Unul dintre evenimentele inedite pe care le-am susținut și votat la ședința Consiliului Local de la sfârșitul lunii mai și despre care am afirmat fără rezerve că le aștept cu mare nerăbdare este festivalul ZidArt, inclus în programul Bacău – Capitala Tineretului din România încă de când am scris candidatura prin care am adus acest titlu în comunitatea noastră locală alături de organizațiile de tineret.
Atunci nu avea nume și concept, însă nici nu mi-am pus vreo secundă problema că tinerii creativi de la Asociația „Ingenious Drama” nu vor gândi ceva fain.
Proiectul ZidArt își propune revitalizarea peisajului urban prin organizarea unui festival dedicat artei și culturii urbane la care vor fi invitați unii dintre cei mai talentați grafferi și pictori recunoscuți la nivel național. Dar nu numai. Ei vor să dea naștere unui curent care, ușor-ușor, să se transforme în tendință locală.
Festivalul se va desfășura în perioada 24-25 iunie 2017 pe maidan, lângă terenurile de tenis din spatele Stadionului Municipal, și va fi încălzirea pentru ceea ce urmează să vedem în diferite colțuri ale orașului până la toamnă, și anume cel puțin 10 lucrări de artă murală de mari dimensiuni, realizate de artiști români de renume. Astfel, proiectul vizează atât creșterea potențialului turistic al Bacăului, cât și dezvoltarea apetitului publicului băcăuan pentru artele urbane. Win-win! 🙂
Cum? Ne spun organizatorii:
Liber, printr-un fest în cadrul căruia voi sunteţi invitaţi să vedeţi, să vă exprimaţi şi să vibraţi alături de noi. Noi vă întâmpinăm cu sprayuri şi „pânze”, contest de graffiti şi street art, expoziţii de paste-up şi stickere, muzica, dans, kendame şi alte cele cool.
Evenimentul este organizat de Asociația „Ingenious Drama” (ID Fest), cu sprijinul municipalității și al Federației Tinerilor din Bacău, și beneficiază de o finanțare de 103.780 lei aprobată de Consiliul Local.
„Artişti urbani în căutarea sufletului perete” – asta chiar mi-a plăcut! Eventul îl găsiți aici.
in ce locuri vor fi facute cele 10 picturi murale?
Am vorbit cu organizatorii, iar lista este în lucru. Sunt, zic ei, foarte multe aprobări de obținut. Și îi înțeleg. Birocrația ne omoară.
Locurile trebuiau stabilite inca de cand au solicitat banii! Dar au pus oistea inaintea cailor! Dar na, incompetenta primarului si nevoia de a salta banii, nu putini pentru ce se vrea a face, ne duce cu gandul clar ca baietii destepti profita din plin de Capitala tineretului, un adevarat fake dupa parerea multora! Cristian inca nu ne este clar de ce parte esti! Chiar accepti ceea ce se intampla?