Campanie și contracampanie

Vineri, 18 Mai 2012 | Bacau, Pareri personale | 3 comentarii

Oricât de curat și bine intenționat ai fi ca om, politica te transformă complet: te obligă să nu mai ai încredere în cei apropiați, te silește să minți și te face să recurgi la cele mai urâte lucruri ca să cazi în picioare. Este aproape imposibil să câștigi alegerile făcând pe Maica Tereza, fiind cu promisiunile pe buze și stând departe de acțiunile contracandidaților. Mai pe față, mai mascat, orice campanie electorală vine la pachet cu o contracampanie îndreptată împotriva “partenerilor” de pe buletinul de vot.

Faptul că “păpușărești” un ziar fidel care îți susține candidatul cu ode zilnice nu contează prea mult în economia creșterii numărului de votanți.

E simplu. Deșteptarea și TV Bacău activează pentru instituțiile publice (abonați fideli), fanii eterni ai lui Dumitru Sechelariu și pentru cei care nu îl înghit pe Romeo Stavarache. Ziarul de Bacău și 1 TV Bacău lucrează și fac teren pentru instituțiile publice (abonații fideli), simpatizanții primarului Romeo Stavarache și pentru haterii lui Dumitru Sechelariu. Nici Deșteptarea, nici TV Bacău, nici 1 TV și nici Ziarul de Bacău nu vor reuși să convingă un indecis să voteze cu unul sau cu altul. Aceste organe media au patalamaua pusă, ca să zic așa.

N-ai cum să convingi pe nimeni cu trusturi de presă cumpărate și necredibile, cu minciuni ieftine sau cu clișee care nu spun nimic. Este nevoie de promisiuni clare, programe concise și, de ce nu, de o contracampanie bazată pe dovezi. Ce crted eu că merge: “X a furat jumătate de Bacău, uite documentul”, “Y a promis că strada Ț va fi asfaltată până în 2009. Eu, X, vă arăt acum la tembelizor că strada Ț nu este nici astăzi asfaltată.”

Dacă aș fi pus în postura de a sfătui vreun candidat, în primul rând i-aș spune să nu fie opulent. E ușor să stai în birou și să spui că un material electoral impunător creează satisfacție printre băcăuani. Mulțimii îi este scârbă de opulență: de mașini scumpe, de broșuri care costă cât 10 kg de cartofi, de aroganță, de cordoane impresionante de jandarmi, etc. Mie, unul, nu îmi plac minciunile. Găsesc o tonă în Deșteptarea, de exemplu. Cât mai multe, dacă ar fi după ei. După mine, dau bine la număr, dar nu contează deloc pentru cei care nu sunt fani ai curentului sechelarian.

Dacă doresc, le fac cadou un pont tuturor celor care candidează împotriva primarului Romeo Stavarache. Calm, că oricum ce fac eu este de amorul artei: Stavarache va câștiga la pas alegerile din 10 iunie 2012. La fel și Dragoș Benea. Mă mir cum de “cei mai buni” nu s-au lovit de broșura lui Romeo Stavarache din 2008 cu situația străzilor modernizate. Dacă aș fi făcut contracampanie, Strada Corbului era cal de bătaie pentru mine, ca strateg. Acel pliant de la alegerile din 2008 spunea că Strada Corbului se află în stadiu de proiect și că va fi finalizată până în 2009.

Fotografiile de mai jos sunt realizate zilele trecute. Subiectul principal este Strada Corbului, o promisiune ratată. Pun pariu că nu e singura. PS: Înainte de a da sfaturi, îi învit pe strategi, vorba vine, să facă o plimbare prin oraș si să ia pulsul orașului, cum le place lor să spună.

3 comentarii la “Campanie și contracampanie”

  1. daniel 18 Mai 2012 at 17:12 Permalink

    Eu spus ca daca mergi la picior orasul Bacau reusesti sa iti faci o idee cui sa atribui votul tau. In ziua de azi promisiunile nu mai au valoare,suntem satui….lumea vrea fapte si azi in Bacau se pot observa . Am inteles ca pe data de 20 Mai 2012 va fi deschiderea Pasajului…e adevarat? O zi buna

  2. @Silviu 18 Mai 2012 at 22:13 Permalink

    Bravo Cristi ! Asta inseamna campanie curata si facuta cu mult tact . Analizezi ce a promis , vezi unde nu s-a tinut de cuvant si ataci puternic . Nu se da in Spital , Centru de afaceri etc . Am intrebat pe un apropiat zilele astea cu cine voteaza : Mi-a raspuns : Seche . L-am intrebat ce are impotriva actualului primar . Mi-a zis ca e suparat pe stadion , ca arata rau , echipa de fotbal , iluminatul si curatenia . Astea sunt singurele contraargumte cu care pot veni oamenii . Le recomand tuturor sa citeasca JURNAL DE PRIMAR . Mie mi-a luat 1 h si doar mi s-a reconfirmat faptul ca votul meu se duce acolo unde trebuie .

  3. Marius 19 Mai 2012 at 00:14 Permalink

    Stavarache, dupa traditia antica a candidatului la oricare functie publica, care se bazeaza pe votul populatiei, recurge la promisiuni. Fie ca nu a vrut, fie ca nu a putut, este si normal sa aiba “la dosar” promisiuni incalcate. Nu poti sa le faci tot ce zici, dar nu poti nici sa zici doar ce poti face, ca doar e politica. Este foarte simplu sa faci o anti-campanie bazata pe neconcordanta dintre unele din declaratiile si promisiunile sale din trecut si situatia din zilele noastre. Cateva “nepotriviri” ar fi de ajuns pentru ca in sufletul bacauanilor sa creasca samanta unei imagini de primar mincinos. Dar daca il faci pe actualul primar mincinos si necinstit trebuie sa se ridice un viteaz sa le cucereasca inimile votantilor prin a sa onoare si cinste. L-am asteptat. Poate e pe lista, dar eu nu-l vad. Poate e acolo, dar nu a prins destul glas. Si dandu-mi si eu cu parerea mea umila, de simplu cetatean, ma intreb urmatorul lucru: In afara de Stavarache, mai vrea cineva cu adevarat sa ajunga primar?


Lasa un comentariu