Când avem de gând să îmbunătățim accesul rutier la Aeroportul Bacău?

Dacă ați avut vreodată ocazia să luați/să duceți pe cineva la Aeroportul Bacău sau chiar să decolați voi de pe LRBC, probabil v-ați confruntat cu accesul foarte anevoios la chichineața de aerogară pentru care, dacă ar fi după ei, ar trebui să facem plecăciuni în fața PSD-iștilor care au condus în ultimul sfert de veac Consiliul Județean, deci și aeroportul.

Pentru a aduce acest subiect pe agenda publică, am depus o solicitare la conducerea Aeroportului Internațional „George Enescu” din Bacău în care am întrebat despre intențiile și planurile existente privind ușurarea accesului rutier dar și feroviar în contextul inaugurării noului terminal și al realizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al municipiului Bacău. V-am mai zis că mă țin de treburile de la aeroport, indiferent că acesta e în subordinea Consiliului Județean Bacău, nu? 🙂

Chiar dacă str. Aeroportului este în planul de investiții din 2016 al municipiului, Primăria Bacău n-a mișcat nimic acolo. Deja nu mai este vorba doar de incompetența administrației liberale, ci putem spune că și primarul Cosmin Necula are o mare problemă în ceea ce privește execuția obiectivelor planificate în buget.

aeroportul-bacau-blue-air

foto: Miting Aviatic 2015 în Bacău

Ce spune conducerea Aeroportului Bacău:

  • După finalizarea lucrărilor la noul terminal, vom avea parcare auto cu 289 de locuri, terminal intermodal rutier/aerian pentru autobuze, autocare și microbuze, dar și acces separat către intermodal, terminalul de pasageri și zona de parcare. Sună bine.
  • Au fost purtate discuții cu Consiliul Județean și cu Consiliul Local pentru armonizarea capacităților aflate în execuție la aeroport cu infrastructura Bacăului.
  • Consiliul Județean „studiază” (sper să și facă pași concreți în acest sens) posibilitatea asigurării unui acces direct dinspre DN 11;
  • R.A. Aeroportul Internațional intenționează să demareze formalități cu municipalitatea pentru a înființa o linie de transport urban pe traseul aeroport – gară/autogară, precum și cu societăți de transport interurban pentru conexiuni cu Piatra Neamț, Onești, Focșani și nu numai. (va deveni intenția realitate?);
  • Efortul financiar ar fi cică mult prea mare pentru asigurarea unei conexiuni feroviare.

Aștept cu nerăbdare să apară primele concluzii ale Planului de Mobilitate Urbană Durabilă și să văd ce prevede acesta pentru armonizarea fluxului de transport spre și de la Aeroportul Bacău. E un punct foarte important pentru mobilitatea din oraș și mă voi ține de el. Pe această cale, sper și îi rog pe această cale pe cei de la aeroport să demareze acele „intenții” enunțate în răspuns.

P.S.: La ultima ședință ordinară, Consiliul Local al municipiului Bacău din care fac parte ca independent a aprobat alocarea unei sume de 19.200 lei pentru un sens giratoriu care urmează să fie amenajat în intersecția străzilor Calea Republicii – Chimiei – Aeroportului.

raspuns-aeroportul-bacau-trafic

5 thoughts on “Când avem de gând să îmbunătățim accesul rutier la Aeroportul Bacău?

  1. Desi noul aeroport Bacau este ridicat numai din bani publici, benea a dat ordin ca acesta sa fie vopsit in rosu. Ca sa rada toata Europa de noi! Dupa ce a fost ca o ventuza pe banii judetului, a dat ghiozdane din bani publici cu numele sau ( parca ar fi fost platite de taica-su) , si-a ingrasat conturile lui si ale logodnicei lui, acum dicteaza si ce culoare sa aiba aeroportul ! Pana cand ???

  2. Daca pana acum eram cunoscuti in Europa ca aeroportul unde circula caii, de-acumj inainte vom fi orasul cu aeroportul rosu psd-ist…

    Mult prea mult!!!

  3. Pt ca stam cap plecat!!! Fac tupeistii de la psd ce vor in judetul asta!!! Sper macar sa obtina un procent mai mic !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *