Teoria bicicliștilor din Bacău, de Gabriel Grițcu

Sambata, 20 Iunie 2015 | Bacau | 10 comentarii

Dacă frecventați lacurile din Bacău, sunteți pescari sau vă place să vă dați cu barca, sigur îl cunoașteți pe Gabriel Grițcu. Toată lumea îl știe ecologist, a condus Centrul Regional de Ecologie Bacău, iar acum e director la Spații Publice (inclusiv peste spațiile verzi din Bacău, alea care au mai rămas) și consilier județean PNL.

Nu știu ce fel de iubitor de natură și ecologist este, de vreme ce nu prea îi plac bicicliștii. La dezbaterea de joi, când a fost prezentat un posibil plan de realizare a pistelor de biciclete în Bacău, a spus că marșurile bicicliștilor nu sunt relevante. Dar cireașa de pe tort nu e asta, ci clasificarea bicicliștilor din Bacău în patru categorii. Țineți-vă bine!

Gabriel Grițcu – Și bicicliștii ăștia se împart în câteva categorii:

  • 1. Sunt persoane care nu au autoturism, nu au bani de benzină și folosesc bicicleta ca sa meargă la serviciu. Pe ei i-ar ajuta pistele;
  • 2. Sunt bicicliștii copii, băieți prin cartiere cu pantaloni scurți, care mai stau, mai sparg o sămânță pe bicicletă, se mai adună câte 20, fug o tură printr-un parc noaptea. Pe ăștia îî vedem pe trecerile de pietoni pe bicicletă și merg în general pe trotuare. Deci ăia nu ar fi foarte afectați.
  • 3. Sunt bicicliștii care sunt cumva sportivi de performanță și pleacă până la Găiceana și se întorc înapoi. Ăia merg în afara orașului 99% din timp.
  • 4. Mai sunt bicicliștii de weekend, care fac din asta o chestie de fațadă, de status, cu biciclete de 2-3-4 mii de euro, cu echipamente scumpe, care și-ar dori să se dea autobuzul la o parte, mașinile și ei să aibă pista lor de biciclete.

Voi în ce categorie vă situați? Săracii care sunt nevoiți să meargă cu bicicleta (de parcă e o rușine, așa a spus-o), spărgătorii de semințe cu pantaloni scurți, performerii care atunci când pedalează spre Găiceana traversează orașul în zbor (merg 99% în afara orașului, nu așa a zis?) sau snobii de weekend care merg cu bicicleta “de fațadă”?

Ferească-ne… Și ne mai mirăm de ce Bacăul arată așa cum arată!

P.S.: Îi dau o bilă albă pentru ideea amplasării parcajelor pentru biciclete la școli, în parcuri și la intrarea în instituții. Totuși, nu el era director la Spații Publice? Mă întreb dacă așteaptă extratereștrii să vină să ampleseze aceste parcări pentru biciclete. :)

gritcu

10 comentarii la “Teoria bicicliștilor din Bacău, de Gabriel Grițcu”

  1. Vlad Popa 20 Iunie 2015 at 17:24 Permalink

    Anul trecut am pus parcari de biciclete in Vranceanu si Alecsandri, prin Interact si YouthBank. Invat in Vranceanu si pot sa zic ca “mi s-a reprosat” (in sensul frumos al cuvantului) ca parcarea e prea mica. Ce vreau sa spun e ca au fost foarte multi oameni care au vrut sa vina cu bicicleta la scoala. Am un coleg care anul asta a renuntat la masina un timp pt bicicleta.

    • Kristofer 21 Iunie 2015 at 15:44 Permalink

      Felicitari! Vom face o centralizare si le vom include si pe ale voastre!

  2. Mirela Rusu 20 Iunie 2015 at 23:03 Permalink

    Am stat si m am gandit in ce categorie ma inscriu si, sincer vorbind, nu ma regasesc niciunde in cele descrise …
    Imi doresc ,sa pot merge la serviciu cu bicicleta si chiar am facut o de cateva ori.Locuiesc in Serbanesti si am de parcurs o distantza destul de lunga, pana la Spitalul de Urg.Am coborat de nenumarate ori de pe bicicleta ,din cauza celor de pe trotuare.Ba, mai mult am fost si injurata ca nu merg pe sosea desi, pavajul avea delimitare pentru biciclete.
    Nu spun ca, desi sunt putzine, sunt construite prost (au stalpii de telegraf pe mijloc iar trecerile sunt destul de inalte si abrupte fatza de sosea),nici pe astea nu le putem folosi…
    Te asteptzi ca ,unul ca d l de mai sus, care a facut acele clasificari, sa gandeasca mai mult decat “sculerul matritzer “iesit la pensie acum zece ani si care m a injurat si m a trimis pe sosea.Nu sunt nici bogata , nici saraca dar imi doresc sa fiu sanatoasa, sa poluez cat mai putzin orasul si sa economisesc timpul pe care, oricum il pierd in trafic folosind oricare alt mijloc de transport.
    Asa ca, VREM PISTE si PARCARI pentru biciclete!
    Am colegi si colege care si ar dori sa foloseasca bicicletele pentru a veni la munca dar, nu o fac din motivele descrise mai sus…din pacate…

  3. Razvan Rau 20 Iunie 2015 at 23:13 Permalink

    Bacaul are nevoie de piste !!!!

  4. anonim 21 Iunie 2015 at 03:55 Permalink

    Si la punctul 4 are atata dreptate … suntem satui de hipsteri flatulenti…

  5. klaus 21 Iunie 2015 at 18:36 Permalink

    Scuze, am incercat sa atasez un link, dar nu cred ca se va vedea.
    Am plasat-o pe pagina ta de Facebook, Cristi. Este un exemplu de bune practici pentru toti cetatenii. si in conditii de siguranta pentru biciclisti.
    https://www.facebook.com/LandscapeArchitectsPage/videos/10151933680156983/

  6. klaus 21 Iunie 2015 at 18:38 Permalink

    Cat despre “rationamentele” domnului pseudo-ecologist Gritcu cred ca nu mai tine, mai ales cand exista anumite alte interese si subordonari care nu sunt in acord cu interesul cetateanului. Pacat, putea fi un model pentru generatia tanara!

  7. din bacau 23 Iunie 2015 at 01:56 Permalink

    Am inteles.
    Deci in Bacau ori esti caz social ceva , ori te incadrezi intr-o limita de varsta (pustan ceva) , sa poti sa circuli pe bicicleta fara sa-l deranjezi pe mofturosul asta.
    Principiul o bicicleta pe strada = o masina in parcare ii este total strain.
    Oricum nu inteleg de ce se cere parerea unui om de la spatii verzi sau publice.

  8. Adrian Năstase 23 Iunie 2015 at 23:35 Permalink

    Eu mi-am rupt mana fiindca am fost asaltat de o haita de maidanezi cand ma duceam acasa pe bicicleta. Vreau pista pentru biciclisti iluminata din Narcisa pana-n Gheraiesti.

  9. No name 21 Iulie 2016 at 08:18 Permalink

    Il cunosc personal pe maimutoiul asta de Gritcu si pot sa spun ca n-am vazut in viata mea un om mai prost ca el. E tatsu in picioare.


Lasa un comentariu