A.C.T. Bacău, amatori de teatru cu publicul plecat acasă

O oră, atât de lungă a fost întârzierea cu care a început spectacolul trupei A.C.T. Bacău de la Ingenious Drama Festival 2012. Așteptarea nu a meritat. Piesa s-a jucat, ghiciți cum… cu publicul pe scenă, la fel ca în 2011! Am intrat prin spate și, când am ajuns pe scenă, n-am mai încăput. Am încercat să fac două-trei fotografii, însă am lăsat-o baltă. Nu aveam unghi, nu aveam loc, nu aveam nimic. De ce să mă agit?

Nu îi înțeleg pe cei de la A.C.T. Anul trecut au fost îndelung criticați de toată lumea pentru faptul că au ales să joace cu publicul pe scenă. Anul acesta se va întâmpla la fel. Sutele de tineri care doreau să le vadă prestația și-au băgat picioarele și au plecat. Celor de la A.C.T. ori le este frică de un public numeros, ori țin neapărat să joace numai pentru ei, pentru parinții lor și pentru juriu.

Cretinismul (știu, e un termen tare) se plătește. Nu avem nici video, nici fotografii de la „Birds of a feather”, piesa pusă în scenă de A.C.T. (Bacău). Uite așa se duc naibii câteva săptămâni de muncă.

24 thoughts on “A.C.T. Bacău, amatori de teatru cu publicul plecat acasă

  1. Nu am comentat niciodata pe blog desi am mai citit chestii care m-au deranjat. Stiu ca e dreptul tau sa comentezi, ca pana la urma e un blog personal si implicit iti prezintit opinia, de asemenea, personala. Dar consider ca nu esti in masura sa folosesti „termeni tari”, in conditiile in care nu ai cunostinte legate de scenografie sau regia propriu-zisa a piesei. Si ca sa-ti spun de ce „fricosii” de la ACT au ales sa joace cu public: e mai usor! E mai usor sa transmiti emotii, e mai usor sa auzi ce naiba se chinuie sa spuna actorii pe scena. Plus ca regia a inclus niste detalii care de la 20 de metrii nu aveai cum sa le surpinzi. A fost decizia regizorului care a cosiderat ca asa isi pune in evidenta regia.

    1. Codrina – nu esti tu tipa aceea care se lauda pe Facebook de dimineata pana seara ca mergi la Sheffield UK?

      … si care scrii „20 de metrii”? Stim ca in UK nu ai nevoie de limba romana, dar, pe bune.. 20 de „metrii”?

  2. Am fost si eu la piesa sa fac poze si mi-a iesit ceva dupa eforturi indelungi si acuma stau si ma gandesc daca sa le pun sau nu, caci nu prea merita. Piesa mi-a parut mult prea trasa de par, organizarea lor foarte proasta si punctualitatea lor era pe Marte. Daca le pun si poate vrei sa le pui si tu, iti voi da un link de unde sa le iei.

    Eu nu pot sa-i inteleg pe cei de la A.C.T. Mereu vor ei sa rupa gura targului dar niciodata nu o fac cum trebuie. Oamenii astia vor se chinuie sa para mai maturi decat sunt, ei nu-si joaca varsta si asta nu e normal. Ei se cred atat de buni ca vin mereu cu piesele lor.Daca nu erau asa de aiurea si de trase de par cum am specificat si mai sus, era ok, dar cu piesa cu care au venit, a fost un dezastru. Oare ei se cred pe un piedestal asa de sus pus incat uita ca teatrul a fost inventat in Grecia antica si ca exista oameni care au scris piese mult mai bune ca aceste tentative ale lor inca din antichitate si pana in prezent?

    Si ultimul lucru care nu mi-a placut, nimeni nu i-a criticat la final.Si Huluba care a vrut sa se lege de ei i-au sarit in cap ca nu e vina lor ca s-a intarziat o ora. Si ceilalti repede, kiss kiss in partea dorsala ca doar ei au fost la A.C.T. marea majoritate si nu se poate sa nu strige sus si tare ca favoritii lor au fost cei mai buni desi clar nu a fost asa.

    1. Ai fi vrut sa vina cu Moliere? „Ei se cred atat de buni ca vin mereu cu piesele lor”. Serios? Asta e un atuu, in nici un caz un defect.

      1. Tu stii macar putin istorie si niste cultura generala ca sa realizezi ca ce-au facut ei este un bors istoric?

        Acesti copii nu inteleg cine a fost Josef Mengele, ce crime odioase a facut acest macelar de oameni sau ce inseamna holocaustul.Chiar zilele asta a avut loc Concursul National „Memoria Holocaustului”. Sa fi venit vreun reprezentant de-al lor ca ii facea cu ou si cu otet pentru aceasta batjocura. Omul ala a fost unul dintre cei mai odiosi criminali de razboi care au existat vreodata si tu vii la teatru cu insemne naziste, care si-asa sunt ilegale, si spui ca Mengele a vrut sa ajute un copil pe jumatate evreu facandu-i o injectie? Te invit sa mai pui mana sa mai citesti istorie ca nu musca.

        O, si inca ceva : Titlul a fost pus acolo doar pentru ca suna cool. Cauta pe net ce inseamna „Birds of a feather flock together” ca sa vezi ce trebuia normal sa fie redat intr-o piesa cu un asemenea titlu. A fost pur si simplu ca nuca-n perete. Singurele pene de pe scena au acelea lasate de acel inger sau ce naiba era dar care nu redau ce inseamna acest proverb.

        Sfat : Blogul nu este o anexa a closetului sau a dormitorului de acasa si aceasta regula se aplica si la comentarii . Te rog sa te mai informezi inainte sa deschizi gura ca fac pariu ca ai niste prieteni prin act, tu si alti „postaci” care mai comentati pe diverse bloguri si va umflati in pene repede sa-i sustineti. Ii stiu pe cei din A.C.T. si sunt actori talentati dar piesa a fost slaba. Regizorul lor a incercat sa fie de toate, mai ramanea sa aiba si un rol in piesa si chiar acoperea cam totul. Ei au atins niste corzi sensibile cu care nu-i bine sa te joci. Si da, daca ar fi venit cu Moliere, Shakespeare (chiar si tradus in engleza curenta), orice alteva, ar fi fost mai bine. Iti mai spun ceva si inchei : in teatru incerci sa dai scriptul dupa actor dar si actorul dupa script. Actorul are voie sa ii ceara regizorului sa modifice unele lucruri, chiar si intr-o piesa a lui Moliere, daca asa i se pare lui ca intra in pielea personajului mai usor si poate avea o prestatie mai buna.

        1. Iti dai seama ca e o piesa de teatru, nu? Iti dai seama ca in arta sunt permise anumite lucruri care poate, in viata reala, nu par a avea vreun sens, nu?
          Titlul a fost sugestiv, piesa a transmis anumite emotii. Nu era necesar ca in piesa sa se arate caracterul real al lui J.M. Este ARTA, iar arta se poate interpreta.
          Organizarea, DA a fost proasta, insa fara ca spectacolul sa fie jucat cu publicul pe scena, cum a spus Codrina, nu consider ca ar fi avut acelasi impact asupra noastra, a spectatorilor. Nici mie nu mi s-a parut corect sa aspetam 45 de minute, mi s-a parut aiurea ca unii prieteni m-au anuntat ca nu au reusit sa intre si restul. Dar iti asumi un risc cand vii la fest, ok?

  3. Legat de toti cei care comenteaza ca Cristi nu stie termenii, scenografia etc…vreau sa va zic ca si eu am fost acolo…si nu cunosc foarte multe (termeni etc.)…dar am fost si eu la randul meu deranjat de proasta organizare ! Fie ca va place, fie ca nu, asta este adevarul !…a fost urat ca mai mult de jumate din cei prezenti la usa (si care au asteptat o ora) au facut cale intoarsa…!!!

  4. In teatru nu conteaza daca publicul este pe scena, in sala sau daca piesa se joaca in sala printre spectatori. Sunt zeci de motive in spatele fiecarei decizii luate.

    Sunt foarte multe elemente de regie care trec neobservate, in functie de modul de abordare al piesei.
    Pana acum, in cele doua reprezentatii in care am fost in fata a peste 500 de persoane, nu a fost public pe scena, insa am vazut cateva piese de acest gen foarte reusite.

    Problema nu este legata de pozitia spectatorilor in sala, ci de cat de bine reusesc actorii sa transmita.

  5. Cretinismul? Este o boala. Foloseste termenul care trebuie daca tot vrei sa fii tare. Mie mi se pare ca trupa si-a primit plata buna si de altfel singura care conteaza: un feedback, un public alcatuit din parinti, juriu, trainer si intr-adevar, putinii oameni care au reusit sa intre. Acum.. nu stiu cine e desemnat sa plateasca in opinia ta.
    Poze? Video? Daca nu ai reusit sa intri tu la spectacol sa faci cateva poze sau sa filmezi asta nu inseamna ca munca lor a fost in zadar.

  6. Este foarte amuzant ca nici cine a scris articolul si nici cine comenteaza nu s-a gandit macar o secunda sa caute adevarul. Kristofer, daca tot te umblii pe acolo, du-te la traineri sau la juriu si incearca sa vezi din ce motiv joaca ACT-ul pe scena de ceva timp. O sa fii surprinsa de motiv, ai sa vezi ca nu e neaparat o problema pe care o au din cauza alegerii regizorului sau pentru a transmite (cum spunea cineva) si vei afla ca este o chestie extraordinar de simpla, tehnica, ce se face in anumite situatii la nivel de teatru amator. Daca tot mergi la festivaluri de teatru in limba engleza din acest circuit inchis (pentru ca asta este, sunt 4 festivaluri mari si late si atat) ar fi dragut, daca tot ai blog si tot incerci sa faci ceva gen news si „live” sa te interesezi si de istorie si de alte lucruri legate de festivalurile astea. Sunt sigur ca o sa iti placa foarte mult ce aflii si vei vedea cu alti ochi tot.

  7. Ce aspiraţii să ai să creşti în faţa unui public format din câteva persoane? Degeaba au unii talent dacă nu-l observă „masa” de oameni.

  8. A.C.T-ul a avut foarte mult loc pentru a se desfasura s-a mai spus ..au jucat cu publicul pe scena deoarece emotiile si trairile personajelor nu se puteau transmite la fel daca publicul era in sala mare.Si au depus un efort mare de a incepe la timp spectacolul dar asta e pana la urma a meritat asteptarea .Sunt foarte talentati si au evoluat.

  9. Spectacolul “Artă” pus în scenă de cei 3 studenti de la UNATC s-a jucat din nou cu publicul pe scenă, numai că de această dată au avut două gradene în plus. A încăput toată lumea.De ce la ei s-a putut?
    E prea frumos festivalul asta ca sa apara astfel de cuvinte „tari” intre voi 🙁
    Important este ca sunteti tineri, entuziasti si ca incercati sa schimbati lumea in care traim…greselile, da, se taxeaza, dar cu mai putina „violenta verbala”. Mult succes tuturor!
    P.S. Da, trainerii ar trebui sa fie nepartitinori 🙁

  10. Pentru cei care o ard aici că „emoţia” trebuia să se transmită mai uşor cu publicul pe scenă, vreţi să-mi arătaţi artişti foarte mari care fac monolog la spectacole şi nu transmit vreo stare? Get real.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *