Așa cum v-am obișnuit în tot acest prim an al mandatului meu de consilier local independent pe care l-am obținut cu ajutorul vostru vara trecută, continui să vă aduc la cunoștință și să vă explic toate proiectele de hotărâre care sunt introduse de executivul actual pe ordinea de zi.
Mâine, 29 iunie 2017, suntem convocați într-o nouă ședință ordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău, iar pe agendă avem 19 inițiative comunicate inițial, plus alte 6 proiecte anunțate peste ordinea de zi, așa cum de altfel ne-a obișnuit noua administrație, încâlcând totodată acel termen minim de 5 zile de transparență decizională.
Ce avem de discutat și de votat mâine, la ședința ordinară:
- 01. modificarea Bugetului local pe anul 2017 prin introducerea sumei de 353.000 de lei, primită din partea Guvernului României pentru elaborarea proiectării lucrărilor de intervenție la clădirile de locuit cu risc seismic I;
- 02. aprobarea prelungirii unui contract de concesiune încheiat între municipalitate și Trișcaș Mioara pentru terenul și spațiu comercial din str. Martir Horia nr. 1, având ca destinație un cabinet medical;
- 03. punerea la dispoziție a Bazinului de înot către IPJ Bacău, în perioada 12-13 iulie 2017, orele 9-14, pentru desfășurarea organizarea etapei finale a Campionatului de Înot al MAI;
- 04. premierea sportivului Ionuț Ilie și a antrenorului George Călin de la CSȘM Bacău cu câte 10.000 de lei pentru performanțele internaționale deosebite obținute în 2016, și anume 2 medalii de aur și una de argint la Campionatul European din Eliat, Israel;
- 05. modificarea Organigramei Primăriei Bacău prin transformarea a 4 posturi în grade profesionale superioare:
– tehnician debutant -> tehnician treapta II la DSAP – Secția spații verzi;
– inspector de specialitate debutant -> inspector de specialitate grad II la DSAP – Secția spații verzi;
– referent clasa II grad superior -> consilier clasa I grad superior la Drumuri publice – Serviciul drumuri rețele iluminat;
– referent clasa II grad superior -> consilier clasa I grad superior la Direcția tehnică – Serviciul tehnic investiții.
- 06. stabilirea chiriei locuințelor ANL pentru titularii de contracte care au împlinit vârsta de 35 de ani;
- 07. modificarea Organigramei și Statutului de funcții de la Teatrul Municipal Bacovia prin transformarea a două posturi existente și suplimentarea cu alte 4 noi:
– scenograf IA (vacant) -> actor grad profesional II;
– artist plastic I (vacant) -> actor grad profesional II;
– 2 posturi noi de actori mânuitori păpuși;
– 2 posturi noi de mânuitori decor.
- 08. acordarea Diplomei de onoare și a unui premiu în valoare de 500 de lei pentru 47 de familii care au împlinit 50 de ani de căsătorie și care au depus cerere pânp la 19.06.2017;
- 09. îndreptarea unei erori materiale cuprinse în HCL nr. 183/2017 privind modificarea Organigramei și a Statului de funcții de la Poliția Locală, în sensul menționării datei modificării, 1 mai 2017, omisă inițial;
- 10. modificarea Organigramei și Statului de funcții de la Direcția Publică de Evidență a Persoanelor ca urmare a examenului de promovare în grad profesional:
– Bordeanu Silvia devine tehnician treapta II;
– Grigoraș Tina Mădălina devine inspector de specialitate treapa II;
– Manasă Dorina devine referent clasa III grad profesional principal la Serviciul Stare Civilă.
- 11. aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea serviciului de transport local în regim de taxi pe teritoriul municipiului Bacău;
- 12. solicitarea către Guvernul României de trecere a unui teren de aproape 80 de hectare din domeniul public al statului din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al mun. Bacău și în administrarea Consiliului Local al mun. Bacău;
Conform executivului condus de Cosmin Necula, acest teren de 79,61 hectare situat în spatele Centrului de Afaceri și Expoziții ar urma să fie folosit pentru „implementarea unor proiecte imperios necesare pentru dezvoltarea economică a localității noastre”. Se menționează o serie de intenții privind realizarea unei legături directe cu Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău direct din DN 11, respectiv realizarea unui parc industrial. Să vedem ce-o să iasă! 🙂
- 13. completarea inventarului centralizat al domeniului privat al mun. Bacău cu 12 suprafețe de teren ce măsoară între 3 și 260 mp;
- 14. aprobarea cererii doamnei Zare Mariana Nela de extindere a spațiului de locuit din str. Letea nr. 25;
- 15. aprobarea cotizației de 2.000 de lei către Asociația Administratorilor de Piețe din România, aferentă anului 2017;
- 16. aprobarea listei proiectelor care vor primi finanțări nerambursabile din bugetul local în baza OG 82/2001 privind stabiliarea unor forme de sprijin financiar pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România:
– Parohia Ortodoxă Lazaret: 75.000 lei pentru finalizarea acoperișului noii biserici parohiale;
– Parohia Ortodoxă Sf. Voievozi: 75.000 lei pentru continuare lucrărilor de construire a lăcașului de cult „Pogorârea Sf. Duh”;
– Parohia Ortodoxă „Intrarea Domnului în Ierusalim”: 75.000 lei pentru continuarea construcției lăcașului de cult ortodox;
– Parohia Ortodoxă „Sfinții Voievozi Mihai și Gavril”: 75.000 lei pentru reabilitarea aleilor și căilor de acces în interiorul curții;
– Parohia Romano-Catolică „Sf. Nicolae”: 75.000 lei pentru reparația și extinderea instalației de încălzire;
– Parohia Romano-Catolică Fericitul Ieremia: 25.000 lei pentru reparația pardoselilor.
- 17. închirierea, prin licitație publică deschisă, a unui spațiu de 6 mp din incinta Pieței Centrale, cu un preț de pornire de 15 lei/mp/zi;
- 18. îndreptarea unei erori materiale din HCL 40/2016 prin care s-a aprobat trecerea din domeniul public în domeniul privat al mun. Bacău a unor imobile din str. Gen. Ștefan Gușă nr. 4 în scopul casării, demolării și valorificării lor, în sensul în care clădirea C8 – magazie a fost trecută inițial în mod eronat ca fiind de 9,99 mp în loc de 81,11 mp;
- 19. stabilirea modului de întocmire a registrului agricol la nivelul UATM Bacău;
Astfel, începând cu 1 ianuarie 2018, registrul agricol la nivel de oraș va fi întocmit în format electronic și va fi interconectat cu Registrul Agricol Național, implementat, dezvoltat și administrat de către ANCPI pentru o raportare unitară către instituțiilor interesate a datelor gestionate de către acestea.
Proiecte anunțate peste ordinea de zi:
- 20A. alocarea sumei de 67.420 lei către Asociația Română de Marketing – AROMAR pentru realizarea Festivalului Antic „Tamasidava”, care va avea loc în perioada 7-9 iulie în centrul orașului și în Parcul Gherăiești;
- 20B. alocarea sumei de 27.000 lei și punerea la dispoziție a Teatrului de Vară către Asociația Culturală „Floricica” pentru organizarea Festivalului „Bobocel de la Bacău” – ediția a XV-a, care va avea loc în perioada 4-5 iulie;
- 20C. modificarea regulamentului de organizare și funcționare a Pieței Centrale la Cap. III, punctul 3, lit. „f” a perioadei în care pot fi comercializați pepeni: nu începând cu 15 iulie (așa cum era până acum), ci de la 1 iulie;
- 20D. transmiterea către Ministerului Justiției a unui acord de principiu privind trecerea din domeniul public al mun. Bacău în domeniul public al statului și administrarea Min. Justiției a unui bun imobil din str. Oituz nr. 30 (teren de 2242 mp + construcție de 591 mp) în vederea construirii unui sediu nou pentru Judecătoria Bacău;
- 20E. modificarea rețelei școlare din mun. Bacău prin schimbarea denumirii Școlii Postliceale Christiana în „Școala Sanitară Postliceală Christiana”;
- 20F. modificarea HCL 5/2017 prin care s-a aprobat darea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Sistemului Integrat de Management al Deșeurilor al CJ Bacău a unor bunuri fixe și imobile ce urmează a fi folosite pentru desfășurarea activității la Celula II, în sensul eliminării bunurilor care fac referire la execuția Celulei I („Terasamente” și „Sustem de Etanșare”).
——————————————————
Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc ieri.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?
fain.
apreciez efortul.