Zero sancțiuni și tot atâtea controale din oficiu la asociațiile de proprietari din municipiul Bacău

Miercuri, 23 August 2017 | Bacau, Initiative personale | 4 comentarii

Recent, am demarat o campanie de monitorizare a asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău, la pachet cu un demers prin care îmi propun să informez cât mai mulți locuitori ai acestui oraș și nu numai cu privire la drepturile lor în relația cu cei care conduc și pe alocuri chiar stăpânesc asociațiile din care până la urmă locuitorii fac parte. Spuneam că asociațiile de proprietari trebuie (mult mai atent) controlate!

Pentru că primul pas este acela de a afla care este situația în momentul de față, am solicitat compartimentului de fond locativ din cadrul Primăriei Bacău mai multe date și situații cu privire la cele 246 de asociații de proprietari din oraș.

Astfel, am aflat cu destulă surprindere că, în ultimii 4 ani, acest Compartiment Fond Locativ și Îndrumare Asociații de Proprietari al Primăriei Bacău nu a efectuat din oficiu nici măcar un control financiar-contabil în baza Legii 230/2007.

Totuși, în 2014, 2015, 2016 și cât s-a scurs până acum din 2017, funcționarii Primăriei Bacău au desfășurat, la solicitarea membrilor asociațiilor (cetățeni proprietari), peste 770 de controale la cele 246 de asociații. În cazul de față, un alt mare zero m-a surprins: nicio sancțiune aplicată în acești 4 ani. 770 de controale, 0 sancțiuni. Nici măcar una! Semn că la nivelul structurilor de conducere ale asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău sunt de găsit numai lapte și miere. :)

În curând, voi publica lista pe ani a asociațiilor controlate și, împreună cu proprietarii, voi merge pe firul acțiunilor de control pentru a vedea împreună dacă și cine nu și-a făcut treaba. Și eventual de ce – căci am câteva semnale și în privința asta.

Țin să repet acest lucru: legea este foarte clară în privința accesului proprietarilor la toate informațiile ce țin de activitatea asociației:

Articolul 10
(1) Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisă a proprietarului, preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietari au obligaţia să elibereze în scris o adeverinţă prin care să prezinte situaţia cheltuielilor privind întreţinerea, defalcate pe datoria de bază şi penalităţi, precum şi modalitatea de calcul al penalităţilor.

Voi, dumneavoastră, ce probleme aveți în relația cu asociațiile de proprietari din Bacău? Aștept exact problema descrisă și asociația de proprietari unde o/le întâmpinați.

bloc asociatie

4 comentarii la “Zero sancțiuni și tot atâtea controale din oficiu la asociațiile de proprietari din municipiul Bacău”

  1. Alex 24 August 2017 at 01:30 Permalink

    Ti-am spus din 25.07 ca stiu raspunsul…si ca e 0 :))

    • Kristofer 24 August 2017 at 11:42 Permalink

      Țin minte. Oricum, bănuiam și eu asta, dar când afirm ceva public îmi place să o fac în baza unor date și cifre concrete, oficiale. :)

  2. Dl. Iosif 24 August 2017 at 07:30 Permalink

    Ai multe de cercetat si de rezolvat la acest compartiment de Fond Locativ… incepand cu doamna Bardasu, mafia e in floare acolo!!

  3. STAN 24 August 2017 at 16:13 Permalink

    Doi ani m-am “luptat” cu asociatia Soimului sa pot plati cu OP cheltuielile. De fiecare data cand intrebam, inclusv presedintele si cenzorul , raspundeau ca asociatia nu are cont bancar.Nici vorba sa afiseze contul bancar si cheltuielile conform legii sau sa poti plati cu cardul.Nici nu stiau(sau se fac ca nu stiu) ca nu pot plati numerar catre furnizori mai mult de 5000 lei.Asa apar acele furturi din banii locatarilor.Daca ar fi in cont si de acolo sa se faca platile nu ar mai avea la dispozitie pusculita de unde sa se imprumute.


Lasa un comentariu