Luni, 8 Iunie 2020 | Bacau | Comenteaza
Oare mai țin minte pesediștii locali vremurile în care, în frunte cu baronul maxim Benea, săreau la gâtul meu că le demascam minciunile referitoare la Centura Bacău după episodul 1 aprilie 2015, urmat de lunga perioadă fără finanțare europeană a proiectului? Sau cum spuneau că pagina de monitorizare pe care o administrez alături de alți câțiva entuziaști nu e oficială sau ceva de genul ăsta? Ei bine, în weekendul care tocmai s-a încheiat au lansat un ditamai subiectul plecând de la un comentariu pe care, prin intermediul paginii pe care ei o renegau, i l-am lăsat miercuri directorului adjunct al CNAIR, Ovidiu Marian Bărbier: Sigur că aveam de gând să ridic această problemă în marja Comitetului de Monitorizare al POIM, unde sunt membru din partea societății civile și unde oricum voi solicita redeschiderea acestui tronson, așa cum am anunțat ieri, dar de aici și până la a spune că PNL ține breteaua vestică închisă din rațiuni electorale e puțin cam mult. Oricum, tare mi se pare faptul că pagina mea de monitorizare nu mai e o invenție neoficială, renegată de mai marii din subordinea baronului, ci izvor de informații pentru scenarii privind cel mai important obiectiv de investiții ce vizează la ora actuală comunitatea băcăuană. Am fost și eu săptămâna trecută pe brațul vestic al Centurii Bacău, de curiozitate, cu bicicleta, și am observat cu această ocazie că e cam gata, mulțumită harnicului antreprenor băcăuan. Vreo două șuruburi la parapeți + marcajele rutiere și poate fi dat în folosință acest mic tronson dintre E 85 și DN 11 (la Sărata, pe după aeroport). Prin urmare, în calitate de membru din partea societății civile al Comitetului de Monitorizare a POIM (prin care centura este finanțată cu fonduri europene), voi cere CNAIR să dea în folosință cât mai repede această bucată vestică de 7,36 km. Chiar nu putem să stăm cu o bretea ocolitoare nefolosită doar pentru că unii sau alții ar putea să încaseze procente sau nu. E vorba aici de trafic scutit, de zgomot mai puțin, de reducerea poluării, toate fiind în primul rând în beneficiul cetățenilor din jumătatea sudică a Bacăului și apoi al șoferilor care câștigă timp.
– eu: Care e data estimativa pentru deschiderea bretelei mici, cea vestică, aproape gata? Mulțumim! – grupul de inițiativă al multor cetățeni care urmăresc lucrarea de ani de zile.
– Bărbier: data conform contractului este ianuarie 2022 insa lucrarea se va termina cu siguranta anul acesta!!!
– eu: asta stim si noi, intrebam in mod specific despre breteaua vestica, cea mica, aproape gata
– Bărbier: nu se vor da în exploatare pe bucăți. Lucrarile se vor deschide în acelasi timp dupa recepție!Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Galerie foto: spălat mecanizat al străzilor și trotuarelor din Bacău
- Observații din stradă după prima tură cu bicicleta din 2021
- Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- În sfârșit, avem Comisie de circulație în municipiului Bacău
- Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
Comentarii recente
- Mike on Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Mihnea on A13: Bacău-Brașov sau Răcăciuni-Brașov?
- Mike on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kristofer on Consultări pentru strategia de dezvoltare urbană la nivel metropolitan
- Kristofer on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Stan on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kuru on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)