Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)

Mâine, începând cu ora 10:00, la Centrul de Afaceri și Expoziții se întrunește Consiliul Local al municipiului Bacău pentru ședința ordinară aferentă lunii februarie. Cu 37 de puncte pe ordinea de zi, ședința cu siguranță se va întinde pe parcursul mai multor ore. Eu nu voi putea fi prezent fizic (fiind în continuare în izolare din cauza Covid), dar voi intra prin telefon pentru a-mi exprima poziția pentru proiectele care sunt supuse aprobării prin vot deschis.

Între timp, puteți citi rezuma tuturor proiectelor propuse:

  • 1. premierea unor sportivi și a antrenorilor acestora de la SCM Bacău și CSM Bacău pentru performanțele obținute la campionate naționale și internaționale, bugetul dedicat fiind de 31.177 lei;
  • 2. asocierea cu Ansamblul Folcloric „Busuiocul” pentru realizarea în comun a mai multor spectacole, 7 la număr, contribuția municipalității fiind aceea de a pune la dispoziție, cu titlu gratuit, a sălii Teatrului de Vară „Radu Beligan”;
  • 3. darea în administrare către Teatrul Municipal Bacovia a unui spațiu situat în incinta PT 41 (110 mp) pentru depozitarea decorurilor și costumelor;
  • 4. aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru schimbarea funcțiunii pentru suprafața de 1.103 mp și realizarea unui imobil cu spații comerciale la parter și locuințe colective pe str. Șoimului nr. 1, beneficiar Conbac SA;

puz conbac

  • 5. aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea unui centru comercial în str. Milcov 3-5, beneficiar Subex Industries SA;

puz milcov

  • 6. aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea unui centru comercial pe str. Ștefan cel Mare nr. 98 și nr. 32, beneficiar Euroline SRL;

puz stefan cel mare lidl

  • 7. aprobarea unor schimburi de locuințe pentru tineri;
  • 8. stabilirea modalității de gestiune a unor activități din cadrul Serviciului public de salubrizare din municipiul Bacău, în conformitate cu Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice;
  • 9. darea în administrare a gestiunii a unor activități din cadrul Serviciului public de salubrizare către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
  • 10. darea în administrare a gestiunii activității de dezinsecție, dezinfecție și deratizare din cadrul Serviciului public de salubrizare către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
  • 11. stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de iluminat public;
  • 12. darea în administrare a gestiunii a Serviciului de iluminat public către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
  • 13. aprobarea tarifelor aferente activităților din sfera serviciului public de salubrizare și ale serviciului de iluminat public furnizate/prestate de către Serviciul Municipal de Utilități Publice;
  • 14. aprobarea listei nominale cu solicitanții care au acces la locuințe ANL destinate închirierii în anul 2021 (127 de solicitanți pe listă cu punctaje cuprinse între 94 și 32);
  • 15. concesionarea directă a suprafeței de 5 mp din pentru realizarea unui balcon la formele și dimensiunile celor de mai sus către Țăruș Amarildo-Florin și Țăruș Lenuța-Larisa;
  • 16. concesionarea directă a suprafeței de 80,42 mp din str. Izvoare 129 H3 către Vascan Daniel și Vascan Marilena, ce reprezintă cota indiviză a imobilului construit de Habitat for Humanity;
  • 17. transmiterea dreptului de concesiune prevăzut în unele contracte de concesionare;
  • 18. aprobarea prelungirii duratei prevăzută în unele contracte de concesionare;
  • 19. modificarea HCL 391/2003 prin care s-a reglementat transportul public local de călători pe întreaga perioadă de vaccinare împotriva Covid-19, astfel încât linia 3 să aibă următorul traseu:

– tur: FNC-Piața Sud-Piața Centrală-str. Mioriței-str. Abatorului-str. Vasile Pârvan-CAEX;
– retur: CAEX-str. Arcadie Șeptilici-Calea Moinești-str. Mioriței-Piața Centrală-Piața Sud-FNC.

  • 20. dezlipirea terenului de 30 mp din str. Războieni nr. 8;
  • 21. atestarea persoanelor fizice care au obținut certificate de calificare profesională în vederea desfășurării activității de administrator de condominii la asociațiile de proprietari din mun. Bacău;
  • 22. plata cotizației de membru a municipiului Bacău către Asociația Municipiilor din România (98 mii lei);
  • 23. acordarea unui premiu în valoare de 5000 lei domnului Nanu Mircea, care a împlinit vârsta de 100 de ani;
  • 24. modificarea organigramei Poliției Locale ca urmare a examenului de promovare în grad susținut de consilierul juridic;
  • 25. transformarea suprafeței Târgului Auto – Obor Șerbănești în parcare care va fi administrată de SSPM pe perioada stării de alertă, cât timp activitatea târgului este suspendată;
  • 26. completarea HCL 289/2020 prin care au fost înlocuite persoanele desemnate pentru reprezentarea mun. Bacău în Consiliul de Administrație al ADIZM cu cei 3 noi consilieri locali și Lucian Andrei (inspector la cabinetul primarului);
  • 27. actualizarea HCL 240/2020 prin care sunt desemnați reprezentanții Consiliului Local în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Bacău pentru anul școlar 2020-2021, ca urmare a validării noilor consilieri locali;
  • 28. aprobarea dreptului de uz și de servitute către Delgaz Grid S.A. asupra unor suprafeţe de teren situate în Bacău;
  • 29. aprobarea dreptului de uz și de servitute către Delgaz Grid S.A. asupra unor suprafeţe de teren situate în Bacău, strada Spiru Haret nr. 2 și strada Cornișa Bistriței nr. 21E;
  • 30. modificarea HCL nr.39/ 2021 prin care au fost nominalizate persoanele care vor centraliza și analiza cererile aferente procedurii de vânzare a unor bunuri-terenuri proprietate privată a municipiului Bacău ce fac obiectul unor contracte de închiriere/concesionare;
  • 31. transformarea mai multor funcții de polițist local ca urmare a examenelor de promovare în grad profesional imediat superior;
  • 32. acordarea normei de hrană personalului Poliției Locale a mun. Bacău;
  • 33. actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului privat al mun. Bacău; 
  • 34. contractarea unei finanțări rambursabile prin emisiune de obligațiuni municipale, în valoare de 160 de milioane de lei, cu o durată de maximum 15 ani, în vederea refinanțării datoriei publice locale. Astfel, vom economisi 9,8 milioane de lei, bani cu care am putea finanța noi investiții, fără să creștem datoria publică (cum fals menționează anumite voci din opoziție).
  • 35. aprobarea organigramei Direcției de Asistență Socială;
  • 36. însușirea întâmpinării formulate în dosarul 3033/110/2020, în care Bulmaga Ionel dă municipalitatea în judecată și cere anularea parțială a Planului Urbanistic General (PUG) orivind terenul de 866 mp din str. Letea nr. 50, încadrat ca zonă pentru spații plantate, agrement și sport;
  • 37. admiterea plângerii prealabile nr. 103806/19.01.2021 a ADIS Bacău privind taxa de salubritate și modificarea acesteia la cuantumul de 10,93 lei/lună.

Documentația completă pentru toate proiectele de hotărâre o găsiți aici, în Monitorul Oficial Local. Începând cu octombrie 2020, proiectele de hotărâre sunt publicate nu doar în format scanat, ci și în format pdf indexabil.

Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Prin urmare, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor, deci vă aștept la Centrul de Afaceri și Expoziții!

Ne vedem la ședință!

5 thoughts on “Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)

  1. Guvernul a suspendat alocarea tichetelor de masa si voucherelor de vacanta pentru bugetari. Politistii locali nu sunt bugetari? Norma de hrana nu este echivalentul tichetelor de masa?… sau ei sunt mai egali in drepturi decat ceilalti bugetari?

  2. Referitor la pct 4. Faptul ca la locatie pe panoul prin care cetatenii sunt informati despre viitoarea constructie este mentionat CLADIRE CU DESTINATIE SPATII COMERCIALE cu regim de inaltime P+1 nu poate fi considerat fals?
    Pentru a nu exista dubii sunt fotografii ale panoului.

  3. A cata oara a fost depus proiectul cu nr 4? Aveti idee daca a fost aprobat pentru ca a suferit vreo modificare radicala fata de versiunile anterioare sau pentru ca s-au razgandit unii consilieri?

  4. Buna,
    La proiectul nr. 5 au fost obiectii din partea locuitorilor din zona, dar la votul consilierilor a trecut!
    La proiectul cu nr. 6 n-a fost nimeni in sala sa ridice obiectii, dar a fost respins! De ce? Caci parca vati intalnit cu dezvoltatorii de pe Stefan cel Mare!
    Oricum, la ce avize am vazut ca ati aprobat in ultimul timp, noi cei care locuim la blocurile turn (nr. 40, 42, 44 etc.) dinspre Podul cu Lanturi si avem acces DOAR pe aleea de 3-4 m paralela cu strada Stefan cel Mare, suntem efectiv blocati. Acum ne mai ramanea sa ne mai rotim si prin 2 sensuri giratorii pana sa iesim in strada Stefan cel Mare, asta daca reuseam sa ajungem pana la ele de masinile parcate aiurea peste tot!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *