Duminica, 28 Octombrie 2018 | Bacau, stiri | 2 comentarii
Mâine, începând cu ora 9:00, Centrul de Afaceri și Expoziții “Mircea Cancicov” primește Consiliul Local al municipiului Bacău pentru o nouă ședință ordinară maraton care curpinde o mulțime de proiecte de hotărâre foarte importante pentru felul în care va arăta Bacăul în următorii ani. Avem pe ordinea de zi creditul de 11 milioane de euro pentru modernizarea iluminatului public și garantarea acestuia cu veniturile orașului, un cont de execuție bugetară care arată incompetența crasă a actualei administrații, demararea licitației pentru desemnarea viitorului operator care va ridica gunoiul din Bacău și din cele 22 de comune din jur, (din nou) delegarea gestiunii domeniului public către Societatea de Servicii Publice Municipale (SSPM), un viitor proiect cu fonduri europene care să digitalizeze Primăria Bacău, dar și două documente strategice extrem de utile și de viitor dacă vor fi aplicate: Planului Local de Acțiune pentru Promovarea și Protejarea Patrimoniului Cultural pentru perioada 2018-2023, respectiv Planurilor de acțiune destinate gestionării și reducerii zgomotului în municipiul Bacău. Acestora li se adaugă diverse operațiuni de patrimoniu sau alocări dubioase de bani (fără criterii) pentru proiecte de sute de mii de euro ale unor asociații sportive private. În această privință, îmi mențin poziția: sunt de acord că iluminatul public din oraș trebuie modernizat, că rețeaua este veche și totodată mare consumatoare de energie electrică și, nu în ultimul rând, că înlocuirea actualelor becuri incandescente de pe străzi cu lămpi LED ar fi benefică. Și estetic, și ecologic. Dar asta nu înseamnă că automat ar trebui să fiu de acord cu felul în care actuala administrație condusă de primarul Cosmin Necula a ales să atace această problemă mai ales din perspectiva finanțării. În loc să demareze această investiție fonduri UE (deci aproape gratis), primarul propune contractarea unui credit de la BERD și automat îndatorarea noastră, a băcăuanilor, pe termen mediu și lung. Vă reamintesc că anul trecut primăria a rămas cu peste 50 de milioane de lei necheltuite în bugetul dedicat investițiilor din cauza impotenței acestei administrații care s-a instalat la conducerea orașului în iunie 2016. Iar noi ce facem: ne împrumutăm de la bănci cu dobândă, în timp ce zecile de milioane din bugetul local stau necheltuite, iar de fondurile europene pe care le avem la dispoziție nu se atinge nimeni? Așadar, punem la bătaie veniturile municipiului pe 15 ani de zile pentru acest credit ce acoperă niște investiții care puteau fi realizate într-o proporție considerabilă cu fonduri europene (deci nerambursabile și mai ales fără costuri suplimentare). Față de trimestrul anterior, municipalitatea nu mai stă așa bine la colectare, cu venituri mai mici cu 35 de milioane de lei față de ceea ce era previzionat (201 față de 236 de milioane) la data de 30 septembrie. În ceea ce privește execuția bugetară la capitolul cheltuieli, Primăria Bacău este sub orice critică: și-a propus 301,8 milioane, dar a reușit abia 178,6 milioane, iar dintre plățile efectuate doar 8,6 milioane s-au dus în dezvoltare. Deci peste 95% din banii cheltuiți de Primăria Bacău s-au dus în funcționare și sub 5% în investiții până la 30 septembrie 2018. Pentru 2018, administrația Necula și-a propus 74,6 milioane pentru secțiunea de dezvoltare, dar până la această dată, iată, nu reușește să realizeze decât 12% din ceea ce a plănuit la începutul anului prin bugetul aprobat. Știți ce înseamnă asta? Peste 60 de milioane de lei necheltuite pentru necesitățile orașului și ținute “la ciorap” din cauza incompetenței și a proastei gestionări a bugetului public local. Unde se alocă fonduri suplimentarE: Ce se diminuează: O localitate cu un buget de 16 ori mai mic decât cel al orașului Bacău a ajuns să se roage de ditamai municipiul de rang I să îi dea în administrare o bucată dintr-o străduță ca să o echipeze edilitar și să o asfalteze pentru că municipalitatea respectivă nu s-a gândit să o facă. Cel mai probabil voi vota proiectul, dar cu multă rușine pentru rușinea administrației Necula. Detalii în articolul pe care l-am scris zilele trecute pe această temă. Tariful estimat: minim 299,28 lei/tonă (cu TVA) la nivelul anului 2019, respectiv maxim 326,12 lei/tonă (cu TVA). Astfel, până în 2026 viitorul operator ar încasa peste 50 de milioane de lei pentru colectarea și transportul deșeurilor din Bacău + 22 de comune. Studiul de oportunitate arată că taxa de salubritate propusă este de 15,89 lei/lună pentru populația din mun. Bacău, respectiv, 6,82 lei/lună pentru cei din mediul rural la nivelul anului 2019, crescând până la 18,2 lei, respectiv 8,99 lei până în 2026. Practic, cel puțin la nivelul municipiului Bacău, vorbim aproape de o triplare a actualei taxe. Totuși, utilizatorii vor avea la dispoziție opțiunea aplicării instrumentului “plătește cât arunci”, cu o bonificație la plata taxei ce poate varia între 1 și 4 lei pe lungă/persoană în mediul urban și până la 2,6 lei/lună pentru mediul rural. Cum se va realiza colectarea: Frecvența de colectare a deșeurilor menajere reziduale dintre blocuri va fi de 260 de ridicări pe an, iar în zona de case individuale din urban și rural va fi de 52 de ridicări pe an. În zonele centrale/dens populate, frecvența de colectarea poate fi mărită până la de 6 ori pe săptămâna, dar doar în intervalul 1 mai-30 septembrie, la solicitarea ADIS. În cazul deșeurilor menajere reciclabile, frecvența diferă: Documentația este foarte vastă și o voi detalia într-un articol viitor, însă ce mi-a sărit în ochi este un fals grosolan care îmi ridică mari semne de întrebare: 104.323 de locuitori rezidenți în municipiul Bacău. Cred că articolul din Ziarul de Bacău spune totul: Poliția Locală Bacău caută informatori prin cartiere! Asistăm la dezmembrarea fostului spital municipal, bucată cu bucată. În loc să finalizeze un obiectiv pentru care cetățenii au fost îndatorați masiv, actuala administrație a decis să desființeze de tot spitalul. Și nu știu dacă nu cumva ce se întâmplă acum intră la deturnare de fonduri, având în vedere creditul contractat de municipalitate pentru Spitalul Municipal. – CS Aerostar: 469.836 lei pentru “susținerea echipei de fotbal seniori pentru pregătirea și desfășurarea a 10 etape din campionatul Ligii a II-a 2018-2019”; Detalii: Finanțările pe Legea sportului de la bugetul local sunt acordate pe ochi frumoși Ce se adaugă: Constat cu mâhnire că, la fel ca la planul anterior, 5 din cele 6 zonele verzi sunt scoase în afara Planului de zgomot, rămânând doar Parcul Gherăiești în document. Scopul delimitării acestor zone liniștite este acela de a conserva “liniștea” zonei, prin asigurarea ca nici pe termen lung zgomotul zonei să nu depășească valoarea actuală și ca în interiorul zonei să nu se amplaseze surse de zgomot nici măcar în cazul în care se asigură măsuri de protecție. Pe de altă parte, mă bucur că printre măsurile propuse se numără măsuri de mobilitate urbană pentru care militez de ani de zile, și anume realizarea de coridoare pentru deplasări nemotorizate în mun. Bacău (care vor fi finanțate prin fonduri europene), crearea de sisteme de închiriere de biciclete (bike-sharing), dar și prioritizarea coridoarelor de transport public local și a deplasărilor cu bicicleta în oraș. Nu pot accepta ideea de a pune în braţe domeniul public şi privat al oraşului unei societăţi publice care: – 1. nu respectă minimele condiţii legale în ceea ce priveşte transparenţa financiară şi decizională, şi anume prevederile din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, Legea 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice), respectiv HG 583/2016 privind aprobarea Strategiei naționale anticorupție pe perioada 2016-2020); Valoarea totală a proiectului 2,9 milioane lei, cofinanțarea municipiului fiind de 59.150 lei. – doi inspectori de specialitate IA de la Baze Sportive la Aprovizionare și IT; Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?
+ 1.968.440 lei la învățământ pentru cheltuieli de întreținere, funcționare și reparații curente;
+ 111.000 către Teatrul Municipal Bacovia pentru asigurarea drepturilor salariale ca urmare a creșterii din luna martie 2018;
+ 20.000 lei pentru modernizarea și reabilitarea Colegiului Grigore Antipa;
+ 2.000 pentru alte servicii publice generale;
+ 20.000 pentru amenajarea unei grădini în zona Letea 2 (Colegiul Tehnic Letea);
+ 80.000 pentru instalarea unui sistem de acces și control la Bazinul de înot;
+ 42.000 lei pentru modernizarea și reabilitarea creșelor 3 și 9;
+ 528.559,20 lei pentru consolidarea imobilelor cu risc seismic de pe str. Mărășești (fonduri provenite din bugetul de stat);
+ 520.000 pentru reabilitarea străzii Aeroportului.
– 300.000 de la construirea terenurilor de sport în cartiere;
– 99.000 de la atelierele de instruirea practică și laborator de alimentație de la Colegiul Grigore Antipa;
– 219.000 de la autorități publice (aparatură IT&C);
– 66.000 de la protecția mediului (container sterilizare DSP și rezervor apă).
– CS Știința: 990.000 lei pentru “participarea în competiții naționale și internaționale a echipei feminine de volei Știința Bacău”;
– AFC Măgura 2012 “Pisicile Roșii”: 36.000 pentru “simțim pasiunea fotbalului feminin băcăuan”.
– pentru rețelele care se amplasează longitudinal față de axul drumului, este obligatorie refacerea carosabilului pe toată lățimea benzii de circulație ce a fost afectată de lucrările de săpătură;
– pentru rețelele care se amplasează transversal față de axul drumului, refacerea străzii se va face față de fiecare margine exterioară a șanțului cu încă 0,5 m în forme geometrice regulate;
– la străzile aflate în perioada de garanție, refacerea se realizează cu societatea care a asfaltat strada, iar în situația în care aceasta nu poate face acest lucru, lucrările vor fi executate de către Societatae de Servicii Publice Municipale.
2. este condusă de o serie de PSD-işti care încasează salarii şi indemnizaţii care se ridică chiar şi până la 9.300 lei;
3. dă contracte prin încredinţare directă celor care au ajutat PSD în campania electorală din 2016;
4. nu dă socoteală publicului pentru patrimoniul care valorează peste 11 milioane de lei şi pe care l-a primit de la administraţia PSD+ALDE+PMP încă de la înfiinţare, cu participarea a 4 dintre consilierii locali PNL la vremea respectivă (asta apropo de “trădători” şi dezertori ai opoziţiei);
5. pare a fi jucăria primarului Necula şi a partidului care efemer, credeţi-mă, se află la conducerea Bacăului.
– un inspector de specialitate I de la Baze Sportive la Aprovizionare și IT;
– operator IV de la Secția Intervenții și Administrare Cimitire la Aprovizionare și IT;
– muncitor calificat – instalatar de la Secția Intervenții și Administrare Cimitire la Aprovizionare și IT;
– referent III se transformă în consilier debutant la Evidență și Cheltuieli Bugetare.
Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Planul de Mobilitate merge mai departe cu două proiecte semnate astăzi de primarul Bacăului
- Concursuri pentru posturi în Primăria Bacău: peisagist și dispeceri
- Audiențe din izolare
- Luptă continuă și contratimp pentru repararea mobilierului urban
Comentarii recente
- Petre on Luptă continuă și contratimp pentru repararea mobilierului urban
- Kros on Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru
- Kros on Ședința Consiliului Local Bacău din 28 ianuarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Radu on Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru
- Gabriel Gabor on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Sorina on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Stan on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Q on Reparații curente la iluminatul public din Bacău
- Kristofer on 2021. Play!
- Petcu Constantin on 2021. Play!
Sa inteleg ca de acum masinile pe care sun instalate statii de amplificare si care fac publicitate stradala, nu vor mai primi aprobare sa ne deranjeze linistea….
O observatie la punctul 4. Becurile de pe strazi nu sunt cu incandescenta , sunt lampi cu vapori de sodiu ( cele cu lumina galbena) si cu vapori de mercur ( cele cu lumina rece, alba)