Vineri se aprobă proiectele primelor trasee pentru biciclete din Bacău și nu numai

În 2014, când am demarat inițiativa Băcăuanii vor piste pentru biciclete, mulți spuneau că visez. În 2016, când au început demersurile pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al orașului, mulți credeau că e doar o poveste frumoasă și că degeaba îmi pun speranțe în acest document pe care l-am cerut și pentru care am militat ani de zile.

E începutul anului 2019, iar primele 6 trasee și coridoare nemotorizate intră la vot în ședința Consiliului Local la sfârșitul acestei săptămâni. Urmează apoi licitațiile și execuția.

Așadar, care sunt cele 8 proiecte ce vizează mobilitatea urbană care vor fi supuse aprobării vineri, 15 martie, prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD):

  • 1. traseu pentru biciclete semicircular Mioriției (5,4 milioane lei): Gara Bacău – str. Mioriției – str. Vadu Bistriței – sens giratoru Autogară. Total traseu: 2,93 km.
  • 2. coridor pentru deplasări nemotorizate Centru – Șerbănești (30,9 milioane lei): statuia lui Ștefan cel Mare – Autogară – pod Șerbănești – Calea Tecuciului – sens giratoriu Petrom – Calea Romanului – ieșirea din oraș + Calea Bârladului. Total traseu: 6,57 km.
  • 3. traseu pentru deplasări nemotorizate Sud (18,9 milioane lei): statuia lui Ștefan cel Mare – Ciupercuțe – Tic-Tac – Pasajul Letea (la sol+subteran) – Narcisa – intersecție str. Aeroportului. Total traseu: 4 km.
  • 4. coridor pentru deplasări nemotorizate – traseul tineretului și sportului (31,2 milioane lei): 2,7 km în interiorul Parcului Cancicov – str. Pictor Theodor Aman – Tic-Tac – zona stadion – Bazinul de înot – Cascada. Total traseu: 3,2 km.
  • 5. coridor pentru deplasări nemotorizate Centru – Cartier CFR (16,4 milioane lei): include Oituz – Vasile Alecsandri – Constanței – Mihai Eminescu – Gh. Donici – V. Pârvan – General Ștefan Gușă și pasajul subteran de la Gara Bacău. Total traseu: 6,82 km.
  • 6. coridor pentru deplasări nemotorizate pentru agrement (4,73 milioane lei): bd. Alexandru cel Bun – Insula de Agrement. Total traseu: 0,6 km.

harta proiecte piste biciclete bacau martie 2019

Sunt 23 de kilometri de piste pentru biciclete care vin la pachet cu suprafețe considerabile de trotuare modernizate, sute de rastele pentru biciclete, sute de bănci, coșuri de gunoi, parcări inteligente pentru biciclete, dar și câteva zeci de bănci „smart” cu iluminare LED, prize USB și panouri fotovoltaice.

De asemenea, documentațiile includ în unele cazuri sisteme electronice de informare, arbori, arbuști, plante perene, lifturi și rampe pentru persoanele cu dizabilități, pasarele, lifturi pentru biciclete. Așadar, vorbim de proiecte integrate ce vizează nu doar bicicliștii, ci întreaga dezvoltare urbană care trebuie să pună omul mai presus de mașină. La asta au dus Planul de mobilitate și implicit toate eforturile noastre din ultimii 5 ani.

Celelalte două proiecte care vor fi aprobate vineri vizează modernizarea a 39 de stații pentru transport public (12,7 milioane), respectiv reamenajarea străzii Prieteniei din cartierul Miorița pe modelul „zonă rezidențială” (9,7 milioane lei).

Cele 8 proiecte (6+2) pot fi consultate integral aici: https://we.tl/t-NZOnRQWOaD

Proiectele vor fi realizate cu fonduri europene și vor fi atent monitorizate de mine. Până atunci, mulțumiri infinite celor care au crezut în această normalitate (catalogată la început ca fiind un vis) și mai ales celor care au participat la zecile de manifestări cicliste din acești 5 ani.

Continuăm!

5 thoughts on “Vineri se aprobă proiectele primelor trasee pentru biciclete din Bacău și nu numai

  1. O medie de 69.000 EUR/statie fiind si statii de peste 100.000 EUR !!
    Cu putina bunavointa faci o casa civilizata la banii astia.
    In ce viata vom vedea asa ceva in BAcau? Stii foarte bine ce proiecte a „vandut” in campanie Necula si ce marete realizari a reusit pana acum.
    La cat este de capabil cred ca este vorba doar de pregatire pentru campanie electorala.
    Mi se par preturi mult prea umflate (chiar cu acele dotari fantasmagorice mentionate) si care sigur includ si costuri ascunse.

    1. Dacă depindea de mine, treceau 5 ani și traseele erau realizate. Abia în 2017 a fost aprobat un plan de mobilitate care să oblige municipalitatea să facă ceva pentru mobilitatea urbană din Bacău.

  2. In primavara am sa imi iau bicicleta si am sa fac mai multa miscare, cu sau fara piste de biciclete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *