Promovarea turismului și a produselor piscicole, ținta celor două noi proiecte ale CJ Bacău

Marti, 24 Iulie 2012 | Bacau, foto, stiri | 4 comentarii

Consiliul Județean Bacău a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, două proiecte cu finanțare europeană. Primul se numește Promovarea produselor piscicole și de acvacultură, iar cel de-al doilea, Promovarea județului Bacău (ProBacTur) ca destinație turistică: agrement, sănătate, cultură. Să le luăm pe rând.

Promovarea produselor piscicole și de acvacultură vine pe măsura 3.4 a Programului Operațional pentru Pescuit, are un buget de peste 280 000 de euro și este un proiect care se adresează locuitorilor din întreaga Regiune de Nord-Est a României. Stimularea consumului de pește și produse din pește la nvelul întregii regiuni este lucrul pe care îl urmărește acest proiect, prin informarea locuitorilor cu privire la influențele benefice pe care le are consumul de pește proaspăt și al produselor derivate asupra sănătății.

Promovarea consumului de pește presupune mai multe etape, printre care realizarea unui studiu de piață, realizarea unei strategii de marketing, realizarea și distribuirea materialelor tipărite, organizarea și desfășurarea de expoziții și târguri pentru promovarea sectorului piscicol regional, dar și realizarea și promovarea unui portal web.

ProBacTur valorează aproape 250 000 de euro și are ca obiectiv valorificarea și promovarea potențialului turistic specific județului Bacău, prin crearea unei oferte integrate de produse și servicii turistice structurate în trei pachete:

  1. Turismul de agrement și balnear, constituit din produse turistice de agrement asociate cu tratament balneo-terapeutic;
  2. Turismul cultural, care include Casa memorială “George Enescu” din Tescani și Casa memorială “George Bacovia” din Bacău; Casa memorială “Nicu Enea”; Muzeul etnografic din curtea bisericii “Sfinții Apostoli Petru și Pavel”; Castelul familiei Știrbei, etc;
  3. Turismul ecleziastic, bazat pe mănăstirile reprezentative din județul Bacău.

Ce se va face:

  • creșterea rolului agențiilor de turism din județ, ca intermediari în procesele de promovare a județului Bacău ca destinație turistică;
  • promovarea destinațiilor turistice cu potențial din județ;
  • crearea unei baze de date la nivel județean privind produsele, facilitățile, evenimentele și serviciile din industria turistică;
  • realizarea unui portal de turism județean, ca un instrument major de informare și promovare;
  • crearea Serviciului Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont.

4 comentarii la “Promovarea turismului și a produselor piscicole, ținta celor două noi proiecte ale CJ Bacău”

  1. dan 24 Iulie 2012 at 22:16 Permalink

    domnule primar dar cand se va curata insula de copacii doboratii de furtuna??

  2. Iordache Dragos 31 Iulie 2012 at 17:50 Permalink

    Iertați-mă, dar nu văd rostul promovării produselor piscicole de către CJE. Celălalt, cu ProBacTur, este chiar interesant.


Lasa un comentariu