Sambata, 29 Mai 2010 | foto, stiri, Video | 3 comentarii
De cativa ani, Boeing, Northrop si Lockheed Martin lucreaza la YAL-1 Airborne Laser, un avion cu un sistem de aparare bazat pe tehnologia laser chimic. Mi se pare foarte interesant si am zis sa scriu si eu ceva despre el intr-un scurt rezumat. YAL-1 poate intercepta si distruge rachete balistice aflate la sute de kilometri distanta in doar cateva minute. Doar o bucata exista, la Edwards Air Force Base, care costa nu mai putin de 700 de milioane de dolari. Scurt review videoPentru a fi pus in functiune, laserul are nevoie de resurse chimice impresionante: 500 de kg de clor, 500 de kg de amoniac, 6 tone de peroxid de hidrogen si 800 de litri de acid sulfuric. Daca ar exploda, avionul s-ar transforma intr-o bomba chimica.
Costul proiectului a fost initial estimat la nici mai mult nici mai putin de 4 miliarde de dolari, dar a depasit 10. Cu un plin poate zbura 8 000 de kilometri si este proiectat pentru a sta in aer zile intregi, cu realimentare in aer. Cand pleaca in misiune, YAL-1 este protejat de mai multe aparate de zbor. Astfel, costul unei ore de zbor se ridica la 100 000 de dolari.
Search
Articole Recente
- Planul de Mobilitate merge mai departe cu două proiecte semnate astăzi de primarul Bacăului
- Concursuri pentru posturi în Primăria Bacău: peisagist și dispeceri
- Audiențe din izolare
- Luptă continuă și contratimp pentru repararea mobilierului urban
- Gânduri după sesiunea despre administrația locală de la Colegiul Ferdinand
Comentarii recente
- Petre on Luptă continuă și contratimp pentru repararea mobilierului urban
- Kros on Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru
- Kros on Ședința Consiliului Local Bacău din 28 ianuarie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Radu on Ce mai coacem în birourile primăriei: 7 regulamente pe care le avem în lucru
- Gabriel Gabor on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Sorina on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Stan on Schimbarea nu e ușoară și pe alocuri doare, dar ține de noi toți să avem un oraș din ce în ce frumos!
- Q on Reparații curente la iluminatul public din Bacău
- Kristofer on 2021. Play!
- Petcu Constantin on 2021. Play!
Cum or putea fi ridicate de la sol 7000 de tone (500+500+6000) de catre un avion de aprox. 150 de tone, nu cred ca poate fi explicat. Cel putin mie mi se pare de-a dreptul…incredibil.
Cu siguranta e o greseala de traducere pentru ca o asemenea greutate cumulata intra in categoria navelor maritime de tonaj mediu.
Sa o luam matematic, daca faci un calcul cu marimi de forta vei constata ca:
-cel mai puternic motor turboventilator de pe seria Boeing 747-8 dezvolta 296 kN (kilo Newton).Unde 1 kN de contrapresiune este echivalentul a aproximativ 30000 kg (30 tone).
– Pentru 7000 tone, este necesara o contrapresiune echivalenta cu 68646.55 kN.
Fara sa mai lungesc vorba, din cate stiu cel mai puternic motor ( este unul de racheta) nici macar nu se apropie de o asemenea valoare, dezvoltand doar 35000 kN, adica jumate.
Da, era o greseala de traducere. Erau kg, nu tone. Erau lipsite de logica greutatile alea pe un avion.