Încă din 2014, când am inițiat Băcăuanii vor piste pentru biciclete, am cerut Primăriei Bacău să înceapă demersurile pentru realizarea de piste și parcări pentru biciclete în oraș, prin demararea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), astfel încât acestea să poată fi finanțate prin fonduri europene (POR 2014-2020).
În sfârșit, acest document strategic a fost realizat și urmează să fie aprobat de către Consiliul Local al municipiului Bacău, incluzând o multitudine de proiecte de interes pentru bicicliști care vor trebui transformate în realitate de către municipalitate în două etape:
1. Perioada 2018-2023:
- traseul Sud: Centru – Aeroport (4.1.2.1) [3.238.000 euro];- coridorul Șerbănești: Centru – Șerbănești (4.1.2.3) [1.240.000 euro];
- coridorul de agrement: Centru – Insulă – Letea Veche (4.1.2.4) [3.537.000 euro];
- traseul tineretului și sportului: Parcul Cancicov – Stadion – Bazinul de Înot – Universitatea “V. Alecsandri” (4.1.2.5) [2.585.000 euro];
- traseul CFR: Centru – Gară – Cartierul CFR – Sala Polivalentă – CAEX – Parcul Industrial CFR (4.1.2.6) [5.502.000 euro];
- traseul semicircular: Gară – Mioriței – Autogară (4.1.2.8) [422.000 euro];
- coridorul Lacul Bacău, dedicat deplasărilor de agrement pietonale și cu biciclete (4.1.2.9) [550.000 euro];
- “Bacăul, un oraș la scara bicicletei” – campanii de promovare a mersului cu biciclete și educație rutieră pentru toți participanții la trafic (4.2.2.11) [69.000 euro];
- parcări pentru biciclete în zona parcurilor, pentru universități, institutții publice și piețe (4.2.2.12) [100.000 euro];
- sistem municipal de închiriere biciclete – bike-sharing (4.2.2.13) [1.516.000 euro].
2. Perioada 2024-2030:
- traseul Nord: Centru – Gherăiești (4.1.2.2) [635.000 euro];
- modernizare și extindere traseu Nord-Vest: str. Energiei – Calea Moinești (4.1.2.7) [226.000 euro];
- coridorul Lacul Bacău, dedicat deplasărilor de agrement pietonale și cu biciclete (4.1.2.9) [12.266.000 euro];
- “Bacăul, un oraș la scara bicicletei” – campanii de promovare a mersului cu biciclete și educație rutieră pentru toți participanții la trafic (4.2.2.11) [81.000 euro].
Voi monitoriza în permanență Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și mă voi implica activ în
realizarea acestor proiecte, asigurându-mă că vom avea, în sfârșit, o infrastructură adecvată pentru mersul cu bicicleta în Bacău!
Pentru că suntem cu încă un (mare) pas mai aproape de realizarea pistelor pentru biciclete în oraș, le mulțumim tuturor celor care ne susțineți și participați la evenimentele noastre! Mă adresez în mod special susținătorilor inițiativei Băcăuanii vor piste pentru biciclete, dar nu numai. Fiecare grup civic de profil, fie că vorbim de Elephant Bike Club, Bacăul Pedalează ori ProBike sau de noul SkirtBike Bacău, are rolul său.
ce inseamna piste pt biciclete? o banda separata de trotuar, dar si de banda de rulare pentru autoturisme, prin borduri?
Da, exact asta recomandă Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
Deci pt o banda (o dunga de vopsea) pe strada existenta in traseul Sud: Centru – Aeroport (4.1.2.1) [3.238.000 euro];
zici bine ? 3.238.000 mii euri ???????
Da Podul cu Lanturi a lu domn Neculce il platim in vopsea la metru liniar ?
nu am avut curaj sa fac un total €+€ pt toata lucrarea , dar cred ca Ceausescu cu canalul Dunarea – Marea Caspica ….mult mai ieftin
Să nu exagerăm! Toate aceste proiecte vin împreună cu multe alte facilități edilitare: spații pietonale adaptate și regândite, benzi dedicate transportului public, accesibilizarea completă pentru persoanele cu dizabilități a trotuarelor, a trecerilor de pietoni etc.
Vise mari dar și mai multi bani
POVESTI PENTRU FRAIERI(VOTANTI?).
De ce aș livra “povești pentru votanți” când nici anul ăsta, nici anul viitor nu sunt alegeri?
Aceste piste pentru biciclisti, corect facute nu cu vopsea pe asfalt, se vor inaugura la aceiasi data cu centura ocolitoare si spitalul municipal.
Impreuna cu alte investitii promise.
Acum fie vorba intre noi 2018/23 ai 3 ani plini …..da primar ; ) nde mai pui ca ..