Document: Licitațiile pentru autostrada Ploiești – Bacău sunt blocate din cauza incompetenței de la CNAIR

Marti, 22 Noiembrie 2016 | stiri | 4 comentarii

Pe 8 septembrie 2016, Cătălin Homor, directorul CNAIR (ex-CNADNR) declara pentru HotNews că “în doua saptamani vedem in SEAP licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si proiectare pentru traseul Ploiesti-Buzau-Bacau”. Cum socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, nici astăzi, la 10 săptămâni distanță de la acea promisiune, nu apare în SEAP.

Ce s-a întâmplat între timp?
Ei bine, înainte de a lansa o licitație de acest gen pe SEAP, documentația trebuie aprobată de ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice). Cele 3 licitații pentru A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (deci vorbim de 3 loturi separate) au fost trimise la ANAP abia pe 30 septembrie 2016, acestea fiind evaluate ex-ante de către Agenție și respinse la 14 octombrie (deci în termenul de 10 zile lucrătoare), conform răspunsului 8913/21.11.2016 al ANAP pe care l-am găsit pe forumul PeUndeMerg.

Același răspuns al ANAP arată că toate cele 3 documentații elaborate și transmise de CNAIR privind drumul de mare viteză Ploiești – Bacău prezintă mai multe probleme:

  • de formă: plasarea eronată în cadrul fișei de date a cerințelor privind personalul atestat/autorizat în baza reglementărilor legale (cu trimitere le la art. 179 din Legea nr. 98/2016);
  • de fond:

– stabilirea eronată a opțiunii de prelungire a duratei contractului cu maxim 12 luni din motive referitoare la “completarea documentației din inițiativa beneficiarului”;
– omiterea solicitării îndeplinirii de către ofertanți a cerinței referitoare la evitarea conflictului de interese (cu trimitere la art. 59-60 din Legea 98/2016); utilizarea de facturi de evaluare nelegali în ceea ce privește dotarea tehnică a ofertantului (cu trimitere la art. 178 din Legea 98/2016);
– utilizarea incorectă în cadrul factorilor de evaluarea pentru experiența specifică a experților cheie a unei metodologii de punctare al cărei rezultat nu aduce în mod obiectiv avantaje calitative ale propunerilor tehnice.

documentatie-drum-ploiesti-bacau-anap-cnair-respinsa

Incompetență sau aranjamente la CNAIR?
Autoritatea emitentă, în speță CNAIR, nu are un termen limită până la care să modifice documentațiile pentru aceste licitații și să le retrimită către ANAP pentru aprobare, dar asta nu înseamnă că ar trebui să se culce pe o ureche.

Au trecut mai bine de 5 săptămâni de când documentațiile au fost respise de către ANAP, iar Compania de drumuri (CNAIR) n-a mișcat nimic cu privire la corectarea și retransmiterea lor către ANAP, ca ulterior acestea să fie scoase la licitație. E jale mare acolo, la CNAIR, fosta CNADNR! Se pare că lupul și-a schimbat părul, dar năravul, ba.

P.S.: o fi vorba de pură incompetență la CNAIR de au greșit documentația pentru cele 3 licitații sau și de alte cauze ce ar putea intra în sfera penalului? Să știți că inclusiv intenția de a greși cu buna știință niște documentații doar pentru a le întârzia se numește abuz în serviciu!

02 e85 adjud

foto via Instagrame #26 (schi & sesiune)

4 comentarii la “Document: Licitațiile pentru autostrada Ploiești – Bacău sunt blocate din cauza incompetenței de la CNAIR”

  1. Robert 22 Noiembrie 2016 at 14:31 Permalink

    Orice proiect spre/din Moldova se impotmoleste la CNADNR. Parca ar avea o misiune specifica in a tine regiunea noastra in saracie.

  2. zetul 22 Noiembrie 2016 at 15:14 Permalink

    Hai ne lasati cu stirile astea???
    Noi ne chinuim de 10 ani cu soseaua de centura si veniti acum cu autostrada pe tambal?
    Intotdeauna Moldova a fost lasata masa de manevra, votanti sarguinciosi ai PSD-ului si nimeni nu a dorit in nici un fel sa lege aceasta parte a tarii de restul.

  3. Executant 22 Noiembrie 2016 at 16:35 Permalink

    Kristofer, eu sunt unul dintre cei care are firma ce aplica periodic la contracte publice inclusiv la CNADNR. Asculta-ma: oamenii aia de acolo sunt foarte versati. Sa ii banuim de o inocenta incompetenta (asa cum zici tu) e gresit. Miroase a contracte cu dedicatie. Ce este insa interesant e ca ANAP (unde candva a fost mare conducator -sunt ironic- Mircea Fechet) a inceput sa isi faca treaba. Din cauza lor multe licitatii au fost intarziate la contestatii si prin instante ani la rand.


Lasa un comentariu