Miercuri, 13 Martie 2019 | Bacau | 5 comentarii
În 2014, când am demarat inițiativa Băcăuanii vor piste pentru biciclete, mulți spuneau că visez. În 2016, când au început demersurile pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al orașului, mulți credeau că e doar o poveste frumoasă și că degeaba îmi pun speranțe în acest document pe care l-am cerut și pentru care am militat ani de zile. E începutul anului 2019, iar primele 6 trasee și coridoare nemotorizate intră la vot în ședința Consiliului Local la sfârșitul acestei săptămâni. Urmează apoi licitațiile și execuția. Așadar, care sunt cele 8 proiecte ce vizează mobilitatea urbană care vor fi supuse aprobării vineri, 15 martie, prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD): Sunt 23 de kilometri de piste pentru biciclete care vin la pachet cu suprafețe considerabile de trotuare modernizate, sute de rastele pentru biciclete, sute de bănci, coșuri de gunoi, parcări inteligente pentru biciclete, dar și câteva zeci de bănci “smart” cu iluminare LED, prize USB și panouri fotovoltaice. De asemenea, documentațiile includ în unele cazuri sisteme electronice de informare, arbori, arbuști, plante perene, lifturi și rampe pentru persoanele cu dizabilități, pasarele, lifturi pentru biciclete. Așadar, vorbim de proiecte integrate ce vizează nu doar bicicliștii, ci întreaga dezvoltare urbană care trebuie să pună omul mai presus de mașină. La asta au dus Planul de mobilitate și implicit toate eforturile noastre din ultimii 5 ani. Celelalte două proiecte care vor fi aprobate vineri vizează modernizarea a 39 de stații pentru transport public (12,7 milioane), respectiv reamenajarea străzii Prieteniei din cartierul Miorița pe modelul “zonă rezidențială” (9,7 milioane lei). Cele 8 proiecte (6+2) pot fi consultate integral aici: https://we.tl/t-NZOnRQWOaD Proiectele vor fi realizate cu fonduri europene și vor fi atent monitorizate de mine. Până atunci, mulțumiri infinite celor care au crezut în această normalitate (catalogată la început ca fiind un vis) și mai ales celor care au participat la zecile de manifestări cicliste din acești 5 ani. Continuăm!
Articole recomandate:
Search
Articole Recente
- Ședința Consiliului Local Bacău din 26 februarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Planul de Mobilitate merge mai departe cu două proiecte semnate astăzi de primarul Bacăului
- Concursuri pentru posturi în Primăria Bacău: peisagist și dispeceri
- Audiențe din izolare
- Luptă continuă și contratimp pentru repararea mobilierului urban
Comentarii recente
- Petre on Luptă continuă și contratimp pentru repararea mobilierului urban
- Kros on Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru
- Kros on Ședința Consiliului Local Bacău din 28 ianuarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Radu on Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru
- Gabriel Gabor on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Sorina on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Stan on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Q on Reparații curente la iluminatul public din Bacău
- Kristofer on 2021. Play!
- Petcu Constantin on 2021. Play!
O medie de 69.000 EUR/statie fiind si statii de peste 100.000 EUR !!
Cu putina bunavointa faci o casa civilizata la banii astia.
In ce viata vom vedea asa ceva in BAcau? Stii foarte bine ce proiecte a “vandut” in campanie Necula si ce marete realizari a reusit pana acum.
La cat este de capabil cred ca este vorba doar de pregatire pentru campanie electorala.
Mi se par preturi mult prea umflate (chiar cu acele dotari fantasmagorice mentionate) si care sigur includ si costuri ascunse.
Mai pe scurt au trecut 5 ani si nu avem nimic real…
Dacă depindea de mine, treceau 5 ani și traseele erau realizate. Abia în 2017 a fost aprobat un plan de mobilitate care să oblige municipalitatea să facă ceva pentru mobilitatea urbană din Bacău.
Pentru zona Gheriesti-Centru, nimic?
In primavara am sa imi iau bicicleta si am sa fac mai multa miscare, cu sau fara piste de biciclete.