Miercuri, 23 August 2017 | Bacau, Initiative personale | 4 comentarii
Recent, am demarat o campanie de monitorizare a asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău, la pachet cu un demers prin care îmi propun să informez cât mai mulți locuitori ai acestui oraș și nu numai cu privire la drepturile lor în relația cu cei care conduc și pe alocuri chiar stăpânesc asociațiile din care până la urmă locuitorii fac parte. Spuneam că asociațiile de proprietari trebuie (mult mai atent) controlate! Pentru că primul pas este acela de a afla care este situația în momentul de față, am solicitat compartimentului de fond locativ din cadrul Primăriei Bacău mai multe date și situații cu privire la cele 246 de asociații de proprietari din oraș. Astfel, am aflat cu destulă surprindere că, în ultimii 4 ani, acest Compartiment Fond Locativ și Îndrumare Asociații de Proprietari al Primăriei Bacău nu a efectuat din oficiu nici măcar un control financiar-contabil în baza Legii 230/2007. Totuși, în 2014, 2015, 2016 și cât s-a scurs până acum din 2017, funcționarii Primăriei Bacău au desfășurat, la solicitarea membrilor asociațiilor (cetățeni proprietari), peste 770 de controale la cele 246 de asociații. În cazul de față, un alt mare zero m-a surprins: nicio sancțiune aplicată în acești 4 ani. 770 de controale, 0 sancțiuni. Nici măcar una! Semn că la nivelul structurilor de conducere ale asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău sunt de găsit numai lapte și miere. În curând, voi publica lista pe ani a asociațiilor controlate și, împreună cu proprietarii, voi merge pe firul acțiunilor de control pentru a vedea împreună dacă și cine nu și-a făcut treaba. Și eventual de ce – căci am câteva semnale și în privința asta. Țin să repet acest lucru: legea este foarte clară în privința accesului proprietarilor la toate informațiile ce țin de activitatea asociației: Articolul 10 Voi, dumneavoastră, ce probleme aveți în relația cu asociațiile de proprietari din Bacău? Aștept exact problema descrisă și asociația de proprietari unde o/le întâmpinați.
(1) Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisă a proprietarului, preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietari au obligaţia să elibereze în scris o adeverinţă prin care să prezinte situaţia cheltuielilor privind întreţinerea, defalcate pe datoria de bază şi penalităţi, precum şi modalitatea de calcul al penalităţilor.Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- În sfârșit, avem Comisie de circulație în municipiului Bacău
- Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Bacăul a marcat în această seară Ora Pământului
- Ședința Consiliului Local Bacău din 26 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
Comentarii recente
- Mike on Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Mihnea on A13: Bacău-Brașov sau Răcăciuni-Brașov?
- Mike on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kristofer on Consultări pentru strategia de dezvoltare urbană la nivel metropolitan
- Kristofer on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Stan on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kuru on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
Ti-am spus din 25.07 ca stiu raspunsul…si ca e 0 :))
Țin minte. Oricum, bănuiam și eu asta, dar când afirm ceva public îmi place să o fac în baza unor date și cifre concrete, oficiale.
Ai multe de cercetat si de rezolvat la acest compartiment de Fond Locativ… incepand cu doamna Bardasu, mafia e in floare acolo!!
Doi ani m-am “luptat” cu asociatia Soimului sa pot plati cu OP cheltuielile. De fiecare data cand intrebam, inclusv presedintele si cenzorul , raspundeau ca asociatia nu are cont bancar.Nici vorba sa afiseze contul bancar si cheltuielile conform legii sau sa poti plati cu cardul.Nici nu stiau(sau se fac ca nu stiu) ca nu pot plati numerar catre furnizori mai mult de 5000 lei.Asa apar acele furturi din banii locatarilor.Daca ar fi in cont si de acolo sa se faca platile nu ar mai avea la dispozitie pusculita de unde sa se imprumute.