Altfel chiar nu reușesc să îmi explic poziția acestor oameni trimiși în Parlament pe salarii de câteva mii de euro cică pentru a ne reprezinta interesele. În loc să pună umărul la campania „Moldova vrea autostradă”, care subliniază tot mai articulat nevoia realizării A8 (Iași – Târgu-Mureș) și care adună din ce în ce mai mulți susținători din toate județele Moldovei, pesediștii băcăuani, în frunte cu baronul maxim Dragoș Benea, sunt mai cu moț și ies cu un comunicat în care susțin total eronat varianta A13 (Iași-Bacău-Brașov).
Argumentele principale ale PSD-iștilor mânați de Dragoș Benea sunt costurile și șansele de finanțare ale celor două variante. Ziarul de Bacău a demontat deja această teorie într-un paragraf de final în care descrie exact ceea ce ar trebui să aibă în vedere orice senator sau deputat responsabil: Master Planul General de Transport al României.
Realizat în vremurile în care Guvernul era condus de Victor Ponta și Dragoș Benea se bătea cu pumnii-n piept că pe Centura Bacău se va circula până în 2016, Master Planul arată clar nu numai prioritățile de dezvoltare în sectorul transporturilor, ci și costurile estimative ale A8 și A13:
- A8 (Ungheni-Iași-Tg. Neamț + Tg. Neamț-Tg. Mureș): 135+183,8 (318,8 km) | 1,129 miliarde+2,942 miliarde=4,071 miliarde euro | nr. 5 ca prioritizare | rețeaua TEN-T Core (principală);
- A13 (Brașov-Bacău): 159,9 km | 1,845 miliarde euro | nr. 10 ca prioritizare | rețeaua TEN-T Comprehensive (secundară).
Așadar, domnii de la PSD Bacău compară copacii cu fructele, neînțelegând sau pur și simplu necunoscând felul în care Uniunea Europeană și-a propus să finanțeze proiectele de infrastructură mare din România în baza MPGT. Și în loc să susțină campania regională „Moldova vrea autostradă”, așa cum fac toți parlamentarii responsabili din județele Moldovei, ai noștri strică toată unitatea de parcă reacția lor ar fi fost gândită tocmai în acest sens.
Ca să ne înțelegem: nici Bacău – Brașov nu sună rău, ba dimpotrivă, dar șansele ca aceasta să fie finanțată și scoasă la licitație înainte de anul 2025 sunt mici spre zero. Asta pentru că A13 nu există în POIM 2014-2020, iar ăsta este un lucru de bază pe care un ditamai președintele de filială locală PSD trebuia să îl știe. Iar dacă îl știe și afirmă în continuare că A13 (Bacău-Brașov) are șanse mai mari de finanțare, înseamnă că e doar populist. Iar dacă tot susține A13, de ce nu face demersuri în Parlament, adică declarații, interpelări și așa mai departe? Simplu: pentru că doar în Bacău e cocoș. La București, face liniște pentru liniștea lui.
P.S.: mâine, la Iași, se pregătește un mare lanț uman pentru susținerea A8.
de ce sa vrea pesedistii autostrada? Autostrada inseamna bani, investitii, dezvoltare. Astia ne vor saraci si incolonati sa le dam votul pentru doua surcele!
Hai sa inebunesti.Nu sint suporterul lui Benea si nici a psd-ului,dar sa spui ca acest partid saboteaza construirea autostrazii spre Moldova estecel putin lipsita de bun simt,in conditiile in care toti ceilalti care au fost la putere au facut la fel,adica nimic.Uitati-va la declaratia comisarului Cretu(psd) care chiar declara ,,apucativa de autostrada pentru Moldova chiar daca nu sint bani Europeni alocati”.
Nu mai stati inchisi in cochilia numita Bacau,mergeti si vedeti ca peste tot se face cite ceva,numai la noi nu.Asta din cauza hibridului moldo-ceangau,care arata lipsa de viziune si dezbinare locala.
4 miliarde de euro…. 4!!!! si tu consideri ca este fesazbila?
Pai normal ca e fezabila pentru gica contra.
A nu se confunda investițiile publice cu afacerile.