Autobuzul implicat în accidentul de la Tulcea avea defecţiuni la sistemul de direcţie şi la cel de semnalizare, potrivit datelor remise Agerpres de Registrul Auto Român. Autobuzul Roman 111, fabricat în anul 1979 avea defecţiuni la sistemul de direcţie – joc excesiv în mecanismul de direcţie, la faruri – sursă de lumină defectă, la catadioptrii – acestea fiind neomologate. […] Joi dimineaţa, în jurul orei 6,45, autobuzul, cu peste 70 de persoane la bord, s-a răsturnat pe un drum-dig care aparţine Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, după ce şoferul acestuia a acordat prioritate, iar pământul de la marginea drumului a cedat în urma ploilor din noaptea de miercuri spre joi. Un număr de 76 de persoane au fost rănite, alte patru pierzându-şi viaţa. SURSA: Agerpres
Legea prevede ca toate mijloacele de transport ce depasesc 8 locuri trebuie sa fie verificate o data la 6 luni. Daca ITP-ul expira la 18 decembrie 2010 (conform RAR), asta inseamna ca ultima inspectie tehnica a autobuzului rasturnat la Tulcea a fost la jumatatea lunii iunie.
Evident, autobuzul avea si atunci probleme cu directia si cu semnalizarea, ca doar nu s-au stricat ambele in 2-3 luni, dar cei care au facut ITP-ul au inchis ochii. Nu este un caz izolat si stim cu totii asta. Pun pariu ca 30-40% din mijloacele de transport au diferite defectiuni care n-ar trece de inspectia tehnica daca cei care fac verificarile n-ar inchide ochii pentru cativa lei drept ciubuc.
Credeti ca soferul autobuzului nu stia ca are probleme la directie? Este imposibil. Cunoastea situatia dar, vorba romanului, „las-o, ba, ca merge-asa!”. Si uite ca „a mers asa” de au murit patru oameni.
De fapt in autobuz erau 72 de persoane nu 76,da pana saptamana viitoare o sa fie 80 de persoane.Eu sunt din Tulcea si am fost acolo cand duceau autobuzul rasturnat.