Marile proiecte de infrastructură din județul Bacău sunt în grafic

Ieri, la Palatul Administrativ, Dragoș Benea (președintele Consiliului Județean), Cosmin Necula (deputat) și Constantin Dorian Pocovnicu (prefect) au susținut o conferință de presă ca să treacă în revistă stadiul în care se află cele mai importante proiecte de infrastructură din județul Bacău.

Pe cât de scurtă a fost, pe atât de concentrată și aplicată s-a dovedit a fi întâlnirea cu presa. Îmi place treaba asta: fapte, nu vorbe.

Anunțuri și declarații:

  • A fost semnat contractul de supervizare a lucrărilor la șoseaua de centură a Bacăului (dirigenția de șantier). Dragoș Benea: Nu există contract de consultanță și supervizare a lucrărilor fără că obiectivul să se realizeze. În septembrie-octombrie sperăn să semnăm contractul de execuție a lucrărilor.
  • S-a lansat licitația la studiul de fezabilitate pentru autostrada Bacău – Brașov.
  • La finele lunii august se încheie licitația pentru lucrările la podul de la Oituz.
  • La Aeroport, licitația pentru aerogară și parcare e în plină desfășurare, existând doi ofertanți. În toamnă este așteptată lansarea licitației pentru lucrările de modernizare a pistei.

conferinta de presa proiecte bacau (2)

  • Se lucrează la DN 12A între Comănești și Ghimeș. Dragoș Benea: Tronsonul Agăș-Ghimeș va fi gata până la 15 septembrie.
  • Cosmin Necula: Aceste lucrări sunt dovada că Victor Ponta se ține de cuvânt. Autostrada, conexată cu centura, va aduce prosperitate economică în Bacău. Putem redeveni o intersecție de drumuri comerciale, iar dezvoltarea infrastructurii va conduce la un proiect economic serios pentru băcăuani.
  • Dorian Pocovnicu: Le-am adus în atenție constructorilor că proiectele pe banii băcăuanilor trebuie să continuie indiferent de ce se întâmplă cu structura de conducere a Primăriei Bacău.
  • Dorian Pocovnicu: CET Bacău a intrat în insolvență și există riscul de a intra în faliment dacă instituțiile responsabile nu găsesc soluții.

Singura veste proastă e că centura poate să piardă finanțarea europeană dacă licitația rămâne în impasul contestațiilor. Să sperăm că nu se va întâmpla acest lucru. Avem mare nevoie de centură. Aproape jumătate din traficul din municipiul Bacău de la orele de vârf este de tranzit. Asta înseamnă praf, zgomot, aglomerație, poluare și, poate cel mai important, timp pierdut.

2 thoughts on “Marile proiecte de infrastructură din județul Bacău sunt în grafic

  1. Cristian,

    Vorbim despre acelasi Dragos Benea, presedinte al CJ Bacau din 2004, da? Adica anul in care s-a mentionat pentru prima data posibilitatea realizarii variantei de ocolire a Bacaului. Sub al carui mandat s-a pierdut finantarea initiala BERD, corect?

    Cu alte cuvinte, 10 ani de zile. Ia gandeste-te, unde erai tu acum 10 ani de zile? Probabil bateai mingea in curtea scolii. Intre timp ai terminat scoala primara, gimnaziala, liceul, ba chiar ai intrat la universitate.

    Mi se pare corect, infrastructura judetului Bacau este in grafic.

    1. Nu pe mandatul lui Seche’ a fost pierduta finantarea de la BERD. Atunci a fost realizat studiul initial, care mai apoi a fost prins pe fonduri europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *