Ce trebuie făcut când ninge mult în Bacău

Trei lucruri aș prioritiza în oraș când ninge mult, așa cum se întâmplă zilele acestea:

  • 1. Deszăpezirea trotuarelor și stațiilor de transport public, plus curățarea băltoacelor imense mai ales de la trecerile de pietoni;

  • 2. Oricât ai curăța, apă tot rămâne din belșug, deci pentru confortul pietonilor aș limita viteza maximă la 30 km/h pe toată raza municipiului;
  • 3. Aș monitoriza cu mare atenție, prin agenții Poliției Locale (hai, ajunge cu statul la căldurică prin birouri!), îndeplinirea obligațiilor pe care cetățenii și firmele le au cu privire la degajarea trotuarelor de zăpadă și de gheață. Un val serios de amenzi ar da un semnal care ar duce spre o conformare mai bună.

Așadar, întâi pietonii și transportul public, abia pe urmă traficul auto. Cam așa trebuie să stea treaba într-un oraș civilizat, pentru oameni.

Între timp, în plin cod galben de ninsori la jumătatea lunii decembrie, Primăria Bacău încă nu are contract pentru deszăpezirea orașului, după ce licitația, lansată extrem de târziu și care trebuia finalizată săptămâna trecută, a eșuat. Cod galben de impotență (ca să nu zic prostie) administrativă. Pregătiți schiurile!

zapada iarna bacau 2014-7

5 thoughts on “Ce trebuie făcut când ninge mult în Bacău

  1. chiar cred ca ai fi (vei fi) un primar bun 🙂 dar trebuie sa vii cu mai multe idei si masuri pozitive de genul!

  2. Ok. Firmele sunt obligate sa deszapezeasca trotuarul in fata magazinului/birourilor.
    Care este diferenta intre o firma platitoare de taxe si primarie/prefectura unde lucrarea o fac cei de la spatii verzi? De ce unii sunt privilegiati, platesc alte taxe?

  3. Punctele 1 si 3 da, sunt o initiativa buna de urmat dar punctul 2 categoric nu.
    Nu poti impune 30km/h pe arterele principale (Marasesti, 9 Mai, Stefan cel Mare, Calea Romanului, Milcov etc). Trebuie sa te gandesti si la eficienta in trafic.

    Nu stiu daca prin Bacau mai exista retea de canalizare pluviala, dar se poate incerca (ce-i drept costa mult) amplasarea de rigole adanci in zone cu trafic intens. Solutii se gasesc, bani mai putin.

  4. Punctele unu si doi da, sunt o initiativa buna de urmat dar punctul doi categoric nu.
    Nu poti impune 30km/h pe arterele principale (Marasesti, 9 Mai, Stefan cel Mare, Calea Romanului, Milcov etc). Trebuie sa te gandesti si la eficienta in trafic.

    Nu stiu daca prin Bacau mai exista retea de canalizare pluviala, dar se poate incerca (ce-i drept costa mult) amplasarea de rigole adanci in zone cu trafic intens. Solutii se gasesc, bani mai putin.

  5. Solutii sant multe.Practic in Bacau este foarte greu sa mai poti face ceva.Administratia este ultranepregatita.Daca intr-o firma din cauza lipsei de forta de munca ,cauti sa automatizezi,in administratie sant blocati mental.
    Da,spuneai bine sa-i scoti din birouri si trecuti la treaba.Dar cine sa o faca? Necula are un deficit de cunostinte,normale avand in vedere ca sa nascut politician,iar cei de sub el sant din Caragiale.
    Firmele de constructii in Bacau sant incapabile sa mai realizeze proiecte importante .Asa a ajuns Bacaul dupa 2004.De ce 2004? Pentru ca ala a fost maximul acestui oras .Din acel moment Bacaul coboara si cu greu mai poate fi oprit.
    Solutia este o coalizare a fortelor politice alaturi de agentii economici importanti si impreuna sa faca un plan pe termen mediu si lung.Doar asa se poate.Politicienii au tentatia de a actiona doar pentru voturi.Aceasta tentatie nu poate duce decat in jos.
    Nu am vazut niciodata in Bacau aceasta initiativa.Oare experienta acumulata in timp in economie de catre administratorii de la Agricola,Aerostar,Barlleta,Pambac,Dedeman,Electric Plus,nu ar putea sa ajute administratia din Bacau cel putin cu sfaturi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *