Cine credea in 2008 cand am pus macheta pasajului rutier pe blog ca acest proiect va deveni realitate? Putini. Cred ca primarul si atatia cetateni pe care puteam sa ii numaram pe degete. Ziceam atunci ca acea macheta reprezinta de fapt doar o promisiune desarta care sa foloseasca in alegeri primarului, dar, spre suprinderea mea, m-am inselat la acea vreme.
Astazi a fost finalizata impingerea pe sub pamant a tunelului care a fost mai intai construit afara si apoi impins cu ajutorul unor pompe pe sub sinele de cale ferata. Da, liniile de cale ferata sunt tot acolo, trenurile circula fara restrictii, iar utilitatile si conductele au fost mutate cu succes.
In mai 2011 vom putea circula cu masinile prin acest pasaj care a insemnat o premiera pentru infrastructura romaneasca: primul tunel care a fost mai intai turnat si apoi dus la locul lui. Vom face 5 minute din centrul orasului pana la Magura, iar trafiul in zona va fi mult mai lejer.
Ziarul de Bacau a publicat un articol in care se vorbeste pe larg despre pasaj. Mai jos sunt pozele realizate aseara la ceremonia care a consfintit incheierea actiunii de sapare si implicit de impingere a tunelului de 86 de metri.
Pasajului subteran, o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene, costa peste opt milioane de euro. El va avea o lungime de 300 de metri si este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m.
Siguranta circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%. Continuarea
Felicitari tuturor care au dus la realizarea acestui impresionant si mult asteptat proiect ! Deci se poate si la noi in tara , cu multa ambitie si lupta !
S-a facut atat tam-tam pentru "tunelul vietii" din Bacau…pentru cat? doua benzi ? =))
ce retarzi !
iti trebuie 16 benzi ca sa treci de colo colo?
Si ca sa nu ma intelegeti gresit legat de "ambitia si lupta" cu care edilii orasului Bacau s-au chinuit sa bage "degetul mic" pe sub pamant (cu aluzie la faptul ca e un amarat de tunel)… altii din alt oras (care chiar au ambitie si curaj) au suspendat 3.2 km de sosea (si NU cu 2 benzi) prin oras pentru a fluidiza traficul. Asta numesc eu proiect eficient cu multa ambitie si lupta…
Apropo, primarul ce-a facut cu arcada de la podul serbanesti? a vandut fierul pentru bugetul pe 2011?
e o realizare buna dpdv ingineresc , dar e facuta cu strangularea economica ( de catre ioanid) a mai multor firme de constructii. planul sau ( ca nu e baiat prost , iar k inginer e ciar stralucit) e sa bage spaga gheboasa lu stavarache, sa faca lucrarile cu firme la preturi de rahat si nici pe alea sa nu le plateasca si sa faca profit mare pt dinsul. nu stiu cum poate fi asa de avar, ce-i trebuie atata banet si cum poate un nginer valoros ca el sa fie asa de porc ca om ?? oricum era plin de bani si inainte ( vezi afacearea cu elena domnaru)
a, kris, ca sa va zic si care e spaga apropo de edili : un sejur in italia pentru familia lui stavarache all inclusive