Lucrările pentru realizarea Sistemului de management al traficului (SMT) au fost scoase la licitație

Îmi face deosebită plăcere să vă anunț că probabil cel mai mare proiect local din ultimii 15 ani a fost scos la licitație zilele trecute de Primăria Bacău! Mă refer la Sistemul de management al traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public local și a deplasărilor cu bicicleta în municipiul Bacău, proiect finanțat cu fonduri europene și care se ridică la valoarea de 72,4 milioane lei.

Sistemul inteligent de trafic management și monitotorizare va avea următoarele subsisteme: management trafic (SMT); monitorizare video (CCTv), comunicații cu fibră optică, modul de identificare automată a numerelor de înmatriculare (ANPR), modul de prioritizare a vehiculelor de transport public, modul de informare a călătorilor în timp real și un centru de comandă și control (CCC).

Proiectul vizează 88 de puncte semaforizate (59 de intersecții și 29 de treceri de pietoni). Dintre acestea, 27 sunt puncte deja semaforizate, în timp ce celelalte 64 sunt puncte noi care vor fi echipate cu semaforizare și CCTV.

Proiectul de mobilitate urbană cuprinde, printre altele:
– reamenajarea și dotarea a 88 de intersecții din toate colțurile orașului;
– înlocuirea tuturor semafoarelor cu unele noi, cu tehnologie LED;
– realizarea de canalizații electrice subterane și de camere de tragere cu capac, unde va fi amplasată instalația de fibră optică de 72110 metri liniari;
– instalarea unor automate de dirijare a circulației, echipamente care vor permite comunicarea între intersecții și introducerea de multiprograme;
– montarea de stâlpi de semaforizare noi acolo unde este necesar și revopsirea celor deja existenți și care pot fi refolosiți;
– toate intersecțiile cu treceri de pietoni vor fi prevăzute cu dispozitive acustice pentru persoanele cu dizabilități și cu dispozitive cu buton;
– vor fi montați senzori în carosabil pentru identificarea în timp real a numărului de vehicule;
+ multe alte lucrări și echipamente menite să facă viața pietonilor, a călătorilor cu transportul public, a bicicliștilor, dar și a șoferilor mult mai bună.

În ceea ce privește infrastructura, proiectul include următoarele componente de investiții:

  • reorganizarea geometrică a unor intersecții;
  • semnalizare rutieră (marcaje carosabile și indicatoare verticale);
  • construirea unui trotuar pe Bulevardul Republicii (intersecție Condorilor și până la FNC);
  • insule denivelate de separare a traficului;
  • spații verzi;
  • reparații ale trotuarelor în zonele unde vor fi montate canalizațiile subterane.

Iar partea cea mai bună este că aceste canalizații care vor fi realizate în subteran vor fi folosite ulterior și pentru introducerea în subteran a cablurilor de pe străzile vizate.
Subliniez scopurile finale ale proiectului: îmbunătățirea traficului pietonal, prioritizarea transportului public și a circulației bicicliștilor care vor folosi pistele care urmează să fie realizate în baza aceluiași Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).

Felicitări echipei de la Agenția de Dezvoltare Locală (ADL) pentru multiplele eforturi depuse astfel încât acest proiect mamut să ajungă, în sfârșit, în etapa licitației de execuție a lucrărilor!

În imagine aveți un exemplu de intervenție integrată care va fi realizată în intersecția străzilor Mioriței și Nordului, cu toate componentele sale.

intersectie nordului mioritei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *