portugalia, Spania, Italia, Bulgaria, Grecia şi România, mi-a oferit şansa să cunosc şi alte sisteme de învăţământ, alte modalităţi de abordare a predării-învăţării, precum şi de a lega prietenii cu oameni deosebiţi.

Abordarea învăţării prin prisma inteligenţelor emoţionale, prin metode active, generează o forma puternică de angajare în actul de învăţare, de dezvoltare a simţului de apartenenţă la grup, de cooperare şi toleranţă. Învăţarea prin joc, exerciţii active, teatru pedagogic si artă promovează o buna atmosferă de lucru, deschidere şi dialog, dar mai ales, participarea fiecărui membru al grupului. Adesea, datorita programei încărcate şi materiei interminabile,parcă, uităm să ne jucăm, să promovăm creativitatea, să râdem cu elevii nostri. Aceste tehnici active ne ajută să ne cunoastem elevii mai bine, îi ajută pe ei să dezvolte prietenii şi legaturi mai puternice în cadrul grupului, îi încurajează să se accepte, înlătură concurenţa agresivă, dă posibilitatea fiecăruia să îşi aducă aportul, creşte nivelul de motivaţie pentru lecţii, descoperă abilităţi şi talente. Dacă le formăm elevilor nostri încrederea în sine şi stima faţă de ei înşişi, vom avea elevi mai motivaţi, mai dornici de cunoaştere şi participare.

Avantajele participării la astfel de cursuri sunt nenumărate, însă aş dori să aduc în discuţie valoarea culturală pe care o are mobilitatea Comenius. Am aflat cu surprindere multe lucruri foarte interesante despre Cipru şi am avut plăcerea să mă aflu în locuri cu o valoare istorică incontestabilă: Castelul lui Richard Inimă de Leu, din Limassol, situl arheologic Choirokoitia, un sat ce datează din Neolitic, Kourion- oraş antic ce datează din timpul romanilor. Datorită poziţiei geografice, insula Cipru este un amestec de culturi şi etnii. Aici afli despre Linia Verde a Natiunilor Unite din Nikosia, singura (şi sperăm că ultima) capitală din lume divizată. Aici grecii şi turcii coexistă ca doua popoare diferite in aceeaşi ţară.

Poate mai mult ca oriunde, în Cipru înveţi despre toleranţă, cooperare şi simţul apartenenţei.

18 comentarii la “Experienta inedita in Cipru, o insula controversata a Mediteranei”

  1. Anonymous 6 Noiembrie 2009 at 18:06 Permalink

    mda… cat de cat interesant;))

  2. Gabriel Ursache 6 Noiembrie 2009 at 20:29 Permalink

    Se spune ca un meci de tenis memorabil depinde de ambii jucatori (sau de toti patru in anumite situatii). Ideea este corecta si verificata!
    In aceeasi logica, putem afirma ca nu te poti afirma ca dascal valoros fara a avea elevi de aceeasi calitate. Vezi tu, oglinda profesorului consta in ceea ce reuseste sa scoata din elevii lui. E ca in fotbal, un antrenor nu va fi remarcat niciodata daca va antrena echipe compuse din jucatori foarte slabi.
    Nu spune nimeni ca profesorii din sportiv sunt slabi. Dar ceea ce iese de acolo in mod sigur nu e de calitate.
    Atunci cand vei intra in competitie directa cu cei care au urmat cursurile altor licee, vei putea constata si singur daca esti o exceptie de la regula, dar nu regula sau daca esti in media a ceea ce asteptam de la liceul sportiv.
    Eu iti mai spun inca o data ca elevi de nota 10 din sportiv au ramas repetenti in anul in care s-au transferat la liceul al caror cursuri eu l-am urmat.

  3. Anonymous 6 Noiembrie 2009 at 23:06 Permalink

    gabriele. din ce spui inteleg ca si liceul tau e unul "de duzina" deoarece nu cred ca se transfera elevi din Sportiv, Letea, Mangeron.. in licee precum "Alecsandri" "Ferdinand" "Vranceanu"…

    Si chiar daca ar incerca , li s.ar pune foarte multe piedici…

  4. Gabriel Ursache 7 Noiembrie 2009 at 00:05 Permalink

    @anonimul care se intreba la care liceu am invatat
    Vasile Alecsandri este raspunsul. Si singura piedica a fost limita lor intelectuala!

  5. Anonymous 7 Noiembrie 2009 at 22:53 Permalink

    mestere ursachi liceul alecsandri era, pe vremea cand ai terminat tu, un liceu SLAB. Extrem de slab. Trust me. Pana in 1990 in Bacau erau doua licee: Bacovia, urmat la mare distanta de Patrascanu. Restul nu contau, erau la aceeasi valoare ce tindea spre zero: 2,4,5 alecsandri… deci..las-o jos ca probabil ai ajuns la alecsandri repartizat, dupa ce ai picat cu succes pe la bacovia. Ca dupa 90 a inceput usor, usor sa se ridice Alecsandriul e alta poveste in care tu nu joci.

  6. Tase 7 Noiembrie 2009 at 23:36 Permalink

    @anonim:
    Din cate stiu eu, Gabriel Ursache ( si nu "ursachi")a terminat liceul in 1994, si nu a intrat acolo "repartizat". In perioada respectiva, Alecsandri era unul din cele mai bune 3 licee. Daca tu zici ca nu e asa, esti total pe langa. Si ca sa nu zici ca il apar pentru ca am terminat si eu Alecsandri, te informez ca am terminat Bacovia.
    Si nu am ajuns repartizat acolo:)

  7. Anonymous 7 Noiembrie 2009 at 23:52 Permalink

    am dat click pe linkul tau, tase. sincer, nu ai fata de bacovia. eventual de bacovitzel.

  8. Anonymous 7 Noiembrie 2009 at 23:58 Permalink

    daca a terminat in 1994 inseamna ca a intrat la alecsandri in 1990. deci e valabil ce am spus 100%. cresterea alecsandriului a fost lenta, ajungand un nivel decenbt prin anul 2000.

  9. Gabriel Ursache 8 Noiembrie 2009 at 00:44 Permalink

    Da! Eram foarte slabi! Dintr-o clasa de 29 de elevi, 23 luam diferite premii pe la olimpiade!
    Am intrat in 1990 si la vremea aceea nu se intra prin redistribuire la Alecsandri!
    Eu nu inteleg de ce trebuie sa ma jigneasca cate un cretin care habar nu are despre ce vorbeste! Eu nu am spus de nimeni ca e slab sau bun! Eu am spus ca adevarata valoare o vezi atunci cand intri in concurenta din viata reala! Cat despre cei doi colegi pe care i-am avut, asa a fost traseul lor: 10 la sportiv, repetenti la Alecsandri, tranfer la 5!

  10. Tase 8 Noiembrie 2009 at 16:57 Permalink

    @anonim:
    Vroiam sa te intreb ce liceu ai terminat( daca ai terminat vreunul), dar dupa cum scrii, mai bine ar fi sa nu spui pentru ca ii vei face numele de rusine(chiar daca ar fi Nr.5)!

  11. Gabriel Ursache 8 Noiembrie 2009 at 19:09 Permalink

    @anonim
    Ce ar mai fi de spus unui om ca tine? M-as injosi daca ti-as raspunde!

  12. Gabriel Ursache 8 Noiembrie 2009 at 21:09 Permalink

    Pentru cultura generala a anonimului care ne prezinta o "istorie" a Colegiului National Vasile Alecsandri, ii voi dezvalui ce au ajuns o parte dintre prostii aceia din promotia '90-'94 care mi-au fost colegi de clasa:
    – 4 profesori (limba si literatura romana, diverse limbi straine);
    – 1 este printre cei mai apreciati translatori din Ministerul Apararii, cu certificat NATO (acces la secrete de stat);
    – 1 medic cu specialitatea chirurgie ortopedica, ofiter superior al US Air Force;
    – juristi, economisti etc
    Din clasa mea doar 4 elevi nu au urmat o facultate.
    Presupun ca si dupa ce vei fi citit cele de mai sus vei mai avea ceva de comentat. Comenteaza pana ti s-o duce gura sau tastatura la spate!
    Si inca ceva: cand vei ajunge tu la 10% din inteligenta si cultura lui Tase, crede-ma ca iti vei da seama cat de prost ai fost si te vei sinucide!

  13. Anonymous 8 Noiembrie 2009 at 21:40 Permalink

    ursulache, tu esti unul din cei 4 care nu au urmat o facultate? ti-a data taticu' spatii comerciale si acum esti "om de afaceri"? nu ti-e sila de tine? pls, nu vorbi tu de prostie..si nici de sinucidere 😉

  14. Anonymous 8 Noiembrie 2009 at 21:54 Permalink

    Ce ratat e ala! in bacau erau 3 licee de valoare egala (ALECSANDRI, VRANCEANU FERDINAND) .
    Desteptule , poate intrii si tu prin Alecsandri sa vezi premiile la olimpiadele nationale si internationale (premii dinainte de 2000, nu de dupa )
    In momentul de fata cele mai bune licee sunt , in ordine , Alecsandri si Vranceanu.
    nu ma crezi? uite.te pe situl ISJ BACAU.
    In clasa mea ultima medie de intrare e 9,42 (din 56 de elevi).
    Eu acum is a 11a si sunt deja admisa la 2 Universitati aflate in primele 50 ale lumii.
    In liceul tau daca adun toate mediile de intrare si mai bun si de la mine nu ajung nici la 8.7/
    vorbesc toti cretinii care nu au nici macar un liceu.

    http://isj.bc.edu.ro/Members/lbmoderne/limba-engleza/arhiva/clasamentul_pe_licee.doc/?searchterm=licee

    Ia si citeste topul.

  15. Tase 8 Noiembrie 2009 at 22:27 Permalink

    Chiar asa, Gabriel, nu-i mai vorbi de prostie unuia care e deja satul de cea pe care o poseda!
    @anonim:
    Daca ai impresia ca ma intereseaza catusi de putin parerea ta despre fizionomia mea, te inseli amarnic! Dar asta n-ar fi ceva nou pentru tine!

  16. Tase 8 Noiembrie 2009 at 22:28 Permalink

    @anonimul de la 21:54
    Frate, invata sa scrii si sa exprimi o idee in mod coerent!

  17. Gabriel Ursache 9 Noiembrie 2009 at 00:22 Permalink

    @anonimul cu doi neuroni
    Am terminat o facultate si am facut asta fara ajutorul nimanui!
    Nu imi este sila de mine si cu un IQ de 142 certificat pot vorbi despre prostie si despre prosti!
    Cat despre ceea ce am eu si ceea ce fac eu…te alaturi acelor catei care viseaza sa ajunga si ei intr-o zi lei! Dar nu vei ajunge niciodata leu stand cu dintii in curul meu!!!
    Desi ma repet, ii anunt pentru a nu stiu cata oara pe toti cretinii ca nu am de ce sa-mi fie rusine de mine sau de familia mea!
    Si "ursulache" sa spui tu cui iti permite!

  18. Anonymous 9 Noiembrie 2009 at 12:21 Permalink

    Nu exista clasament mai irelevant decat ceea ce ne prezinta domnisoara de mai sus…care, admisa la doua universitati aflate in top 50, a inceput deja sa uite cum se scrie corect in limba romana. Nici macar notiunile de sintaxa nu le stapaneste. RUSINE!!! Asta e, gandul la State,Franta, M.B…..

    In alta ordine de idei, Alexandri-ul de dinainte de 1998-2000 era un liceu din liga a doua, la fel ca si actualul Vranceanu. Insa Vranceanu a facut o miscare importanta, strategica, schimbandu-si numele. Altfel astazi ar fi fost sub Economic. Insa Ferdinand/Bacovia a fost si va ramane cel mai bun colegiu, cunoscut nu doar pe plan local/judetean. Nu cred ca poti sa fii mai mandru de liceul unde ai invatat cand, intrat la facultate, la primele seminarii, te intreaba profesorii la ce liceu ai invatat…si cand le raspunzi primesti si replica…"Aaaa, din Bacau….bun liceu…"


Lasa un comentariu