Miercuri, 7 Noiembrie 2018 | Pareri personale | Comenteaza
Ce praf în ochi a fost toată discuția cu prioritizarea A13 (Iași-Bacău-Brașov), dar stați să vedeți ce praf în ochi este legea adoptată astăzi pentru realizarea A8! 1. Această lege nu are sancțiuni. Deci ce se întâmplă dacă… nu se întâmplă? Nimic. 🙂 2. Această lege putea fi cel mult o declarație politică menită să sublinieze ceea ce deja era consacrat la nivel strategic atât pe plan european, cât și în România: 3. Această lege prevede inclusiv posibilitatea realizării unui parteneriat public-privat pentru realizarea autostrăzii, nicidecum să oblige guvernanții în vreun fel să acceseze în ceasul al XII-lea banii europeni pe care îi avem la dispoziție, așa cum de altfel a tot subliniat comisarul european Corina Crețu. 4. În același timp, experții Comisiei Europene ne tot pun să facem studii de oportunitate privind alegerea traseului, iar Ministerul Transporturilor este înclinat să execute umil ceea ce de fapt este amânarea demarării procedurilor pentru realizarea A8. Aceasta este o realitate recentă din Comitetul de Monitorizare al POIM. Sper ca ministeriabilii să se fi trezit între timp. Pe de altă parte, nu pot să nu recunosc că mă gândesc cu satisfacție la palma politică de la chiar propriul lor partid pe care au luat-o astăzi baronul Dragoș Benea și pesediștii săi executanți din Bacău, mari ambasadori ai diversiunii referitoare la prioritizarea A13 în dauna A8. A13 nici măcar în programul de guvernare al Cabinetului Dăncilă nu apare, ca să vă dați seama de aberația pe care o susțineau parlamentarii băcăuani ai puterii și nu numai. Mai studiați, băieți, mai studiați!
– Regulamentul 1315/2013 al Parlamentului European;
– Master Planul General de Transport (MPGT);
– POIM 2014-2020.
Toate arată clar că A8 este un coridor prioritar ce poate fi finanțat cu fonduri europene.Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Strategia de Tineret a Municipiului Bacău, lansată în dezbatere publică
- Subvenționarea taxelor pentru gunoi este nu doar un populism ieftin, ci și o decizie politică nelegală
- Ședința Consiliului Local Bacău din 19 februarie 2019 (rezumatul proiectelor)
- Visul etern al politicianului ajuns: ca jurnalistul să își vadă de treaba lui
- Mâine, uniți pentru autostrăzile Moldovei în fața Guvernului
Ce scriu pe România Curată
Comentarii recente
- dixit on Subvenționarea taxelor pentru gunoi este nu doar un populism ieftin, ci și o decizie politică nelegală
- Kros on Strategia de Tineret a Municipiului Bacău, lansată în dezbatere publică
- Kristofer on Subvenționarea taxelor pentru gunoi este nu doar un populism ieftin, ci și o decizie politică nelegală
- AAA on Subvenționarea taxelor pentru gunoi este nu doar un populism ieftin, ci și o decizie politică nelegală
- Kros on Înainte să pună condiții pentru redeschiderea Amurco, Ioan Niculae ar face bine să ecologizeze halda de fosfogips
- Kristofer on Înainte să pună condiții pentru redeschiderea Amurco, Ioan Niculae ar face bine să ecologizeze halda de fosfogips
- Pro Business on Înainte să pună condiții pentru redeschiderea Amurco, Ioan Niculae ar face bine să ecologizeze halda de fosfogips
- Kristofer on Înainte să pună condiții pentru redeschiderea Amurco, Ioan Niculae ar face bine să ecologizeze halda de fosfogips
- Tony Soprano on Înainte să pună condiții pentru redeschiderea Amurco, Ioan Niculae ar face bine să ecologizeze halda de fosfogips
- Mihnea on Masacrul verde de pe Calea Mărășești arată cât de util ar fi fost Registrul spațiilor verzi