Interpelări și treburi municipale la ședința Comisiei juridice de astăzi

Cu frumoasa priveliște din Camera 41 de la etajul 4 al Primăriei Bacău (foto jos), unde se desfășoară de fel ședințele Comisiei juridice a Consiliului Local din care fac parte ca independent, astăzi am convocat personalul subordonat din cadrul municipalității pentru 4 chestiuni de pe ordinea de zi.

1. Pentru aprobarea Planului de calitate a aerului în municipiul Bacău în perioada 2019 – 2023, am solicitat ca monitorizarea implementării măsurilor propuse (autobuze noi, piste, spații verzi etc) să fie făcută an de an, aceste rapoarte să fie publice și, desigur, să primim planul în format deschis pentru a ne putea fi ușor să lucrăm cu el;

2. Pentru asocierea de principiu dintre municipiul Bacău și Comuna Letea Veche în vederea realizării în comun a unui viitor „Târg Auto”, am vrut să aflu ce se va întâmpla cu actualul amplasament: va fi transformat în obor, iar noua investiție ce va fi realizată la câteva sute de metri pe un teren de 6 ha va viza exclusiv comerțul cu mașini.

Din păcate, dl. director Dumbravă nu a putut să îmi spună „în acest moment” dacă viitorul târg auto va mai fi sau nu în patrimoniul orașului Bacău astfel încât să producă venituri pentru municipiul nostru și totodată mi-a precizat că momentan nu există planuri referitoare la corelarea cu Planul de Mobilitate astfel încât zona respectivă din Letea Veche să fie conectată cum se cuvine din punct de vedere al accesibilității cu orașul. Nu-i problemă, facem mâine discuție în plenul Consiliului Local.

3. Pentru aprobarea procedurii de atribuire a unor autorizațiilor taxi, m-am asigurat ca nivelul de poluare al autovehiculelor posibililor titulari să conteze într-o mare măsură la punctarea dosarelor. Inițial aveam de gând să propun depunctarea celor cu motoare diesel, însă mi s-a părut suficientă următoarea clasificare: motor electric (10 puncte), hibrid (8 puncte), euro6 (5 puncte), euro5 (1 punct). Autoturismele mai vechi de 5 ani nu sunt acceptate la selecție.

4. Pentru modificarea organigramei Poliției Locale, care aduce odată cu ea 24 de posturi noi, am vrut să știu de la șeful Poliției Locale la ce folosesc acestea, în special cele de la compartimentul numit „monitorizare activități specifice”. Aceștia vor lucra la viitorul dispecerat de monitorizare unde vor fi centralizate imaginile de la sutele de camere de supraveghere ce vor fi instalate în oraș, dar și cele ale viitorul sistem de management al traficului care va fi finanțat cu fonduri europene în baza Planului de Mobilitate despre care v-am tot vorbit.

Ne vedem mâine, începând cu ora 9:00, la Centrul de Afaceri și Expoziții, la ședința Consiliului Local! Avancronica cu rezumatele tuturor proiectelor va apărea pe blog în această seară.

P.S.: apropo, ca fapt divers, „harnicul” viceprimar Ștefan, membru al Comisiei, a fost absent. 🙂

igrasie primaria bacau

2 thoughts on “Interpelări și treburi municipale la ședința Comisiei juridice de astăzi

  1. Foarte bine sintetizat, mulțumim pentru articol. Sunt detalii care din nefericire nu apar in presa locală și care sunt de un real interes. Din ce cunosc târgul auto aduce anual la bugetul local o suma de bani frumușică, sa speram ca și după mutarea lui va aduce cel puțin aceleași beneficii pentru oraș. Altfel nu prea văd care sunt avantajele concrete mutării lui…

  2. Sugestiva imaginea din interiorul primarie si ne arata inca o data capacitatile administrative si manageriale ale actualei echipe condusa de Necula.
    Daca in interiorul „casei” nu este in stare sa faca curatenie ce sa-i mai cerem pentru oras? La salariile pe care si le-au facut nu se poate plange de lipsa banilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *