Începând cu ora 10:30, la Centrul de Afaceri și Expoziții, Consiliul Local al municipiului Bacău se întrunește astăzi pentru prima ședință ordinară din 2021. Pe ordinea de zi sunt înscrise peste 40 de proiecte de hotărâre inițiate de executiv, deci se anunță o ședință lungă și cu multe subiecte care urmează să fie abordate, de la noul Serviciu municipal de utilități publice și terminând cu parcul industrial din zona Aeroportului sau cele 3 planuri urbanistice zonale.
Mai jos aveți rezumatul tuturor proiectelor de pe ordinea de zi.
- 01, 02, 03. depunerea jurământului de către noii consilieri locali: Felicia Ciobanu (USR), Iulian Stoican (PNL) și Laur Șova-Gâțu (PSD);
- 04. actualizarea componenței comisiilor Consiliului Local după validarea noilor aleși;
- 05. premierea unor sportivi de la Asociația CS Phi Hau și a antrenorilor acestora pentru performanțele obținute la Campionatul Național de Qwan Ki Do – juniori și seniori (28-29 noiembrie);
- 06. completarea HCL 23/2020 prin care s-a aprobat organizarea Galei Învățământului Băcăuan;
- 07. aprobarea planului de acțiuni și de lucrări de interes local pentru persoanele majore apte de muncă din familiile beneficiare de venit minim garantat pentru anul 2021;
- 08. actualizarea regulamentului privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri în conformitate cu prevederile Legii 52/2011;
- 09. modificarea organigramei Poliției Locale după promovarea a 10 funcții ocupate ca urmare a finalizării perioadei de stagiu;
- 10. modificarea organigramei ADL Bacău după promovarea a două posturi ca urmare a îndeplinirii condițiilor;
- 11. desemnarea reprezentanților în consiliul de administrație al Spitalului TBC;
- 12. concesionarea directă a suprafeței de 5 mp de teren către AF Vizitiu Rodica, ocupată de construcția cu destinația spațiu prestări servicii – intrare în legalitate;
- 13. transmiterea dreptului de concesiune prevăzut într-un contract de concesionare;
- 14. stabilirea modalității de gestiune a unor activități din cadrul Serviciului public de salubrizare din municipiul Bacău, în conformitate cu Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice;
- 15. darea în administrare a gestiunii a unor activități din cadrul Serviciului public de salubrizare către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
- 16. darea în administrare a gestiunii activității de dezinsecție, dezinfecție și deratizare din cadrul Serviciului public de salubrizare către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
- 17. stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de iluminat public;
- 18. darea în administrare a gestiunii a Serviciului de iluminat public către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
- 19. desemnarea reprezentantului Consiliului Local în Consiliul administrativ al Teatrului Municipal Bacovia;
- 20. actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Bacău;
- 21. actualizarea componenței Comisiei de analiză a locuințelor sociale sau din fondul locativ de stat;
- 22. aprobarea criteriilor de acces și a listei cu actele necesare în soluționarea cererilor de locuințe sociale sau din fondul locativ de stat;
- 23. aprobarea unor schimburi de locuințe sociale, după ce acestea au fost analizate și hotărâte în comisia specială de analiză;
- 24. dezmembrarea și ieșirea din indiviziune a terenului situat în str. Războieni nr. 14;
- 25. aprobarea raportului anual privind stadiul realizării măsurilor cuprinse în Planul de calitate a aerului în municipiul Bacău pentru indicatorii de dioxid de azot și oxizi de azot (NO2/NOₓ ) pentru perioada 2019-2023;
- 26 și 27. aprobarea dreptului de uz și de servitute către Delgaz Grid SA;
- 28. aprobarea Planului urbanistic zonal pentru construirea unui spațiu comercial pe str. Stadionului nr. 5B;
- 29. aprobarea Planului urbanistic zonal pentru construirea unui imobil S+P+3 pe str. Alecu Russo nr. 15A, beneficiar Milibuz SRL;
- 30. aprobarea Planului urbanistic zonal pentru construirea unei clădiri S+P+2 pe str. Vasile Alecsandri nr. 89 ce va avea destinație de arhivă a notarilor;
- 31. aprobarea unui mod de înscriere a datelor în registrul agricol – invitarea la primărie (caracter de excepție dacă din documentele prezentate nu rezultă o situație clară a datelor ce trebuie înscrise);
- 32. desemnarea a doi consilieri locali pentru a face parte din comisia de evaluare anuală a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general Nicolae Ovidiu Popovici pentru perioada 2020-2024;
- 33. aprobarea unor cheltuieli de protocol pentru anul 2021 în cuantum de 111.500 lei;
- 34. aprobarea acordării unui împrumut de 500.000 lei către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP) Bacău;
- 35. modificarea HCL 295/2020 prin care au fost stabilite impozitele și taxele locale pentru anul 2021 cu indexarea introdusă în Codul fiscal la art. 491 în funcție de rata de schimb a monedei euro (detalii aici);
- 36. achiziționarea de servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare în anul 2021 pentru cele 450 de litigii în care este implicată primăria, fiind necesară suma de 200.000 lei;
- 37. demararea procedurilor pentru deschiderea unui parc indusrial în municipiul Bacău pe suprafața de 42 de hectare din zona Aeroportului Internațional;
- 38. aprobarea contului de execuție al bugetului local pe trim. IV al anului 2020:
– încasări de 364 de milioane față de cele 337 de milioane previzionate la începutul anului;
– plăți de 356 milioane față de cele 347 anunțate la începutul anului;
– 42,5 milioane cheltuite pentru dezvoltare (din cele circa 70 propuse la începutul anului 2020);
– 2020 a fost încheiat cu excedent de 8,9 milioane lei, acesta urmând a fi folosit pentru investițiile din 2021.
- 39. soluționarea plângerii prealabile formulate de ADIS Bacău cu privire la taxa de salubrizare, care în loc de 10 lei trebuie să fie cel puțin 10,93 lei/persoană/lună;
- 40. Diverse: adresele DAS, ale Camerei de Conturi Bacău și analiza privind stadiului de înscriere a datelor în Registrul agricol;
- 40A. aprobarea tarifelor aferente activităților din sfera serviciului public de salubrizare și ale serviciului de iluminat public furnizate/prestate de către Serviciul Municipal de Utilități Publice;
- 40B. actualizarea Regulamentului privind procedura de vânzare a unor bunuri-terenuri proprietate privată a Municipiului Bacău cefacobiectul unor contracte de închiriere/concesionare;
- 40C. stabilirea salariilor de baza pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău, și pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale ”Administrație” din serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru anul 2021;
- 40D. convocarea AGA a Societății de Servicii Publice Municipale (SSPM) Bacău în vederea numirii membrilor provizorii (neexecutivi și executivi) în Consiliul de Administrație al societății, până la finalizarea procedurii de selecție: Gabriel Cojocaru, Ionuț Petrea, Laurențiu Rău, Dan Stoica și Leonard Bulai.
Documentația completă pentru toate proiectele de hotărâre o găsiți aici, în Monitorul Oficial Local. Începând cu octombrie 2020, proiectele de hotărâre sunt publicate nu doar în format scanat, ci și în format pdf indexabil.
Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Prin urmare, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor, deci vă aștept la Centrul de Afaceri și Expoziții!
Ne vedem la ședință!
Vai,vai,nimic concret.Timpul trece,leafa merge.Ar fi timpul sa va apucati de treaba.Stiu,greaua mostenire.Asa vor zice si urmatorii.Faceti ceva care sa ramana dupa terminarea mandatului.
Faceti ceva de care oamenii sa se simnta din nou mandri ca sunt din Bacau.Luati exeplul Clujului si puneti pe site o sectiune unde sa aflati ce doresc cetatenii orasului.Dati prioritate acestor dorinte.
Concesionarea a 5 m2,nu este ceva care sa intereseze comunitatea.
1.Faceti un campus scolar in afara orasului,cu terenuri de sport si internat.
2.Apucati-va de un stadion,sa avem si noi unul,ca am ramas fara din 3.
3.Am inteles ca sa prins in buget pista de biciclete.Faceti-o.
4.Creati un system in care sa nu mai permiteti mizeriei sa intre in oras.In acest sens,plantati o liziera astfel incat praful de pe terenurile arabile din jurul Bacaului sa nu mai ajunga in oras.Construiti spalatorii la fiecare intrare in oras si masinile murdare sa nu mai poata intra in oras.Parcarea pe spatii neasfaltate ori verzi sa fie interzisa pentru ca genereaza mizerie.Interzicerea iesirii pe strada din curtile care nu au loc pavat pentru masina.
5.Pe toate strazile in care sunt case,implementati regula gardurilor identice ca inaltime si culoare.
6.infiintarea scolilor de elita.Clasificarea lor official conform unor reguli si criterii clare,inclusiv din punct de vedere a performantelor in campul muncii.
As mai scrie ,dar as vrea sa vad ca se gandeste si din partea celor in care mi-am pus sperante.