Centura Bacăului va fi cea mai ieftină autostradă din România?

Se pare că vampirii din partidul care cârmuieşte ţara au găsit portiţa prin care să împace şi cetăţeanul, şi setea de sânge bani pentru campanie a organizaţiilor de partid din Moldova în anul electoral 2012: prima autostradă din Moldova, adică varianta ocolitoare a oraşului Bacău. Ziarul Financiar a scris luni că centura Bacăului va costa 97 de milioane de euro, fiind astfel cea mai ieftină autostradă din România. Partea proastă este că vorbim despre costul unei autostrăzi pe care o vom vedea doar pe hârtie.

Refresh-ul de care are parte proiectul centurii Bacăului este, fără niciun dubiu, fundamentat pe promisiuni electorale. Mi-ar plăcea să văd că în primăvară încep lucrările şi că cititorii îmi vor arunca link-ul acestui articol pe mail şi în comentarii, la pachet cu o înjurătură pro-pedelistă. Posibilitatea ca acest lucru să se întâmple este, însă, mult prea mică.

Ministerul Transporturilor vrea să construiască centura Bacăului la standard de autostradă cu circa 97 de milioane de euro, în contextul în care lungimea şoselei este de 30,8 de kilometri, potrivit unor hărţi prezentate de instituţie. Cu alte cuvinte, centura Bacăului, ce ar urma să fie scoasă la licitaţie în luna martie, va costa circa 3,1 milioane de euro pe kilometru.

Astfel, această centură va fi cea mai ieftină autostradă construită în România, în contextul în care costul mediu al unui kilometru de autostradă în România se ridică la circa 9 milioane de euro. În prezent se află în execuţie circa 434 de kilometri de autostradă, cu o valoare totală de peste 4 miliarde de euro.

De ce i-aş crede pe guvernanţi? În momentul de faţă avem pe masă aceleaşi machete şi comunicate de presă ce arată extrem de bine pe care le aveam şi în 2007 sau 2008, însă nimic pe teren. M-am amuzat copios când un tirist rus nu a nimerit aşa-zisa centură actuală, acel flintic de şosea îngust şi plin de şanţuri.

Dragoş Benea, preşedintele CJ Bacău, spunea anul trecut referitor la centură că „şi-au batut joc de acest proiect miniştrii Dobre, Berceanu si Orban” şi că „este un proiect care zace la Ministerul Transporturilor din cauză că nu are finanţare, deocamdată„. Se pare că acum are finanţare şi că este în faza de implementare. Deşteptarea a scris în urmă cu câteva zile că prefectul Scripăţ a dat startul exproprierilor. Îmi pare rău, însă cred că jucăm în continuare într-o telenovelă proastă.

Întrebarea este… credeţi că lucrările la centura Bacăului vor începe în vara anului 2012? Eu unul, sunt pregătit să mai adaug un nume pe lista celor care şi-au bătut joc de acest proiect mult râvnit de băcăuani şi mai ales de cei care tranzitează Bacăul şi care pierd 20-30 de minute din această cauză: Anca Boagiu.

8 thoughts on “Centura Bacăului va fi cea mai ieftină autostradă din România?

  1. Varianta rutiera despre care vorbesti va prinde contur abia prin 2013, iar lucrarile vor demara prin vara. Trebuie sa ai putina incredere! 🙂

    Hai salut!

  2. nu o sa se faca nimica, asa cum e si cu celebrul pasaj care trebuia sa se deschide de 1 an jumate

      1. Kris, inteleg ca au terminat pasajul si nu reusesc sa-l puna in functiune ca nu gasesc niste borduri si 3 kile de vopsea? Sanchi, panglica este pastrata pentru comasate…Sa ne intelegem!

  3. Centura Bacaului nu e o prioritate pentru pdl. Pdl-ul nu prea are votanti in moldova. Sunt ceva sanse sa construiasca centura, dar sunt mici.

    Doar daca ajunge psd-ul la putere, va construi centura. Sincer sper sa nu ajunga psd-ul la putere ca vom ajunge din nou, ca pe vreme lui nastase si a lui vacaroiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *