Proiectul de stimulare a consumului de pește în Regiunea Nord-Est, la final

Ieri am participat la conferința de presă prilejuită de finalizarea proiectului regional „Promovarea produselor piscicole și de acvacultură”, implementat în perioada iulie 2011 – iulie 2013 de Consiliul Județean Bacău. Finanțat prin POP (Programul Operațional pentru Pescuit), scopul proiectului a fost stimularea consumului de pește și produse din pește la nivelul Regiunii Nord Est.

conferinta de presa promovare produse piscicole bacau-1

Valoarea totală a proiectului este de aproape 370.000 euro, din care aproape 290.000 reprezintă finanțarea europeană. Concret, s-a realizat un studiu de piață inițial, o campanie de informare cu privire la efectele benfice ale consumului de pește, au fost organizate două târguri de promovare a sectorului piscicol (27-28 aprilie 2013 la Bacău și 11-12 mai la Iași) și un un studiu de piață final.

Prezent la conferința de presă, Ionel Floroiu, vicepreședinte al Consiliului Județean Bacău, a declarat:

Într-adevăr, s-a constatat în ultimii 22 de ani că la nivelul României consumul de pește a scăzut dramatic. Cred că este momentul să promovăm din nou consumul de pește. Concluzionăm că proiectul a fost un succes și sperăm ca acest succes să se vadă în timp. Felicit echipa și aș vrea să monitorizăm în continuare aceste aspecte, pentru a vedea care este impactul proiectului și pe termen lung.

consuma pesteÎn ceea ce privește campania de promovare, s-au realizat flyere, broșuri, tricouri și alte materiale de acest gen, au fost concepute și difuzate spoturi radio și TV la posturile regionale, a fost realizat portalul web consuma-peste.ro, au fost organizate târgurile mai sus amintite, cu mențiunea că la acestea au participat aproximativ 2.500 de persoane.

Pe marginea rezultatelor studiilor de piață efectuate, Oana Șova, managerul proiectului, susține că numărul consumatorilor de pește și produse din pește a crescut cu 2,2% în urma derulării campaniei.

De asemenea, sinteza mai arată faptul că frecvența consumului de pește în cadrul familiei a crescut de la 2,7 la 2,9 ori/lună pentru peștele proaspăt și de la 2,5 până la 2,6 ori/lună pentru preparatele din pește. Nu în ultimul rând, a crescut considerabil și numărul de persoane care au menționat cel puțin un efect benefic al consumului de pește asupra sănătății, cu 28,6% față de studiul inițial, cel realizat înainte de campanie.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *