Facebook, asa cum este el

Sambata, 25 Decembrie 2010 | internet, Pareri personale | 4 comentarii

Multi PR-isti si advertiseri din online incearca de ceva vreme sa se minta nu numai pe ei, ci si pe utilizatorii obisnuiti ai retelelor de socializare. Ei sustin ca Facebook-ul si Twitter-ul sunt niste cai potrivite de a promova un produs, brand, eveniment, etc. si cica pentru asta ar fi fost concepute.

Eveniment poate ca da, merge promovat, dar produs, brand? Asa-i, sunt companii care au de castigat de pe urma promovarii pe retelele de socializare, dar sa nu uitam pentru ce intra home userii pe Facebook.

Maricica (sa zicem) de 22 de ani din Iasi intra pe FB ca sa vada cui i-a mai dat like prietenul ei, cu cine a fost in club colega de facultate sau cu ce a fost imbracata rivala ei de moarte. Mai intra sa dea comentarii, sa-si puna poze cu cei mai noi pantofi si sa isi puna la status “Of, viata mea”.

Vreau sa ajung la un singur lucru: Facebook-ul este folosit de Craciun, mai mult ca oricand, exact in scopul pentru care a fost facut, adica pentru socializare: “La multi ani”; “Craciun fericit”; “Ce cadou ieftin ai primit”; “Hai sa pun o poza cu bradul”; “Sa postez fotografii cu bunicii si unchii pe care nu i-am vazut de 3 luni cu toate ca sunt la cateva strazi distanta”, etc.

4 comentarii la “Facebook, asa cum este el”

  1. Mihaela 25 Decembrie 2010 at 17:12 Permalink

    Adevar graiesti!

    Daca analizezi (in general vorbind) programelele ce iti monitorizeaza traficul (cpanel, trafic.ro etc) aceste situri de socializare nu te ajuta prea mult.

  2. anndrei 26 Decembrie 2010 at 14:38 Permalink

    Când o să studiezi puțin marketing, în special promovare și advertisig, o să înțelegi că există obiective strategice dincolo de credința populară că "publicitatea tre' să vândă".

    Social media nu vinde și nu aduce vizitatori decât pionierilor curentului. Însă brand awareness-ul poate fi un punct pe care poți să-l abordezi prin intermediul rețelelor social.

    Când te gândești la posibilitatea de a-ți selecta publicul țintă și de a te poziționa în mintea consumatorului drept un brand tânăr, dinamic și deschis la comunicare, s-ar putea să-ți schimbi puțin ideile.

    Desigur, bloggerul nu e blogger până nu-și dă cu părerea despre subiecte pe care nu le stăpânește 😀

    Sărbători fericite!

  3. Moto Lady 26 Decembrie 2010 at 20:06 Permalink

    In parte, Andrei are dreptate dar am de completat. Din experienta iti spun ca poti sa faci chestii suficient de misto pe FB (Twitter-ul nu-i probat), daca stii sa-l folosesti 😉 Si mi se pare ca are cele mai bune mijloace pentru a reuni exact cititorii/clientii-tinta.

    Daca esti curios ce chestii am facut eu pe FB, iti spun in privat. :)

  4. Rox 28 Decembrie 2010 at 21:37 Permalink

    In SUA Facebookul chiar vinde. Nu numai ca unele companii folosesc o aplicatie prin intermediul carora poti face cumparaturi direct de pe Facebook, dar sunt multe alte metode marketing. Acum vreo 2 saptamani sute de mii de fani au asteptat ore intregi pe pagina unei companii pentru a primi cupoane de reducere de 90%. Aici isi anunta companiile promotiile, ofertele speciale, comunica cu fanii si se pare ca la populatia americana prinde foarte bine. Sper ca Facebook face bani de pe urma companiilor, ca ele sigur au de castigat din asta.


Lasa un comentariu