Tazlăului-Depoului, Tache, zona Alecsandri-centru, Gherăiești-parc, Șerbănești-case, Tolstoi, Poligonului – sunt doar câteva dintre zonele care nu sunt legate la rețeaua de transport public care a fost prezentată de primarul Viziteu ca parte a noului program de transport local.
Avem o uriașă problemă de accesibilitate a mii de băcăuani care locuiesc, lucrează, învață și au treabă în aceste zone, cu zeci de instituții publice și companii care nu mai pot fi lăsate în afara perimetrului standard de 500 de metri față de cea mai apropiată stație și implicit rută de transport public!
Primarul Bacăului și TTL Planning (care face acest studiu în baza unui contract de 346.000 lei) trebuie să ia mult mai în serios documentația noului program de transport public local și să pună pe harta stațiilor și liniilor toate zonele cu cerere de transport (zone rezidențiale, școli, instituții de interes local, companii cu sute de angajați).
Dacă nu vor lega toate punctele zilnice de interes din oraș și vor merge mai departe cu stațiile și traseele insuficiente de mai jos, modernizarea transportului public va fi un eșec uriaș încă din fașă, în ciuda extinderii lui la nivel metropolitan.
Abordarea metropolitană este una benefică și pe care o susțin, dar mai important pentru mine este să satisfacem cererea de transport local din toate cartierele orașului, conectându-le între ele cu trasee circulare, colectoare și radiale.
Aveam așteptări mult mai mare de la această documentație, așa că sper, cu ajutorul presiunii din partea cetățenilor, ca pe masa Consiliului Local să ajungă un nou program de transport accesibil pentru toți băcăuanii din toate cartierele!
În dreapta aveți stațiile propuse și în stânga rutele viitoare. Cu galben am scos în evidență tot ce este în afara izocronelor de 500 de metri față de cea mai apropiată stație de autobuz, deci cam jumătate de oraș.
Nu e ok, nu așa vom convinge băcăuanii să renunțe la mașină și să folosească transportul în comun, nu cu astfel de trasee insuficiente!