O agentie de turism din Bacau s-a gandit sa introduca in oferta sa un program inedit: turul municipiului Bacau, cu 30 de programe turistice si, culmea, la un pret modic, zic ei „de pizza”. Campania de promovare imi da de inteles ca vor sa puna accentul pe tineri.
Before, dar mai ales after. Intrebat de ziaristi cum i-a venit aceasta idee, directorul companiei a invocat excursiile de dinainte 1990. Bine zis „de dinainte”. In dictatura lucrurile stateau cu totul si cu totul altfel. Unu la mana, multi erau siliti sa mearga in drumetii. Doi la mana, atunci tinerii nu aveau sute de programe la televizor, acces la internet, cinema, zeci de cafenele si restaurante, deci erau mult mai usor de atras in excursiile educative, care nu erau deloc urate.
Proasta informare sau dezinteres?
Initiativa acestei firme este de-a dreptul laudabila in contextul in care daca ii puneti pe tineri sa va spuna cateva obiective din municipiu, multi ar lua-o la fuga. Deseori sunt abordat de elevi care lucreaza la diverse proiecte si prezentari pentru scoala in legatura cu acest subiect: „ba, zi-mi si mie ce avem interesant prin Bacau, ca tu le ai cu astea si am nevoie la scoala”. Multi imi cer si poze. N-as putea spune ca sunt dezinteresati de orasul in care traiesc, ci mai degraba prost informati. In oras nu avem panouri cu obiectivele culturale, oricat de putine ar fi ele.
Daca cei de la respectiva agentie de turism vor lansa acest program, ma voi numara printre primii doritori. Stiu destule despre orasul Bacau si sunt curios cum ne va prezenta ghidul -pentru ca banuiesc ca va fi unul- orasul.
Nu am pretentia ca acesta sa fie luat in considerare, dar am un sfat: incercati sa mergeti prin scoli si sa atrageti profesorii in treaba asta, asta daca intr-adevar va doriti sa iasa ceva frumos din programul turistic pe care sunteti pe cale sa-l demarati! Dascalii sunt cei care au puterea de a-i atrage pe tineri in aceasta campanie de informare, ca pana la urma despre asta vorbim.