Cu puțin timp în urmă am fost înștiințat telefonic și pe e-mail cu privire la următoarea ședință extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Bacău din care fac parte ca independent. Aceasta va avea loc luni, 19 decembrie 2016, începând cu ora 10:00, iar ordinea de zi propusă de primar include doar 5 proiecte de hotărâre.
Ce vom dezbate și vota (sau nu) la ședința extraordinară de luni:
- 1. rectificarea Bugetului de venituri și cheltuieli respectiv a Programului de investiții pe anul 2016:
I. Suplimentări:
– majorarea bugetului de la învățământ cu 4.000 de lei pentru finanțarea drepturilor copiilor cu cerințe educative speciale (către Colegiul Economic și CNVA);
– 471.000 în plus din TVA și cotele defalcate pe impozitul pe venit;
– redistribuirea banilor neutilizați pentru reparațiile creșelor și utilități către obiecte de inventar necesare în luna decembrie;
– 1.732.000 în plus la „asistență socială” pentru asigurarea drepturilor asistenților personali;
– 7.100 lei pentru achiziționarea unei drone (recunosc, aici am zâmbit…);
– 150.000 lei în plus la „sănătate” pentru reamenajarea spațiului de recuperare respiratorie la Spitalul de Pneumoftiziologie;
– 200.000 lei în plus la „transporturi” pentru reamenajarea sensului giratoriu „OZN” din intersecția străzilor 9 Mai și Bulevardul Unirii;
II. Se diminuează:
– 150.000 lei la sănătate;
– 207.100 lei la transporturi.
- 2. punerea la dispoziție a Teatrului de Vară și alocarea sumei de 22.000 lei pentru susținerea spectacolului caritabil „Zâmbet pentru Copii”, care va fi organizat de Asociația „Betania” pe 23 decembrie 2016;
- 3. alocarea sumei totale de 30.000 de lei (7.500 fiecare) pentru 4 activități ocazionate de sărbătoarea Crăciunului către Parohia „Sfinții Voievozi” din Șerbănești, Decanatul Romano-Catolic, Fundația „Sf. Ioan Bosco” și Parohia „Sf. Dumitru – Narcisa”;
- 4. modificarea tarifului de canalizare pentru întreaga arie de operare de la 3,08 lei la 3,06 lei, ca urmare a reducerii TVA, începând cu 1 ianuarie 2017, de la 20% la 19%;
- 5. aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice pentru Poliția Locală a Municipiului Bacău pentru anul 2017.
Din cele 139 de funcții propuse, 10 sunt de conducere (1 director, 2 șefi de servicii, 7 șefi de birouri), iar celelalte 129 sunt de execuție. 24 urmează a fi ocupate prin recrutare (2 de conducere și 22 de execuție). Conform planului propus, urmează a fi reorganizate și înființate 37 de funcții din organigrama Poliției Locale. Proiectul cuprinde avizul ANFP.
Proiectele de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor.
La fel și ședințele comisiilor. Așadar, pentru discutarea documentelor și avizarea proiectelor ce urmează a fi dezbătute și votate la ședință, au fost programate următoarele ședințe de comisii:
Nr.Crt. | Comisia de specialitate | Data desfășurării ședinței de comisie | Locul desfășurării ședinței de comisie |
1 | Comisia nr. 1 – pentru activități economico-financiare, buget, investiții | vineri, 16.12.2016 13:00 |
Biroul nr. 41 (et. 4) Primăria Bacău |
2 | Comisia nr. 2 – pentru amenajarea teritoriului și urbanism, administrarea patrimoniului și ocrotirea monumentelor istorice, agricultură, protecția mediului și ecologie | vineri, 16.12.2016 13:00 |
Biroul nr. 9 Primăria Bacău |
3 | Comisia nr. 3 – pentru comerț, turism, servicii publice și transport urban, gospodărie comunală și energie termică | vineri, 16.12.2016 13:00 |
Biroul nr. 48 (et. 4) Primăria Bacău |
4 | Comisia nr. 4 – pentru activități social-culturale, culte, învăţămant, sănătate, familie, muncă și protecție socială, protecție copii și sport | vineri, 16.12.2016 11:00 |
Biroul nr. 48 (et. 4) Primăria Bacău |
5 | Comisia nr. 5 – pentru activitate juridică și disciplină, administrație publică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenești | vineri, 16.12.2016 12:00 |
Biroul nr. 41 (et. 4) Primăria Bacău |
Eu fac parte din comisia numărul 5, fiind secretar al acestui organism.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate sau modificate la aceste proiecte?
Cristi, te rog sa aduci in discutie starea dezastroasa a strazilor dintre blocuri, cele care fac legatura dintre strazile mari si parcarile dintre blocuri. Doar un exemplu: incearca sa intri dinsptr 9 mai, pe langa sediu BRD pana in spatele fast-food-urilor din centru (Irina, etc.) Sunt cratere, nu gropi. Si sunt f. multe alte exemple: stradutele din spatele blocurilor de la Orizont, Narcisa, Milcov-Cora, Nicu Enea, Piata Sud, Bicaz, etc.
Au fost multe lucrari de schimbare de conducte si s-a lasat in bataie de joc in urma.
Cu cine poti vb despre asta? Scripat parca se ocupa, daca nu ma insel.
Va rog, vedeti macar un buget de 15.000-20.000 lunar pentru a repara transeele astea. Ne rupem masinile in 2 si nu e ok.
Multumesc!
Buna,
Poti detalia pentru ce se aloca suma de 22.000 pentru proiectul caritabil „Zâmbet pentru copii” (onorariu artisti sau donatie directa penru renovarea centrul de zi). Multumesc!
Bună! Conform proiectului de hotărâre, 22.000 de lei este fix valoarea Contractului de prestatie artistica care incepe la pagina 11.
Totusi, la pagina 10, Betania spune ca a fost incheiat un contract de sponsorizare cu Simba Invest pentru acest spectacol.
Salut. Va rog sa supuneți discutiei si parcările ilegale ale autoturismelor de pe străzile Calugareni, Zefirului, Digul Barnat, etc. Mai demult au fost lucrări pe acele străzi iar autoturismele parcau pe spațiile verzi si pe trotuar dar lucrările s-au cam terminat insa autoturismele parchează tot pe spațiile verzi sau pe trotuar, astfel incat pietonii trebuie sa iasă in strada pentru a merge. Consider inadmisibila situatia! Va multumesc!
Pentru acei bani alocati suplimentar pentru OZN nu exista nici o persoana responsabila? Cand s-a facut proiectul si s-a executat opera de arta nu s-a solicitat avizul politiei? Prostia unora va fi platita tot din banii nostri?
Exact! Chiar ma intreb si eu asta.