Într-un articol pe care l-am publicat joi pe Adevărul, care a adunat până la ora aceasta vreo 7 mii de cititori şi peste 40 de comentarii şi care este un prim rezultat al vizitei mele la Comisia Europeană, am arătat de ce regiunea Moldova nu va beneficia până în 2020 de construcţia unei autostrăzi sau a unui drum expres care să ne facă legătura mai rapid cu vestul ţării şi, până la urmă, cu occidentul.
Concret:
- declaraţiei Corinei Creţu, comisar european pe Dezvoltare Regională, din care se înţelege că singurul plan al Comisiei Europene pe următorii ani pentru infrastructura rutieră din Moldova e finanţarea modernizării unei legături rutiere existente între Turda şi Tg. Neamţ;
- CEF (Connecting Europe Facilty), document votat de Parlamentul European în care sunt clar specificate proiectele rutiere care intră la finanţare pentru perioada 2014-2020: modernizare Târgu-Neamţ – Ungheni şi… atât;
- niciunul dintre coridoarele TEN-T nu trece prin Moldova.
În consecinţă, fabulele cu 2018 – Marea Unire a României şi alte sloganuri de genul acesta sunt doar simple poveşti pe care Victor Ponta le-a tot repetat şi bănuiesc că le va relua în 2016, la alegerile parlamentare. Dacă o vor încasa, e vina lor. Ei trimit oameni fără curaj şi putere la Bruxelles. De fapt, noi îi trimitem pentru că noi votăm, însă ei îi pun pe liste. Alternative nu avem deocamdată.
Reducerea diferenţelor economice dintre Moldova şi celelalte regiuni nu e un basm, ci o realitate care ar trebui să îi îngrijoreze pe toţi cei care ocupă astăzi funcţii atât în judeţele/oraşele Moldovei, dar şi pe „strategii” de la Bucureşti. Adevărul e că nu daţi doi bani pe Moldova, cu toate că cele mai multe voturi, dragi politicieni aflaţi la guvernare, din Moldova vă vin! Dacă v-ar interesa, aţi pune presiune pe instituţiile europene.
Cetăţenii judeţelor nord-estice trebuie să afle adevărul, iar cu acest articol sper că vor avea o imagine cel puţin mai realistă a viitorului apropiat şi mediu vizavi de drumurile/autostrăzile pe care voi le promiteţi pentru Moldova de câţiva ani!
Articolul, pe larg: Scoaterea din sărăcie a regiunii Moldova nu este o prioritate pentru Uniunea Europeană: zero autostrăzi până în 2020
Vai de mama noastră! Plătim preţul guvernanţilor slabi, al fricii liderilor locali şi al lipsei de curaj demonstrată de cei pe îi trimitem să ne reprezinte în Parlamentul European. Corina Creţu, care deţinea o mulţime de funcţii la nivelul Parlamentului European în vremea când au fost trasate coridoarele şi documentele pentru 2014-2020, e unul dintre aceştia.
P.S.: A nu se înţelege că după 2020 se va întâmpla ceva! Moldova a fost mereu la coada priorităţilor chiar şi pentru guvernele PSD, partid care se laudă cu un bazin electoral important, aţi ghicit deja unde, în judeţele din nord-estul ţării.
Ati fost membru PSD pana de curand. Sa inteleg ca v-ati dat seama in ce clica ati intrat?
Bingo!
Ca orice aspirant politician, amicul nostru a învăţat că politica nu se face din vocaţie ci din interes…personal mai ales. Oportunismul și trădarea sunt cuvinte cheie în politică, nu-i așa stimate domn Ghingheș?
Ce trădare visezi? 🙂
Art este conectat la realitate. Pentru mine nu este important unde ai incercat sa te implici politic, tocmai pentru ca ai incercat este cu adevarat important. Politica este cel mai bun aliat al cetateanului, indiferent de orientarea politica. Moldova a fost si este neglijata, de la an la adancindu-se prapastia intre provinciile istorie. Si noi avem o vina, nu am iesit in strada la timp…insa, niciodata nu este prea tarziu.