A inceput asfaltarea. Marea asfaltare.

Se pare ca iarna grea de la inceputul anului a dat batai de cap soferilor bacauani. I-a afectat direct numai vreo doua zile, cand strazile nu erau deszapezite cum trebuie, dar problema nu era deloc mai mare ca cea de dupa. „Pestele mare” a fost descoperit abia dupa trecerea zapezilor: gropi, multe gropi. Era de asteptat. Unii vor spune ca e normal.

Da, ii aprob daca stau si ma gandesc la stratul subtire de 1 cm turnat vara trecuta, dar de ce nu gandim in profunzime? De ce nu decopertam si apoi turnam un strat gros de asfalt ca lucrarea sa reziste macar 2-3 ani? Asfaltarea si intretinerea strazilor este o vaca de muls si asta este raspunsul intrebarilor pe care le-am pus adineauri. Sau n-avem bani de strat gros? Dar bani pentru asflatare sezoniera avem? Avem, avem.

In primavara gropile au fost plombate. Sau macar asa trebuia sa sune actiunea aia penibila care propunea soferilor plombe cu un material format din mult din pietris si putin asfalt, plus o aruncare in scarba a mixturii. Ca nu a avut efect ne dam seama cu totii.

A venit vara si a inceput asa-zisa mare asfaltare. O executa Bitunova si pare a fi serioasa, la modul ca mai intai se decoperteaza tot covorul asfaltic, iar apoi se toarna unul nou, destul de gros. Mai multe detalii despre asfaltare, in Ziarul de Bacau. Una dintre primele strazi care intra in reparatii este cea din spatele Hotelului Moldova. Jos sunt doua fotografii realizate ieri acolo. Daca asta rezista, jos palaria!


7 thoughts on “A inceput asfaltarea. Marea asfaltare.

  1. Asfalteaza doar acolo ca e hotelul moldova. Oare se vor mai chinui si in alta parte?…..greu de crezut

  2. (PRESS)

    INTERESE, de aia se asfalteaza acolo, ca sa ne puna sa credem ca nu e singura locatie in curs de remediere… dar vb, celui de sus… PODURILE is cele mai avariate, strazi din zona CFR si nu numai, care ARATA JALNIC…

    Stavarache ti-a dat o spaga buna, acel cineva, care vrea straduta aia asfaltata ?

  3. O refacere a drumurilor ar fi de-a dreptul costisitoare si practic cred ca nu sunt suficiente finante.De fapt si de drept nu e de vina stratul de asfalt propriu zis,ci fundatiile tronsoanelor de drum care sunt rezemate pe un teren elastic,fapt ce provoaca fracturi mari in asfalt.Pe langa asta lipsa unui aditiv extrem de important din asfalt duce la un comportament prost al materialului la inghet-dezghet si la actiunea sarurilor.Deci sa traiasca regii asfaltului cu proiectantii lor cu tot! x(

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *