Cum văd eu dezvoltarea infrastructurii de transport din municipiul Bacău (proiect)

Marti, 5 Aprilie 2016 | Bacau | 3 comentarii

Una dintre principalele direcții ce stau la baza programului meu de candidat independent la Primăria și Consiliul Local Bacău, pe care îl veți vedea în întregime zilele următoare, este mobilitatea urbană.

V-am tot bătut la cap în ultimul an cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și importanța acestuia pentru dezvoltarea a tot ceea ce înseamnă infrastructură de transport în municipiul Bacău, iar acum vă voi prezenta, pe scurt, viziunea mea despre dezvoltarea sustenabilă (durabilă) a mobilității persoanelor în municipiul Bacău.

cristian ghinghes piste biciclete parcul catedralei bacau

foto: Mihai Costi / Festivalul bicicliștilor băcăuani (2015)

Aceste lucruri le gândesc de mai bine de 4 ani de zile, chiar înaintea inițierii proiectului Băcăuanii vor piste pentru biciclete, punctul de referință pentru această preocuparea a mea vizavi de traficul și transportul din Bacău fiind câștigarea, în 2012, a competiției europene “What makes a city a European Green Capital?”. Atunci am realizat un material video în care am arătat potențialul Bacăului de a deveni un oraș verde, iar Comisiei Europene i-a plăcut.

Între timp am absolvit facultatea de administrație publică, iar acum sunt masterand în Managementul Organizațiilor și Serviciilor Publice. În primul semestru, la o materie privind serviciile publice, am avut ocazia să realizez un proiect de management pentru dezvoltarea unui serviciu public la alegere, iar eu am ales Direcția de Drumuri Publice din cadrul Primăriei Bacău, pasionat fiind de mobilitate urbană.

proiect mobilitate bacau

Proiectul se întinde pe 8 pagini și l-am realizat 100% la facultate, în timpul cursurilor și seminariilor, colegii fiindu-mi martori. La data prezentării în clasă, 5 ianuarie 2015, și apoi la examen (câteva săptămâni mai târziu), n-aveam de gând să candidez, dar uite că acest exercițiu îmi este de folos acum pentru a vă arăta cum văd eu dezvoltarea a tot ceea ce presupune infrastructura rutieră și de transport din municipiul Bacău. Deci nu e o chestie de campanie, ci o viziune pe care mi-am format-o în toți acești ani de blogging și activism civic, iar acum efectiv o aplic și v-o prezint și vouă.

Până îl voi rezuma, îl voi detalia pe capitole și vi-l voi prezenta cu ajutorul unor ilustrații, vă invit să îl citiți aici. Documentul are 4 capitole: prezentarea instituției (cu ceea ce este relevant în domeniul mobilității urbane), analiza SWOT (puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări), strategiile și proiecte existente la nivel local în momentul de față și, partea cea mai importantă, planul de acțiune (adică ce e concret de făcut).

Documentul este perfectibil, așa că aștept cu mare drag sugestiile și criticile voastre! #bacau2016

3 comentarii la “Cum văd eu dezvoltarea infrastructurii de transport din municipiul Bacău (proiect)”

  1. Cezar 6 Aprilie 2016 at 16:41 Permalink

    Bravo! Astept cu nerabdare sa iti citesc tot programul! :)

  2. andrei 7 Aprilie 2016 at 10:09 Permalink

    Eu cred ca atunci cand scrii un proiect, trebuie sa iei in calcul si impactul pe care il are acesta asupra comunitatii. Nu insiruim niste idei pe o foie…si hop avem un proiect. Te inteleg ca folosesti des bicicleta si vrei piste, dar pentru mine, ca sofer, nu ma ajuta cu nimic. Defapt, ma incurca. Sa spunem E85, 2 benzi pe sens, punem pista de biciclete si banda speciala pentru transport in comun, unde o sa mai circule masinile? Luam din trotuar? Luam din spatiul verde? O sa fie numarul celor care merg cu bicicleta atat de mare incat o sa se reduca numarul de masini? O sa creasca numarul celor care merg cu autobuzul asa mult ? Eu nu cred. Iti dau exemplu C.Victoriei, cati merg cu bicicleta pe ea? Cum este traficul rutier acum acolo, cu o banda in minus? Daca se vrea constructia unei piste de bicicleta, consider ca ar trebui sa fie un studiu. Care este numarul de persoane care merg cu bicicleta la munca? O sa creasca acest numar daca va exista piste de bicicleta? Bacauanii vor piste de bicileta? sau doar tu si prietenii tai biciclisti?Si sa tinem cont de faptul ca avem cel putin 4 luni de frig pe an, in care este greu de folosit bicicleta. NU ZIC CA AR FI CEVA RAU SA AVEM PISTE DE BICICLETE, dar cand facem ceva e bine sa fie facut cu capul.

    • George 17 Mai 2016 at 14:29 Permalink

      Pai am putea sa ne uitam putin in gradina Londrei si la Ora actuala se lucreaza la noile piste de biciclete. Degeaba faci studiu daca omul nu are posibilitatea de a testa acel lucru. Eu sunt de parere ca ar fi un real succes. E de ajuns sa dea startul cativa oameni care o sa se duca la birou cu bicicleta si apoi o sa vezi cat de utilizate vor fi pistele


Lasa un comentariu