Pe unde va trece centura ocolitoare a Bacăului – proiectul oficial

Dați uitării absolut toate machetele și planurile viitoarei Șoselei de centură a orașului Bacău pe care le-ați văzut până în momentul de față! Inclusiv harta pe care am postat-o recent, când am scris despre intrarea variantei ocolitoare în procedura de licitație.

Ieri am intrat în posesia planului general de amplasare în zonă care este atașat la proiectul oficial, plus a documentului tehnic.

Cei 30,8 km în regim de autostradă vor costa 267 de milioane de euro. Banii vin de la Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) și bugetul de stat. Astfel, centura va fi nu numai cel mai important proiect de infrastructură, ci și cea mai mare investiție de după Revoluție în județul Bacău.

orasul bacau noaptea

Proiectul include trei obiecte principale:

  • Obiectul 1, care se compune dintr-un sector ce este comun cu traseul proiectului Autostrăzii Moldova între km 2+413 – 18+682, sectorul km 0+000 – km 2+413, care leagă Autostrada Moldova la DN 2 (sud municipiului Bacău) și sectorul km 18+682 – km 20+180, care leagă Autostrada Moldova de DN 2 (nord municipiului Bacău);
  • Obiectul 2 – drum de centură ce leagă DN 15 (spre Piatra Neamț) vest municipiului Bacău cu Centura Obiect 1, în nordul Bacăului;
  • Obiectul 3 – drum de centură ce leagă DN 11 (spre Onești-Brașov) vest municipiului Bacău cu Centura Obiect 1, în sud-vestul Bacăului, în zona pistei Aeroportului Internațional „George Enescu”.

Astfel, 5 din cele 6 căi de acces importante, pe care Bacăul este poziționat, vor fi legate de această șosea de centură.  Pe sectorul ce face parte din viitoarea Autostradă Moldova se va circula în regim de autostrada, deci cu 130 km/h, în timp ce pe tronsoanele de drum național (obiectele 2 și 3) se va circula cu 100 km/h.

harta centura ocolitoare bacau varianta 2013 plan de situatie - small

Într-un articol viitor voi veni cu mai multe detalii tehnice legate atât de centura în sine, cât și de nodurile rutiere și drumurile adiacente pe care aceasta le impune.

Harta la rezoluție maximă poate fi descărcată de aici (11 MB).

PS: nu mă mai întrebați dacă se face. Da, se face! Investiția a fost scoasă deja la licitație, iar lucrările vor începe, dacă totul decurge conform planului, până la sfârșitul anului.

10 thoughts on “Pe unde va trece centura ocolitoare a Bacăului – proiectul oficial

  1. La ce bun atatia burtosi care stau pe scaun si dau din butoane ca sa mai aiba un articol cand il avem pe kristofer?

  2. pe domnu BENEA il retin o persoana serioasa si inteligent dar cred ca stie ca santem printre ultimele localitati fara centura nu cred ca este o realizare chiar daca sar realiza imediat tot in urma santem

  3. faceti o ancheta si veti vedea ca pe lista de exproprieri nu sant trecuti toti proprietarii actuali pt ca multi au cadastre la nivel local si de aceia nu apatr doar cei care au cadastru dupa 2003 facut la nivel national [oamenii nau nici o vina ca sa schimbat legea]

  4. Un proiect negandit. Cei 30Km vor fi „sparti” de 7 giratorii (nu stiu daca aici vor fi incluse si capetele)… Saracii (la minte) sau indiferentii (cum or fi cei care au gandit proiectul) nu s-or fi gandit la benzi de accelerare/decelerare? In aceste conditii intrarea pe centura nu va aduce mari beneficii (la timp ma refer) pentru soferi si, in mod evident, multi dintre ei vor lua tot calea orasului….

  5. Aaaa. ca sa nu mai zic ca de-a lungul centurii vor aparea tot felul de pensiuni, hanuri si statii de alimentare (tot fara benzi de accelerare/decelerare) care vor impune restrictii de viteza. Ca asa si-au bagat picioarele si in E85.

  6. Salut
    Este cea mai ieftina autostrada si pt faptul ca despagubesc proprietarii de terenuri cu un 1.10 ron pe metru patrat ceea ce este hotie la drumul mare pt acesti oameni !!!!!
    Se se plateasca corect pt zonele respective si mai creste putin pretul autostrazii !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *