Avancronică pentru ședința ordinară a Consiliului Local Bacău din 29 noiembrie 2018

42 de proiecte de hotărâre vor fi discute și votate (sau nu) la ședința ordinară de mâine a Consiliului Local al municipiului Bacău, care începe la ora 9:00 la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” și care se va întinde lejer până după ora 13:00. Spun asta având în vedere nu numai complexitatea anumitor inițiative de pe ordinea de zi, dar mai ales destulele probleme diverse ale orașului pe care aș vrea să le ridic după epuizarea punctelor detaliate mai jos, așa cum obișnuiesc la fiecare ședință. Sper, totuși, să primesc și niște răspunsuri din partea executivului. Clare, concrete, cu termene.

Proiectele care vor fi dezbătute și supuse apropării la ședința de joi, 29 noiembrie:

  • 1. conferirea titlului de cetățean de onoare al municipiului Bacău domnului Calistrat Costin;
  • 2. conferirea titlului de cetățean de onoare al municipiului Bacău domnului Paul Valerian Timofte;
  • 3. rectificarea bugetului local pentru anul 2018:

Care sunt proiectele care primesc credite bugetare suplimentare:
+ 388.645 pentru Plan Urbanistic Zonal pentru zona centrală și zona de interes;
+ 46.000 pentru sisteme complete PC;
+ 30.000 pentru modul informatic pentru export date și transmitere automatizată a datelor către DRPCIV;
+ 20.000 pentru centrala termică a Școlii gimnaziale „Al. I Cuza”;
+ 10.000 pentru cicloramă la Teatrul Municipal Bacovia;
+ 2.070 pentru reabilitarea și modernizarea Insulei de Agrement;
+ 8.500 pentru punctul cu alomentare cu energie electrică pentru festivități din fața sediului Primăriei Bacău;
+ 21.816 pentru amplasarea unor module comerciale și LTE în Piața Centrală;
+ 700.000 pentru reabilitarea rețelelor termice secundare (etapa II, lot 2).

De unde sunt tăiate fonduri:
– 346.338 de la consolidarea imobilelor de pe str. Mărășești;
– 2.500 de la branșamentul electric pentru semaforul din str. Nicolae Bălcescu;
– 5.000 de la alimentarea semaforului din intersecția Republicii-Condorilor;
– 820.660 de la protecția mediului (închidere Celula 1, modernizare echipament levigat, pompe submersibile).

  • 4. alocarea a 257.806 lei către ISJ Bacău pentru organizarea unui eveniment care are ca scop recunoașterea meritelor elevilor și profesorilor din învățământul băcăuan;
  • 5. acordarea cu titlu gratuit către Parohia Sf. Arhangheli Mihail și Gavril Șerbănești un teren în suprafață de 2735 mp și 3 clădiri cu 0 suprafață de 333 mp;
  • 6. acordarea cu titlu gratuit a dreptului de folosință a 4 birouri de la etajul II al Incubatorului de Afaceri din incinta CAEX către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Bacău (ADIB);

Centrul-de-Afaceri-Si-Expozitii-Bacau

  • 7. transmiterea dreptului de concesiune de la SC DIDA SRL către Maftei Ana-Maria+Maftei Sebastian-Ciprian a unui teren de 25 mp din str. Lucrețiu Pătrășcanu, nr. 2, sc. E;
  • 8. transmiterea dreptului de concesiune de la Mutu Elena la Miron Maricica pentru un teren de 27,5 mp din str. Aviatorilor nr. 9;
  • 9. completarea domeniului public al municipiului Bacău cu un teren de 962 mp din str. Alecu Russo și scuarul din Bulevardul Unirii nr. 2 (loturile de 124, 172, respectiv 128 mp);
  • 10. modificarea HCL 3/2011 privind dispensarele medicale preluate de la CJ Bacău prin înlocuirea a doi titulari pentru două dintre cabinete;
  • 11. aprobarea listei solicitanților îndreptățiți să primească o locuință socială sau din fondul locativ de stat, cuprinzând 42 de persoane;
  • 12. modificarea și completarea HCL 208/2018 prin care s-a aprobat lista nominală de repartizare a locuințelor ANL;
  • 13. aprobarea dreptului de uz și de servitute legală către Delgaz Grid SA asupra unor suprafețe de teren din municipiul Bacău din străzile Calea Moinești, Ciprian Porumbescu și Bucegi;
  • 14. modifcarea HCL 234/2018 prin care s-a aprobat dreptul de uz și de servitute către Delgaz Grid SA asupra unor suprafețe din str. Izvoare;
  • 15. schimbarea denumirii imobilului din str. Vasile Alecsandri nr. 10 astfel încât să fie destinat Centrului pentru tineret al municipiului Bacău,

Este un obiectiv pentru care am militat atât ca activist civic până în 2016, cât și după ce am intrat în Consiliul Local, prinzându-l ca obiectiv principal al candidaturii Bacăului la Capitala Tineretului din Romănia. Vine târziu această decizie, dar e mai bine decât niciodată. Să ne amintim cum anul trecut, pe vremea asta, administrația Necula tăia finanțarea de 1 milion de lei dedicată unui nou centru de tineret fix în ajunul Summitului Tinerilor. Tinerii nu uită.

Responsabilitatea municipalității este acum să modernizeze și să utileze acest spațiu și să îl pună transparent și corect la dispoziția TUTUTOR tinerilor, nu doar a anumitor organizații. De asemenea, sper ca Primăria Bacău să nu se preteze la scheme de genul „faceți voi o fundație și vă dăm tot spațiul” deoarece acesta este un model de eșec în țară, cu mici excepții, și cu implicații de tot felul.

Acest centru trebuie să fie în primul rând un loc de dezbatere și de consultare a tinerilor în ceea ce privește participarea lor la viața publică, un catalizator al tinerilor care se implică în și pentru comunitate, dar și un spațiu unde organizațiile de tineret să își desfășoare activitățile.

  • 16. modificarea HCL 19/2011 prin care s-a aprobat acordarea cu titlu gratuit a unui loc de veci în Cimitirul Sărata domnului Carp Toma din Bacău, beneficiar al Legii 341/2004 a recunoștinței pentru victoria Revoluției Române din Decembrie 1989;
  • 17. aprobarea organizării evenimentului „Sărbători de Iarnă 2018” în perioada 1-31 decembrie 2018 și alocarea sumei de 963.000 lei în acest sens;
  • 18. acordarea Diplomei de Onoare și plata unui premiu în valoare de 500 de lei celor 108 familii din mun. Bacău care au împlinit 50 de ani de căsătorie și care au depus cerere însoțită de copii după acte doveditoare până la data de 9 noiembrie 2018;
  • 19. aprobarea încheierii unui contract de sponsorizare cu Salbac SA ca urmare a finalizării lucrărilor de construcții aferente investiției „Construire str. Brândușei și lucrăriu tehnico-edilitare (apă+canalizare)”;
  • 20. completarea HCL 271/2018 prin care s-a aprobat Bilanțul termoenergetic și pierderile aferente sistemului de termoficare cu pierderile tehnologice producerii în centralele de cvartal în cuantum de 10%;

thermoenergy bacau

  • 21. mandatarea împuterniciților mun. Bacău în AGA Thermoenergy pentru aprobarea prelungurii cu 12 luni a Scrisorii de Garanție Bancară de Bună Plată cu valoarea de 50.000 lei de la BRD Bacău;
  • 22. aprobarea Actului adițional nr. 10 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare a mun. Bacău, încheiat cu SC SOMA SRL Bacău, act adițional cu care SOMA nu este de acord;
  • 23. acordarea unui ajutor de urgență doamnei Gălățanu Marinica cu domiciliul în Bacău;
  • 24. alocarea a 19.215 lei către Fundația de Sprijin Comunitar (FSC) pentru realizarea Galei Voluntarului Băcăuan 2018 (7 decembrie 2018);
  • 25. alocarea a 35.000 lei pentru finanțarea proiectului propus de satul Costești din Republica Moldova, „Costrști – 445 de ani de tradiții românești în anul Centenar”;
  • 26. alocarea a 2.600 de lei către Asociația Grupul de Inițiativă al Tinerilor Basarabeni în vederea participării a 50 de persoane la evenimentele prilejuite de Ziua Națională a României de la Alba Iulia;
  • 27. punerea la dispoziție a Teatrului de Vară pentru 3 evenimente care vor avea loc în perioada următoare:

– Arhiepiscopia Romanului și Bacăului: Concert extraordinar de Crăciun (9 decembrie 2018);
– Asociația Haka Club: Spectacol de Crăciun (18 decembrie 2018);
– Asociația pentru Ambulanță: spectacolul Vis de Crăciun (21 decembrie 2018).

  • 28. alocarea 27.000 lei către Fundația Culturală Georgeta și Mircea Cancicov pentru organizarea evenimentului „Crăciunul Scriitorilor la Avangarda XXII” (6-8 decembrie);
  • 29. stabilirea numărului maxim de autorizații taxi necesar pentru executarea transportului în regim de taxi pentru perioada 2018-2022: 800 la număr;
  • 30. asocierea cu DGASPC în vederea realizării unor evenimente de 3 Decembrie – Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități;
  • 31. modificarea organigramei Primăriei Bacău ca urmare a susținerii examenului de promovare în grad și treapta profesională;
  • 32. modificarea organigramei Centrului Bugetar Creșe Bacău;
  • 33. modificarea organigramei ADL Bacău după susținerea unui examen de promovare în grad de către Mirela Cassandra Solomon;
  • 34. însușirea de către Consiliul Local a acțiunii formulate în contradictoriu cu SC SOMA SRL pentru penalizări în valoare de, țineți-vă bine, 11.000 de lei;

soma gunoi bacau ploaie 2015

  • 35. alegerea președintelui de ședință pentru decembrie-ianuarie 2019;
  • 36A. conferirea titlului de cetățean de onoare al mun. Bacău, post-mortem, domnului Sergiu Adam;
  • 36B. aprobarea documentației tehnico-economice (faza DALI) pentru modernizarea și reabilitarea Creșei nr. 3, valoarea totală fiind 2,48 milioane lei;
  • 36C. aprobarea documentației tehnico-economice (faza DALI) pentru modernizarea și reabilitarea Creșei nr. 9, valoarea totală fiind 1,79 milioane lei;
  • 36D. modificarea organigramei Poliției Locale ca urmare a unor examene de promovare în grad;
  • 36E. soluționarea plângerii prealabile formulate de Asociația Misiunea Creștină Bacău;
  • 36F. acceptarea donației setului de 3 panouri interactive reprezentând etapele Marii Uniri, cu dimensiunea de 1600×1200 mm din partea Fundației Creatiw din București;
  • 36G. soluționarea plângerii prealabile formulate de SC Pumin SRL.

Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor.

Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?

7 thoughts on “Avancronică pentru ședința ordinară a Consiliului Local Bacău din 29 noiembrie 2018

  1. Sper ca la pct 5 s-a omis din eroare “a dreptului de folosinta”. Sa nu o dam din eroare in oroare. Ar fi interesant de tras o linie la sfarsitul anului sa vedem cati mp s-au tot “acordat” catre biserici in acest mod.

  2. Esti de acord cu conferirea titlului de cetatean de onoare al municipiului Bacau domnului Paul Valerian Timofte?

    Eu ca platitor de impozite si taxe in municipiul Bacau nu sunt de acord cu conferirea acestui titlu persoanei amintite.Mai mult decat atat, daca persoanei in cauza i se confera acest titlu ma consider cu muuuuuuuuuuuult mai indreptatit sa revendic acest titlu.

    1. Nu am fost de acord, prin urmare am ieșit din sală când a fost vorba de această „ceremonie”. A amplasat o construcție în mijlocul orașului și asta, în ochii mei, îl face nevrednic de cheia orașului.

  3. M-am uitat la inregistrare pe sarite si am ramas „WOW, ce primar avem, fereasca-ne!!!”
    Bai, omul nu stie ce introduce pe ordinea de zi! A se vedea proiectul cu SOMA…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *